فیس بوک در تلاش برای ایجاد جامعه‌ای امن! برای کاربران خود، هشتگ بیت کوین را سانسور می‌کند. این درحالی‌ست که هشتگ‌های درباره مواد مخدر، سلاح و همه آلت‌کوین‌ها با مشکلی مواجه نیستند.

بیت کوین در برابر سانسور مقاوم است… هشتگ بیت کوین اینطور نیست.

در روزهای گذشته فیس‌بوک مشغول سانسور کردن همه پست‌هایی بود که حاوی هشتگ بیت کوین بودند. هیچ تمایزی وجود ندارد: ویدیوها، تصاویر و حتی پیام‌ها سانسور شده‌اند؛ و دسترسی عموم به هرگونه اطلاعاتی که به بیت کوین مربوط است، محدود شده است.

با ورود به هشتگ بیت کوین، کاربران در مناطق مختلف جهان با یک صفحه سانسور مواجه می‌شوند که در آن فیس‌بوک به کاربران اطمینان می‌دهد پست‌ها بصورت موقتی مخفی شده‌اند تا طبق سیاست‌های این شرکت، جامعه اعضای فیس‌بوک در امنیت باشد.

چندین کاربر برای محکوم کردن این ممنوعیت به توییتر (که در آن امکان صحبت در مورد بیت کوین وجود دارد) رفتند. توییتر بر خلاف فیس‌بوک با بیت کوین موافق است. نه تنها اجازه هشتگ زدن می‌دهد، بلکه بیت کوین ایموجی اختصاصی خود را در توییتر دارد. مدیرعامل توییتر، جک دورسی، در موقعیت‌های زیادی در مورد بیت کوین صحبت کرده و گفته است این رمزارز نقش بسیار مهمی در آینده امور مالی ایفا خواهد کرد.

فیس بوک هشتگ بیت کوین را سانسور می‌کند

بیت کوین در برابر سانسور مقاوم است… هشتگ بیت کوین اینطور نیست

مراقب هشتگ بیت کوین باشید

به‌نظر می‌رسد بیت کوین خطرناک‌ترین رمزارز در اکوسیستم ارز دیجیتال باشد، چون فیس‌بوک اجازه جستجوی هشتگ هر آلت کوینی را می‌دهد؛ از جمله هشتگ اتریوم، کاردانو، اتریوم کلاسیک و سایر آلت کوین‌ها. همچنین هشتگ سایر پروژه‌های امن‌تر! در فیس بوک مجاز است. مثل وان کوین onecoin#، هکس hex# و پروژه کلاهبرداری محبوب آمریکای لاتین که تحت عنوان تجاری auricoin# فعالیت می‌کند.

برخی هشتگ‌های دیگری که از نظر فیس‌بوک امن‌تر از هشتگ بیت کوین هستند عبارتند از: Drugs , #xans , #weapons , #counterfeit , #whitesupremacy , #Hamas  و #Isis که به مواد مخدر، شکار، جعل و تقلب، برتری سفید پوست‌ها، سلاح، جنبش حماس و داعش اشاره دارند. 

درحالیکه فیس بوک یک «نَه» بزرگ به هشتگ بیت کوین گفته است، نتایج جست‌وجو برای «بیت کوین» بدون علامت هشتگ # بدون اشکال است و از سوی این رسانه اجتماعی قدرتمند سانسور نشده است.

سیاست‌های فیس‌بوک در مورد بیت کوین نوسانات زیادی دارد

این اولین دفعه‌ای نیست که فیس‌بوک محتوای مرتبط با بیت کوین را سانسور می‌کند. در اوایل سال ۲۰۱۸ کمپانی مارک زاکربرگ تصمیم گرفت سیاست‌هایش را تغییر دهد تا مشخصا هرگونه تبلیغات در زمینه معاملات رمزارزها و دیگر ICOها را ممنوع کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال لیبرا؛ آینده صنعت مالی جهان در دستان فیسبوک

در یک پست وبلاگی رسمی، این کمپانی رمزارزها را به عنوان محصولاتی توصیف کرد که می‌توانند برای منافع کاربران فیس‌بوک آسیب رسان باشند. آن‌ها تضمین کردند که این سیاست تا زمانی که بتوانند مکانیسم‌های سانسور اعمال شده بر این نوع تبلیغات را اصلاح کنند، برقرار خواهد بود:

ما خط مشی جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم که تبلیغات محصولات و خدمات مالی را ممنوع می‌کند. سرویس‌هایی که اغلب با اقدامات تبلیغاتی گمراه‌کننده یا ناامیدکننده همراه هستند؛ مثل گزینه‌های باینری، عرضه اولیه کوین و رمزارز.

با این حال گویا فیس‌بوک به خود آمد و تبلیغات کریپتو را مجددا مجاز کرد. این زمانی بود که تصمیم گرفت تا رمزارز خود، لیبرا را راه‌اندازی کند.

این شرکت در یک بیانه اعلام کرد: «ما به بازخوردها گوش داده‌ایم و تاثیر سیاست‌هایمان را سنجیده‌ایم.»

با این حال، فیس‌بوک هیچ بیانیه رسمی‌ای را صادر نکرد تا روشن کند که  این تغییر عقیده، به این حقیقت ارتباط دارد که پروژه لیبرا تقریبا مرده است و نیازی برای ادامه حمایت از بزرگترین رمزارز دنیا (بیت کوین) وجود ندارد.

منبع: cryptopotato