بانک بلو ریج (Blue Ridge Bank) به اولین بانک تجاری تبدیل شده که امکان خرید بیت کوین از دستگاه های خودپرداز (ATM) و همچنین فروش آن را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

این بانک تجاری مستقر در ویرجینیا در بیانیه جدیدی اعلام کرد که مشتریان آن می‌توانند در ۱۹ دستگاه خودپرداز متعلق به این بانک به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

این بانک آمریکایی می‌گوید برای ارائه این ویژگی با شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار خودپرداز بیت کوین، LibertyX و BluePoint ATM Solutions همکاری می‌کند.

کریس ییم (Chris Yim)، بنیانگذار و مدیرعامل LibertyX گزارش داده که مشتریان مدتی است که درخواست قابلیت خرید بیت کوین از دستگاه‌های فروش خودکار را دارند.

سالهاست که مصرف‌کنندگان خواستار قابلیت خرید بیت کوین از بانک‌های خود هستند. ما افتخار می‌کنیم که BRB اولین بانکی در کشور است که خدمات بیت کوین را در دستگاه‌های خودپرداز خود ارائه می‌دهد.

خرید بیت کوین از دستگاه های خودپرداز

پیش از این، خرید بیت کوین از خودپردازهای مخصوص ارزهای دیجیتال میسر بود

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

امکان خرید بیت کوین از دستگاه های خودپرداز برای اولین بار

برای دسترسی به ویژگی ATM Bitcoin این بانک، کاربران علاقه‌مند باید اپلیکیشن LibertyX را روی تلفن‌های هوشمند خود نصب کنند. دستگاه‌های فروش خودکار برای هر کسی که کارت اعتباری مورد قبول را داشته باشد، صرف نظر از بانک صادر کننده، در دسترس خواهند بود. سایر سرویس‌های عادی خودپرداز به طور معمول ادامه خواهند یافت.

مدیر عامل شرکت BluePoint ATM Solutions، وید زیرکل (Wade Zirkle)، پیش‌بینی می‌کند که موسسات مالی سنتی بیشتری از بانک بلو ریج پیروی کنند، زیرا تقاضا برای این نوع خدمات فین تک در حال رشد است.

ما پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد بیشتری از بانک‌ها و موسسات اعتباری جامعه خواهان راه حل‌های نوآورانه فین تک مانند این در شعب خود هستند.

در حالی که بلو ریج اولین بانک تجاری ایالات متحده است که ارائه بیت کوین را در دستگاه‌های خودپرداز خود فراهم کرده، دستگاه‌های خودپردازهای مخصوص ارزهای دیجیتال بیش از هفت سال است که وجود دارند. اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین در جهان در اکتبر ۲۰۱۳ در ونکوور کانادا آغاز به کار کرد.

بر اساس آمار Coin ATM Radar، در ایالات متحده در حال حاضر تعداد کل خودپردازهای بیت کوین ۱۲۸۸۵ عدد است که بالاترین تعداد در یک کشور در سراسر جهان محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد خرید بیت کوین از دستگاه های خودپرداز چیست؟ آیا بیت کوین به زودی وارد عرصه های پرداخت‌های روزمره مردم خواهد شد؟ فراموش نکنید می‌توانید نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: dailyhodl