دهه جدید که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده، به‌دلیل تغییر ناگهانی که در اقتصاد و دنیا ایجاد کرده است، همیشه در خاطرمان خواهد ماند. تنش‌های اقتصادی در طی این شرایط جدید و غیرمعمول موجب شده تا دارایی‌های ملموس و واقعی مانند طلا و بیت کوین رونق بگیرند و شباهت رمزارز بیت کوین و طلا بیشتر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

به گفته هم‌بنیانگذار یک شرکت سرمایه‌گذاری طلای دیجیتال، دنیای جدید پساکرونا به‌عنوان مانعی در برابر سیاست‌های مسامحه‌کار پولی، به‌طور فزاینده‌ای به‌سمت سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال حرکت خواهد کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیشبینی قیمت بیت‌کوین تحلیلگر صرافی e-Toro ؛ بیت کوین ۱۰۰ هزار دلار

در سال ۲۰۲۰ با تنش‌های تجاری و همه‌گیری، جهان به‌سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کند

زمانی که این روند در اوایل سال ۲۰۱۹ شروع شد، قیمت طلا و بیت‌کوین در حال افزایش بود و سپس با شروع سال ۲۰۲۰ دنیا در انتظار این بود که چه رخ خواهد داد.

سرانجام، آنچه به‌وقوع پیوست، تنها افزایش تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین یا جنگ احتمالی بین ایالات متحده و ایران نبود، بلکه بر خلاف آنچه که دنیای مدرن تاکنون دیده، یک همه‌گیری هم رخ داد.

این بیماری همه‌گیر به‌سرعت اقتصاد را نابود کرد و جهان را به حالت قرنطینه درآورد.

در ابتدا، بیت‌کوین و طلا همراه با سهام شاهد سقوط شدیدی در پنجشنبه سیاه بودند، اما تقاضای سرمایه‌گذاران به‌دلیل ترس از تاثیر بلند مدت سیاست پولی انگیزه‌محور فعلی بر ارزش فیات، افزایش یافت.

سال 2020 و شباهت رمزارز بیت کوین و طلا

شباهت رمزارز بیت کوین و طلا

شباهت رمزارز بیت کوین و طلا

برخلاف ارزهای فیات که توسط بانک‌های مرکزی قابل چاپ هستند و با توجه به شباهت رمزارز بیت کوین و طلا، می‌توان گفت که این دو ذخایر محدودی دارند که باعث ارزش افزوده این دارایی‌ها در مواقع بحران می‌شوند. به‌علاوه، این دارایی‌ها ضدتورم هستند و حتی در شرایطی که تورم شدید بسیار گسترده می‌شود، قوی‌تر عمل می‌کنند.

این امر تقاضا برای فلزات قیمتی و گرانبها را به‌حدی افزایش داده است که شمش‌های طلا از ارزش بالایی برخوردار هستند.

با این وجود، همه این‌ها به‌دلیل افزایش تقاضا نیست. شرایط قرنطینه ایجاد شده توسط همه‌گیری ویروس کرونا، استخراج طلا، تصفیه‌خانه‌ها و ضرابخانه‌ها را متوقف کرده است. آلیاژ طلای خام کمتر از زمین استخراج می‌شود، تا جایی که عرضه، توانایی برابری با تقاضا را ندارد.

با محدود شدن عرضه، تقاضا روبه‌افزایش است و سرمایه‌گذاران راهی برای دستیابی و نگه‌داشتن شکل فیزیکی طلا ندارند، شاون دی‌جی (Shaun Djie) هم‌بنیانگذار Digix وCOO  معتقد است که سرمایه‌گذاران به‌طور فزاینده‌ای به‌سمت طلای دیجیتال روی خواهند آورد.

وی گفت:

«گسترش ارزهای دیجیتال به‌دلیل وقایعی مانند کووید-۱۹ در حال رشد است. چنین شرایط دشواری، مردم را وادار می‌کند از فناوری به روش‌های جدیدی استفاده کنند؛ چه برای برقرای ارتباط باشد و چه برای خرید مواد غذایی».

شباهت رمزارز بیت کوین و طلا

سرمایه‌گذاری طلای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: مشاور سرمایه گذاری می‌گوید بیت کوین نخرید؛ میلیاردرها بیت کوین می‌خرند

با روی کار آمدن فناوری ارز دیجیتال در آینده، شباهت رمزارز بیت کوین و طلا بیشتر خواهد شد

اگرچه دی‌جی به‌طور خاص به توکن DGX شرکت خودش اشاره دارد، اما این امر به بیت‌کوین هم کمک خواهد کرد.

هر توکن DGX به‌طور مستقیم وابسته به ارزش یک گرم طلا است که توسط شمش‌های طلای سوییسی واقعی صد گرمی تولید شده توسط تصفیه‌خانه‌هایی مانند Produits Artistiques Metaux Precieux (PAMP)  پشتیبانی می‌شود.

اخیرا، این توکن‌های رمزنگاری‌شده با پشتوانه طلا، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و رقبایی همچون Tether Gold ، Paxos Gold و موارد دیگر هم وارد این عرصه شده‌اند.

دی‌جی با اشاره به فناوری بلاکچین که زیربنای آن است، می‌گوید:

«جوانب مثبت و منفی در اختیار داشتن طلای دیجیتال، خودش یک فناوری است».

بیت‌کوین تمام خصوصیات مشابه فلز گرانبها را دارد و از قبل به‌صورت دیجیتالی وجود داشته است. اگرچه دی‌جی به‌طور خاص در مورد توکن‌های با پشتوانه طلا صحبت می‌کند، تمام استدلال‌های او در مورد این نوع توکن‌ها از جهت عملکرد قوی، در مورد بیت‌کوین هم صادق بوده و همین نشان‌دهنده شباهت رمزارز بیت کوین و طلا است.

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، حتی شرکت VISA در فناوری‌های دیجیتال شاهد افزایش چشمگیر کاربران جدید بوده است. با تبدیل‌شدن طلای دیجیتال به یک «هنجار جدید»، بیت‌کوین و سایر پرداخت‌های دیجیتالی به‌عنوان روشی ارجح برای خرج‌کردن پول و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنان که عرضه طلا در حال کاهش است، دسترسی به نسخه‌های دیجیتال فلزات گرانبها به‌مرور زمان از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

منبع: bitcoinist