گری گنسلر، کهنه‌کار وال استریت که در زمینه شکوفایی ارزهای دیجیتال مطالعات دقیقی داشته است، رهبری تیم انتقال سیاست مالی آمریکا را برای جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده برعهده خواهد داشت. البته او تنها فرد طرفدار ارزهای دیجیتال در تیم بایدن نخواهد بود.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس سابق کمیسیون معاملاتیِ معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا (CFTC) قرار است تیمی را برای بانک مرکزی فدرال، با هدف قانونگذاری اوراق بهاردار و مسائل بانکی و همچنین انتقال سیاست مالی آمریکا مدیریت کند.

گری گنسلر

گری گنسلر

به عنوان رئیس سایق کمیسیون معاملاتی معاملات آتی، او شخصی کلیدی در تنظیم بازار مالی برای دوره ریاست جمهوری باراک اوباما شناخته می‌شود، فردی که در بحران مالی ۲۰۰۸، قوانین جدیدی را در زمینه مشتقات مالی تعیین کرد. او همچنین در دوره دولت کلینتون، در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سه سناریوی احتمالی برای واکنش بیت‌کوین به پیروزی بایدن

اما مهم‌ترین نکته در خصوص این شخص به عنوان رهبر انتقال سیاست مالی آمریکا در دوره بایدن، شهادت او در خصوص ارزهای دیجیتال و بلاک چین در چندین موقعیت مختلف است که از جمله آن‌ها می‌توان به مقاومت در برابر مقایسه بین رمزارزها با طرح‌های پانزی اشاره کرد. همچنین حل مسائل ارز دیجیتال لیبرا و مطابقت آن با قوانین ایالات متحده آمریکا، یکی دیگر از برنامه‌های گنسلر است. گری گنسلر حتی در سال ۲۰۱۸، تکنولوژی بلاک چین را یک کاتالیزور تغییر معرفی کرد.

گری گنسلر یکی از ۵۰۰ اشخاصی بود که بایدن به عنوان تیم انتقال قدرت معرفی کرده است.

دیگر اشخاص مهم انتقال سیاست مالی آمریکا

گری گنسلر تنها شخص عاشق دنیای ارزهای دیجیتال در تیم ۵۰۰ نفره بایدن برای انتقال قدرت نیست. بلکه این تیم شامل افرادی می‌شود که به مسائل ارزهای دیجیتال، بلاک چین و مسائل مرتبط با آن‌ها توجه دارند.

از بین این اشخاص می‌توان به سیمون جانسون، کریس برومر، مهرسا برادران و لِو مناند اشاره کرد.

سیمون جانسون (Simon Johnson) اقتصاد‌دان و پروفسر دانشگاه مدیریت MIT Sloan است که رهبری تحقیقات در خصوص ارزهای دیجیتال را برعهده داشته است. او همچنین مقاله‌ای در خصوص تاثیر وسیع تکنولوژی بلاک چین روی اقتصاد دنیا نوشته‌ است.

کریس برومر (Chris Brummer)، استاد حقوق دانشگاه جرج‌تاون و موسسه بین‌المللی حقوق اقتصادی، از جمله افرادی است که در کنگره ایالات متحده آمریکا در خصوص پروژه لیبرا فیسبوک شهادت داده است.

مهرسا برادران (Mehrsa Baradaran)، استاد دانشگاه ارواین کالیفرنیا و متخصص حقوق بانکداری، شخصی است که به عنوان شاهد متخصص در کمیته سنای بانکداری در خصوص قانون‌گذاری و تنظیم چارچوب کاری بلاک چین و ارزهای دیجیتال شهادت داده است. او همچنین مقاله گسترده‌ای هم در خصوص نابرابری بانکداری و منفعت پروژه‌هایی نظیر لیبرای فیسبوک در زمینه اقتصاد نوشته است.

لِو مناند (Lev Menand)، استاد دانشگاه کلمبیا، یکی از خالقان ایده دلار دیجیتال است. او همچنین در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری مشغول فعالیت بوده است.

نظر شما در خصوص تیم انتقال سیاست مالی آمریکا که با ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین آشنایی کامل دارند چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk