یک تحلیلگر صنعت امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) پیش‌بینی می‌کند اتریوم در سال ۲۰۲۱ به اوج قیمت‌های جدیدی برسد. طبق گفته کلوین کوه (Kelvin Koh)، ارزش کل قفل شده (TVL) دیفای می‌تواند بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار باشد. حدس و گمان‌هایی وجود دارد که یک اپلیکیشن جریان اصلی فین تک ممکن است با دیفای ادغام شود. سال ۲۰۲۰ سال بزرگی برای دیفای و همچنین شبکه اتریوم بوده که قدرت آن را تأمین می‌کند. طبق برخی پیش‌بینی‌های تحلیلگران این صنعت، سال آینده می‌تواند برای دیفای و اتریوم حتی بهتر از سال ۲۰۲۰ باشد.

سال آینده، سال رونق دیفای و اتریوم

تنها در طی دوازده ماه، کل ارزش قفل شده امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، با شروع شکل گیری یک چشم‌انداز جدید مالی، به میزان چشمگیر ۲۰۰۰ درصدی افزایش یافته است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد فقط علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در آن شرکت می‌کنند.

در مقایسه با ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، دیفای سهمی کمتر از ۲٪ را نشان می‌دهد. بنابراین فضای زیادی برای رشد دارد. سال ۲۰۲۱ می‌تواند سالی باشد که دیفای واقعاً به اوج خود برسد، به شرطی که وضع قوانین منفی یا سختگیری نسبت به استیبل کوین‌ها وجود نداشته باشد.

سال پر رونق دیفای و اتریوم

در صورت عدم وضع قوانین سختگیرانه، سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای دیفای و اتریوم خواهد بود

بیشتر بخوانید: کمیته CFTC در زمینه تنظیم قوانین دیفای با مشکلاتی مواجه شده است

پیش‌بینی‌های بزرگ دیفای

شریک گروه اسپارتان (Spartan Group) و شریک سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، کلوین کوه (Kelvin Koh)، پیش‌بینی‌های جالب توجهی را برای سال آینده در صنعت ارزهای دیجیتال و همچنین دیفای و اتریوم انجام داده است. افزایش قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار ممکن است کمی دور از ذهن باشد، اما به نظر می‌رسد اتریوم به بالاترین قیمت تاریخی جدیدی خواهد رسید.

در حال حاضر، قیمت ETH هنوز۵۰٪ با اوج خود فاصله دارد چرا که دیروز تازه از مرز ۷۰۰ دلار عبور کرده است.

۳ پیش‌بینی در حوزه ارزهای دیجیتال

۳ مورد از ۱۰ پیش‌بینی کلوین کوه در حوزه ارزهای دیجیتال برای سال ۲۰۲۱ بدون ترتیب خاصی عبارتند از:

۱) بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

۲) ETH طی ۶ ماه آینده از بالاترین قیمت تاریخی خود پیشی خواهد گرفت.

۳) DOT از لحاظ ارزش بازار در رده ۵ رمز ارز برتر در سال ۲۰۲۱ قرار خواهد گرفت.

این پیش‌بینی برای پولکادات جالب است زیرا امسال، به غیر از عرضه این توکن و چند مشارکت جزئی، اخبار کمی از این پروژه رقیب اتریوم منتشر شده است.

بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش قفل شده دیفای کاملاً محتمل به نظر می‌رسد، زیرا در مقایسه با سطوح فعلی، افزایش بسیار کمتری نسبت به سال جاری خواهد داشت.

همچنین، کوه پیش‌بینی کرده که یک اپلیکیشن مهم فین تک با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر شروع به ادغام با پروتکل‌های دیفای کرده و این صنعت را بیشتر در معرض دید سرمایه‌گذاران خرد جریان اصلی قرار می‌دهد.

در حال حاضر، شش پروتکل دیفای با بیش از یک میلیارد دلار ارزش قفل شده وجود دارد. کوه پیش بینی کرد که تعداد توکن‌های میلیارد دلاری دیفای از لحاظ ارزش بازار نیز افزایش یابد. همچنین، وی پیش‌بینی می‌کند که UNI ، SNX ، YFI ، AAVE و COMP به عنوان رقبای اصلی خواهند بود.

وی همچنین پیش بینی کرد که استارت‌آپ‌های دیفای میلیون‌ها دلار جذب سرمایه خواهند داشت و در نتیجه ارزش بازارهای کاملاً رقیق شده آنها بیشتر خواهد شد.

به روزرسانی ارزش قفل شده دیفای

به نظر می‌رسد نمودار ارزش قفل شده DeFi Pulse با حذف رپد بیت کوین و اضافه شدن تعدادی پروتکل جدید، دوباره اصلاح شده است.

این آمار اندکی کاهش یافته و امروز میزان ارزش قفل شده ۱۳/۳ میلیارد دلار گزارش شده است. با توجه به این معیارهای جدید، بالاترین رقم ۱۴ میلیارد دلار در ۲۰ دسامبر بوده، بنابراین در طی هفته گذشته جریان خوبی داشته است. میکر (Maker) با ۲/۶ میلیارد دلار ارزش قفل شده و سهم بازار کمی کمتر از ۲۰٪ همچنان غالب‌ترین پروتکل است.

نظر شما در مورد این پیش‌بینی‌ها در مورد دیفای و اتریوم در سال ۲۰۲۱ چیست؟ آیا سال آینده سال رونق آنها خواهد بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto