کپکام، شرکت شناخته شده ژاپنی در زمینه توسعه و انتشار بازی‌های ویدیویی، مورد حمله هک قرار گرفته و اطلاعات حساس این شرکت توسط باج‌افزارها دزدیده شده است. هکرها برای آزادسازی اطلاعات حساس این شرکت، ۱۱ میلیون دلار به صورت بیت کوین می‌خواهند.

باج‌افزارها، یکی از شناخته‌شده ترین روش‌های جرم و جنایت سایبری در زمینه ارزهای دیجیتال هستند و فعالیت این گونه هکرها با کمک باج‌افزارها در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته است. معمولا هکرهای بزرگ باج‌افزارها را به سراغ دولت‌ها و شرکت‌های بزرگی مانند تسلا می‌فرستند. اما حالا این بار، هکرها یک قربانی جدید پیدا کرده‌اند؛ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های گیمینگ دنیا به نام کپکام (Capcom).

کپکام سازنده و ناشر بازی‌های بسیار مشهوری نظیر مجموعه Resident Evil، Devil May Cry و Street Fighter است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: روش های جدید کلاهبرداری ارز دیجیتال که باید مراقب آن ها باشیم

۱۱ میلیون دلار بیت کوین، ارزش اطلاعات و داده‌های هک شده شرکت کپکام

در اوایل ماه نوامبر، کپکام در گزارشی اعلام کرد که این یک حمله کامپیوتری بوده است. این ناشر ژاپنی در آن زمان اطلاعات دقیقی از این حمله ارائه نداد و تنها با بیان این که این حمله باعث توقف برخی از عملیات این شرکت شده، به سوالات پاسخ داد.

هر چند که یک متخصص امنیت سایبری با نام مستعار Panacak3lullz با بررسی کدهای مخربی که به یکی از کامپیوترهای کپکام حمله کرده بود، متوجه شد که کپکام توسط یک باج‌افزار که توسط گروهی به نام Ragnar Locker توسعه یافته، مورد حمله قرار گرفته است.

هک کپکام

او در تحلیل خود گفته است که این گروه هکر، توانسته‌اند ۲ هزار دستگاه در شبکه کپکام را رمزگشایی کنند و در ازای آزاد سازی تقریبا ۲ ترابایت اطلاعات ضروری شرکت کپکام ۱۱ میلیون دلار به بیت کوین درخواست کرده‌اند.

گفته شده است که این اطلاعات، شامل داده‌ها، فایل‌ها، پاسپورت‌ها، گزارشات فروش، قراردادها و دیتابیس‌هایی با اطلاعات استراتژیک می‌شود.

باج‌افزارها اتفاق تازه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال نیستند و حالا به یک چالش، برای داده‌ها و اطلاعات ضروری شرکت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند.

نظر شما در خصوص حملات سایبری در دنیای رمزارزها چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptopotato