برخی حساب‌های کوکال بیت کوین بدون اعلام قبلی مسدود شده‌اند. بیشتر حساب‌های مسدود شده در آسیا، آفریقا و خاور میانه متمرکز هستند.

لوکال بیت کوین یک پلتفرم تبادل همتا‌به‌همتای بیت کوین است که این روزها در سه منطقه آسیا، آفریفا و خاور میانه بدون هیچ اخطار قبلی‌ای حساب‌های کاربران خود را مسدود می‌کند.

به گزارش فوربس، تا لحظه انتشار این خبر کابرانی از کشورهایی مثل افغانستان، عراق،نیجریه، سوریه و پاکستان اعلام کرده‌اند حساب‌هایشان مسدود شده است.

با جودی‌که لوکال بیت کوین مدعی شده به کاربران اجازه داده شده پیش از مسدود شدن، موجودی حساب خود را خارج کنند اما گزار‌ش‌ها حاکی از این حقیقیت است که بسیاری نمی‌توانند بیت کوین خود را باز پس بگیریند.

یکی از کاربران این سایت از نیجریه به خبرنگار فوربس گفته است: «یکی از مشتریان من هنگام سفر به خارج مقداری بیت کوین خرید که در طول مسافرت از آن استفاده کند اما در فرودگاه متوجه شد به موجودی حسابش دسترسی ندارد.»

اگرچه هنوز خبری از زمان آغاز فرآیند مسدود سازی حساب‌های کاربران این سه منطقه منتشر نشده به نظر می‌رسد، مسدودسازی از اوایل هفته گذشته آغاز شده باشد. بسیاری از کاربران از ۳۰ دی متوجه مسدود سازی حساب‌هایشان شده اند.

در پلتفرم‌های همتا‌به همتا بر خلاف سایر روش‌های مبادله هویت کاربران مشخص است و به معامله‌گران این امکان داده می‌شود که به صورت مستقیم مبادلات خود را انجام بدهند.این روزها هر روز به تعداد طرفداران صرافی‌های غیرمتمرکز و مبادلات همتا‌به همتای بیت کوین افزوده ‌می شود. براساس اعلام لوکال بیت کوین این صرافی در ۷۹۱۶ شهر و ۲۴۸ کشور جهان فعال است.
این صرافی در شهر هلسینکی فعالیت خود را آغاز کرد و به مبادله‌کنندگان این امکان را می‌دهد که با ارزهای فیات مبادله کنند.

LocalBitcoins در آغاز فعالیت خود به تریدر ها اجازه می‌داد که به صورت ناشناس مبادله کنند اما سیاست کلی این مجموعه در سال ۲۰۱۸ تغییر کرد و از تریدرها به ویژه آن‌ها که مبادلاتی در حجم بالا دارند خواست نام خود را افشا کنند.


اگرچه این مطلب هنوز تأیید نشده، اما بسیاری تصور می کنند این اقدام LocalBitcoins در راستای اجرای پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اروپا (AMLD5) بود که از۲۰ دی اجرایی شده است.