پاول گروال (Paul Grewal) قاضی سابق کالیفرنیا و مشاور فیسبوک به تیم حقوقی صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) پیوست. پیوستن پاول گروال به کوین بیس می‌تواند کمک زیادی به این صرافی برای حل مشکلات حقوقی در زمینه ارزهای دیجیتال کند.

در تاریخ ۸ ژوئیه کوین بیس در وبلاگ رسمی این صرافی اعلام کرد که اضافه شدن گروال به این صرافی می‌تواند راه را برای آگاهی بخشی و پذیرش ارز دیجیتال همواره کند.

رییس جدید بخش حقوقی همچنین سرپرستی تیم حقوقی شرکای کوین بیس در مذاکره با رگولاتوری خدمات مالی و توسعه‌دهندگان محصولات و خدمات جدید را بر عهده خواهد گرفت.

طبق گفته کوین بیس، گروال در طی پنج سال فعالیت به عنوان قاضی در بیش از هزار پرونده حضور داشته و نقش مهمی را در اختلاف حقوقی بین غول‌های فناوری اپل و سامسونگ، اوراکل و گوگل ایفا کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس (Coinbase)

این خبر دو ماه پس از آن توسط کوین بیس اعلام شد که مشاور حقوقی سابق این صرافی یعنی برایان پی بروکس (Brian P. Brooks)، پس از دو سال این صرافی را ترک کرد. بروکس اکنون رئیس دفتر کنترل ارز آمریکا است که دفاتر وزارت خزانه داری قرار دارد.

مشخص نیست آیا انتصاب اخیر گروال به دلیل پرونده اخیر «data plumber» پلید (Plaid) علیه کوین بیس که پس از جدایی بروکس تشکیل شده است، صورت گرفته یا خیر. شاکیان مدعی هستند که پلید با جمع آوری داده‌های کاربران و کسب درآمد از طریق آن تعهد حریم خصوصی و محافظت از داده‌های را نقض کرده است.

حالا باید ببینیم با پیوستن پاول گروال به کوین بیس و به‌کارگیری یک قاضی باتجریه و آشنا به مسائل فناوری، این صرافی می‌تواند بیش از پیش به توسعه خود ادامه دهد یا خیر.

فراموش نکنید برای دریافت آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال حتما کوین نیک را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

منبع: Cointelegraph