به نظر می‌رسد فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی ایالات متحده امریکا به دنبال استفاده از استیبل کوین ها است. فدرال رزرو آمریکا به دنبال یک مدیر نوآوری‌های دیجیتال است که جوانب مثبت و منفی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و استیبل کوین‌ ها را ارزیابی کند. تصمیم در مورد استخدام مدیر در فدرال رزرو آمریکا به دنبال اظهارات جروم پاول (Jerome Powell) رئیس صندوق فدرال در هفته‌های اخیر اتخاذ شده است. وی گفت بانک مرکزی برای استیبل کوین‌های جهانی به «قانونگذاری بهتری» نیاز دارد.

استفاده از استیبل کوین ها در فدرال رزرو آمریکا؟

در آگهی استخدام منتشر شده در لینکدین، فدرال رزرو گفته که کاندید این سمت شغلی باید به بررسی تأثیر نوآوری‌های دیجیتال در «عملکرد و نظارت بر خدمات مالی و چارچوب نظارتی پلتفرم‌های پرداخت نو ظهور، فعالیت‌ها و موسسات» باشد

این پست استخدامی به دنبال اظهارات رئیس بانک فدرال، جروم پاول در اوایل ژانویه در دانشگاه پرینستون منتشر شد که در آنجا وی اظهار داشته بود بانک مرکزی برای استیبل کوین‌ های جهانی بر «قانونگذاری بهتر» تمرکز خواهد کرد.

فدرال رزرو و استیبل کوین

استخدام مدیر ارزهای دیجیتال در فدرال رزرو امریکا برای استفاده از استیبل کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: مروری بر سیاست‌ بانک ‌های مرکزی در سال ۲۰۲۰

در پایان سال گذشته، کارگروه رئیس جمهور وقت، ترامپ، در مورد بازارهای مالی گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن استیبل کوین‌ها باید از همان استانداردهای نظارتی سایر سیستم‌های مالی برخوردار باشند.

همچنین، در دانشگاه پرینستون، پاول گفت که فدرال رزرو دغدغه اول بودن در مسابقه CBDC را ندارد. این رئیس هیئت مدیره افزود که در حال حاضر وضعیت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی به آن «مزیت پیشگام بودن» را می‌دهد.

نظر شما در مورد تصمیم برای استخدام مدیر در فدرال رزرو آمریکا برای تحقیق در مورد استیبل کوین‌ ها چیست؟ آیا به زودی شاهد ورود ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC به بازار خواهیم بود؟ نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: coindesk