پروژه فایل کوین (Filecoin) در سال ۲۰۱۷ و در روزهای اوج عرضه اولیه سکه (ICO) موفق به ثبت رکورد فروش ۲۰۵ میلیون دلاری سکه شد؛ با این امید که یک پروژه اشتراک گذاری فایل غیرمتمرکز در جهان ایجاد شده است. اما راه‌ اندازی این پروژه در سه سال گذشته مرتبا به تعویق افتاد تا سرمایه‌گذاران به کلی از فایل کوین ناامید شوند. اما سرانجام روز موعود فرا رسید و به عقیده خیلی از سرمایه‌گذاران این همه صبر و انتظار ارزشش را داشت. در ادامه مطلب درباره راه اندازی پروژه فایل کوین و تغییرات قیمتی آن صحبت می‌کنیم.

رشد ۱۰۰ برابری پروژه فایل کوین پس از راه اندازی

بر اساس داده‌های سایت «Coingecko» تنها طی چند ساعت پس از لیست شدن ارز فایل کوین (FIL) ارزش آن به ۱۱۴ دلار رسید. یعنی تقریبا ۱۰۰ برابر چیزی که سرمایه‌گذاران سه سال پیش آن را خریداری کرده بودند.

از دیروز ۱۶ اکتبر زمان نقد کردن آن شروع شده و سرمایه‌گذاران اولیه ۶ ماه تا ۳ سال فرصت دارند دارایی خود را واگذار کنند.

البته ارزش توکن فایل کوین تقریبا نصف شده است و در حال حاضر با قیمت ۴۶ دلار معامله می‌شود. با موجودی در گردش نزدیک به ۱۵ میلیون توکن. ارزش کل بازار آن به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۳۰ ارز دیجیتال ارزشمند بازار قرار می‌گیرد. حداکثر میزان عرضه فایل کوین ۲ میلیارد توکن است که با قیمت فعلی، ارزش بازار آن را به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

راه اندازی پروژه فایل کوین

راه اندازی پروژه فایل کوین پس از ۳ سال و سود ۱۰۰ برابری سرمایه‌گذاران اولیه

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه‌ گذاری در عرضه اولیه صرافی (IEO) بهتر است یا عرضه اولیه سکه (ICO)؟

سرمایه‌گذاران پروژه فایل کوین

جالب است بدانید، ۱۵۰ سرمایه‌گذار از جمله شرکت‌های Sequoia Capital، Andreessen Horowitz، Union Square Ventures و Winklevoss Capital نزدیک به ۵۲ میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده بودند. این شرکت‌ها توانسنتد هر توکن را به قیمت ۰/۷۵ دلار خریداری کنند و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از طریق عرضه اولیه سکه به سرمایه‌گذاران معتبر جمع آوری شد. این سرمایه‌گذاران می‌توانستند هر توکن را به قیمت ۱ تا ۶ دلار خریداری کنند.

پروژه فایل کوین یک شبکه توزیع شده برای اشتراک و ذخیره‌سازی فایل فراهم می‌کند که هدف آن تبدیل شدن به روشی ارزان و مقاوم در برابر سانسور اطلاعات است.

فایل کوین جدیدترین پروژه ICO‌ای است که سرانجام پس از ۳ سال راه‌اندازی شده است، پروژه‌های پولکادات (Polkadot) و او ام جی (OMG) هم از دیگر پروژه‌هایی بودند که امسال به بهره‌برداری رسیدند و این موضوع که اغلب پروژه‌های ICO در سال ۲۰۱۷ کلاهبرداری بودند را زیر سوال بردند.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود درباره ارز فایل کوین را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt