Anchorage و Tokensoft (دو شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت‌های رمز ارزها) توکن wFIL را راه‌اندازی کردند. wFIL یا Wrapped Filecoin یک پروتکل رپینگ (wrapping) است که امکان استفاده از فایل کوین روی شبکه اتریوم را فراهم می‌کند. فایل کوین (FIlecoin) نیز یک شبکه غیرمتمرکز ذخیره‌سازی فایل است. حجم ذخیره سازی فایل کوین اخیراً به بیش از یک میلیارد گیگابایت رسید.

راه‌اندازی wFIL

این دو شرکت در مورد توکن‌ wFIL اطلاع‌رسانی کرده و اعلام کرده‌اند استفاده از آن در اپلیکیشن‌های امور مالی غیرمتمرکز از جمله Comound ، Maker و Uniswap امکان‌پذیر است. اکوسیستم فایل کوین، به رهبری کالین اورا (Colin Evra)، اظهار داشت:

رپد فایل کوین (Wrapped Filecoin) برخی محصولات بسیار خلاقانه دیفای را فعال می‌کند که فرصت‌های بزرگی برای ماینرها و کاربران ذخیره‌ سازی فایل کوین فراهم می‌کنند.

رپد فایل کوین راه اندازی شد

رپد فایل کوین برای استفاده در دیفای و روی شبکه اتریوم راه اندازی شد

افزایش حجم ذخیره‌ سازی فایل کوین

این خبر همان روزی منتشر شد که فایل کوین اعلام کرد ظرفیت ذخیره‌سازی اختصاص داده شده توسط جامعه جهانی استخراج آن از ۱ اگزبی بایت (exbibyte)- معادل بیش از یک میلیارد گیگابایت- فراتر رفته است.

بر اساس این اطلاعیه، ظرفیت فایل کوین می‌تواند ۴۵۰۰ ویکی پدیا، ۲۹۰ میلیون فیلم با کیفیت ۱۰۸۰p و ۱۹ نسخه از کل بایگانی اینترنت را ذخیره کند.

بیشتر بخوانید: فایل کوین چیست و چگونه دنیای ذخیره‌سازی داده‌ها را متحول می‌کند؟

اهداف فایل کوین

فایل کوین یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز بدون نیاز به مجوز است که به ماینرهایی که ظرفیت ذخیره‌سازی در شبکه را فراهم می‌کنند، پاداش ارائه می‌دهد. این شبکه انتظار دارد بتواند در ازای دریافت توکن FIL، توسعه‌دهندگان و وب سایت‌ها را جهت دسترسی به فضای ذخیره ‌سازی فایل کوین یا داده‌های میزبانی شده جذب کند.

ویژگی Discover فایل کوین به ماینرهای آن امکان می‌دهد تا مجموعه داده‌هایی شامل ادبیات، علوم، هنر و تاریخ را انتخاب کنند تا فضای بلااستفاده خود را برای میزبانی و دسترسی در اختیار عموم قرار دهند. این مجموعه داده‌ها شامل Self-Driving Data Berkeley، یک نسخه از پایگاه داده ویکی پدیا و پروژه ۱۰۰۰ ژنوم The International Genome Sample Resource هستند.

این تیم ظرفیت ذخیره‌سازی خود را نقطه عطفی برای «تقویت موقعیت فایل کوین به عنوان یک رقیب قانونی برای غول‌های ذخیره‌سازی ابری مانند AWS (خدمات وب آمازون)، Google Cloud و Dropbox» توصیف می‌کند. کالین اورا در این باره اظهار داشت:

هدف ما ساخت کتابخانه‌ اسکندریه برای با ارزش‌ترین دانش بشریت است – کتابخانه‌ای که هرگز قابل سوختن نباشد. رسالت فایل کوین برای ایجاد بنیادی غیرمتمرکز، کارآمد و قوی برای اطلاعات بشر اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

همکاری فایل کوین با صرافی هیوبی

فایل کوین نیز اعلام کرده است که برای راه‌اندازی مرکز رشد Huobi-Filecoin با صرافی ارز دیجیتال هیوبی (Huobi) همکاری کرده است. این مرکز که توسط یک صندوق ۱۰ میلیون دلاری پشتیبانی خواهد شد، روی توسعه و تدوین بلاکچین، سرمایه‌گذاری و توسعه جامعه متمرکز خواهد بود.

فایل کوین در حال حاضر شامل بیش از ۶۷۰ ماینر فعال بوده و دارای بیش از ۹۰ سازمان است که روی شبکه آن ساخته شده‌اند.

آیا به نظر شما در عرصه رقابت، حجم ذخیره سازی فایل کوین بیشتر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph