در طی سال‌های اخیر، ریپل تلاش زیادی کرده تا اکوسیستم ارز دیجیتال خود را به سطح بالایی برساند و آن را به یکی از انتخاب‌های اول صاحبان دارایی‌های دیجیتال تبدیل کند. به نظر می‌رسد این تلاش نتیجه بخش بوده و بسیاری از موسسات مالی، شبکه پرداخت بین المللی ریپل را برای نیازهای خود انتخاب کرده‌اند. با کوین نیک همراه باشید.

سال پیش، مدیر ریپل به این حقیقت اشاره داشت که مسائل خیلی مهم‌تری نسبت به قیمت ارزهای دیجیتال هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. منظور او از مسائل مهم‌تر، قبول کردن و اتخاذ یک ارز دیجیتال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوع استفاده از آن ارز و دیگر موارد بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا روند صعودی ریپل و جدا شدن از بیت کوین فرا رسیده است؟

اگر مسائل مرتبط با قیمت را در کنار بگذاریم، ریپل از نظر اتخاد و مورد قبول واقع شدن در بین جوامع مختلف و کسب و کارها، کاملا موفق بوده است. ریپل سعی کرده تا بتواند بر نقص‌های سیستم‌های پرداخت سنتی سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) غلبه کند.

سیستم پرداخت سنتی سوئیفت برای دهه‌ها توسط بانک‌ها و موسسات مالی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در دنیای امروزی، این سیستم پر از نقص و کمبود است و ریپل قصد دارد تا این عیب‌ها را از طریق نقدینگی عندالمطالبه (در هنگام درخواست) رفع کند.

تکنولوژی شبکه پرداخت بین المللی ریپل

انتخاب تکنولوژی شبکه پرداخت بین المللی ریپل توسط موسسات مالی

یکی از مدیران اجرای ریپل، به تازگی اعلام کرده است که نزدیک به ۳۵۰ موسسه مالی از تکنولوژی پرداخت بین المللی ریپل استفاده می‌کنند.

ناوین گوپتا (Navin Gupta) مدیر بخش آسیای جنوبی، خاورمیانه و آفریقای شمالی ریپل، این مسئله را در خصوص استفاده شرکت‌ها از ریپل به منظور جا به جایی پول‌های بین‌المللی مطرح کرد. طبق صحبت‌های گوپتا، روازنه نزدیک به ۳۵۰ موسسه مالی از این تکنولوژی ریپل بهره می‌برند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دریافت موافقت انتقال پول شرکت ریپل از ایالات متحده

بدون در نظر گرفتن شرایط نا به سامان دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، ریپل موفقیت‌های زیادی را در سال ۲۰۲۰ کسب کرده است. اگر قیمت این ارز دیجیتال و ناامیدی بسیاری از طرفداران آن را به همین دلیل در نظر نگیریم، ریپل در بین کسب و کارها، یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و بسیاری از آن‌ها، از ریپل برای انتقال پول بین‌المللی بهره می‌برند.

منبع: Crypto Gazette