رمزارز ریپل حتی در سال ۲۰۲۰ و در میانه بحران جهانی همه‌گیری کرونا حرکات نسبتا موفقی از خود نشان داده است و انتظار می‌رود در آینده ریپل پیچ و خم‌های جدیدی را تجربه خواهد کرد. شرکت ریپل برای ارتقای اکوسیستم XRP  و پذیرفته شدن آن به عنوان یک سرمایه دیجیتالی تلاش بسیاری را به کار بسته است.

ریپل از طریق محصول خود ODL (راهکار نقدینگی مورد تقاضا)، قصد دارد معایب سیستم پرداخت سنتی سویفت را از بین ببرد. سیستم سویفت سال‌ها است که در بانک‌ها و نهادهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در بین راه مشکلاتی را به وجود آورده است. با توجه به قیمت XRP در زمان نوشته شدن این مقاله (۱۵ اوت)، روند خرید و فروش ریپل در حالت صعودی قرار داشته و قیمت آن ۰/۲۹۹۷۹۴ دلار است.

شرکت ریپل در حال گسترش دادن موارد استفاده آینده ریپل است

گفته شده ریپل قصد دارد موارد استفاده خود را از پرداخت‌های بی‌عیب و نقص بین مرزی (که بسیاری از بانک‌ها در حال آماده‌سازی برای آن هستند) هم فراتر ببرد. ریپل متوجه شده که ارزش اصلی شرکتش هنوز در XRP و بلاکچین ریپل نهفته شده است.

این شرکت تاکنون در حال کار با بانک‌ها و تامین بودجه بلاکچین و استارتاپ‌های رمزارزی بوده است اما اکنون قدمی به عقب برداشته و در حال اصلاح استراتژی رشد خود است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارائه سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل ؛ آیا ریپل قدرت اول پرداخت‌های مالی می‌شود؟

به گفته کوین‌تلگراف، طبق گزارش فایننشال تایمز (Financial Times) ایتان بر (Ethan Bear) سرپرست تشکل‌های توسعه‌دهنده شرکت ریپل، اعلام کرده که در حال تغییر موضع خود از «نوشتن چک به نوشتن کد» هستند. به عبارت دیگر ریپل در حال برنامه‌ریزی برای ابداع و ارتقای اپلیکیشن‌هایی در حوزه شبکه ریپل است.

از زمانی که برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) اظهار کرد قصد دارند ریپل را به آمازون دنیای رمزارز تبدیل کنند مدت زیادی نگذشته است.

آمازون کارش را با فروش کتاب شروع کرد و تنها چیزی که می‌فروخت کتاب بود. ما کارمان را با پرداخت‌ها شروع کردیم. در دو سال آینده خواهید دید ریپل از پرداخت‌هایش به جایگاهی خواهد رسید که آمازون با کتاب‌هایش به دست آورد.

توصیه می‌کنیم گزارش کامل فایننشال تایمز در این زمینه را مطالعه کنید.

روز بعد از این مصاحبه، مشخص شد که ریپل در حال کاوش برای پلتفرم‌های جدیدی است که رمزارز XRP بومی و پلتفرم پرداخت جهانی خود به نام PayID را در آن‌ها بکار بگیرند. از اینکه با این مقاله از کوین نیک همراه بودید از شما سپاسگذاریم.

منبع: Cryptogazette