یک طرفدار خرید طلا معتقد است که افزایش پذیرش باعث صعود بیشتر قیمت بیت کوین در سال آینده خواهد شد. دیفای نیز تأثیر مشابهی بر اتریوم خواهد داشت. وی می گوید سال آینده برای ارزهای دیجیتال سال بزرگی خواهد بود و  شاهد صعود بیت کوین و اتریوم به همراه طلا در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود.

صعود بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱

به گفته فرانک هولمز (Frank Holmes)، مدیرعامل Global Advisors ایالات متحده، سال ۲۰۲۱ نه تنها برای طلا بلکه برای رمز ارزها نیز سال بسیار بزرگی خواهد بود.

هولمز در مصاحبه روز دوشنبه خود با کیتکو نیوز (Kitco News) گفت که پیش‌بینی می‌کند دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم در کنار طلا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند. وی معتقد است که این دارایی‌های دیجیتال به دلیل محرک‌های ارزش، از پذیرش بیشتری برخوردار می‌شوند.

صعود بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱

صعود بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱

بیشتر بخوانید: شباهت بیت کوین و طلا در چه ویژگی هایی است؟

وضعیت بیت کوین

در مورد بیت کوین، هولمز فکر می‌کند که در ادامه یک روند چند ساله افراد بیشتری در حال پذیرش این دارایی دیجیتال هستند:

تعداد کیف پول‌ها، افرادی که بیت کوین را می‌پذیرند، از سه سال گذشته در حال افزایش است. یک رشد پایدار و خوب.

اگرچه بسیاری در صنعت ارز دیجیتال بیت کوین را به طلا تشبیه می‌کنند، اما هولمز گفت که BTC با همان محرک‌های کلان طلا تقویت نمی‌شود. در مقابل، سوخت موشک بیت کوین از رویداد هاوینگ ماه مه گذشته حاصل می‌شود.

وی توضیح داد:

اگر فردا، همه معادن طلا در جهان گفتند که ما قصد داریم عرضه خود را ۵۰ درصد کاهش دهیم، می‌توانم اطمینان بدهم که طلا ۱۰۰۰۰ دلار خواهد شد. این عملکرد تقاضا- عرضه است.

پس از هاوینگ ماه مه، تعداد بیت کوین‌های تازه استخراج شده در بازار به ۹۰۰ سکه در روز کاهش یافت- و عرضه همین تعداد به سرعت توسط مؤسسات و شرکت‌های بزرگ جذب شد.

وضعیت اتریوم

در همین حال، اتریوم همچنان از آخرین تحولات امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای بهره می‌برد. از نظر ارزش کل قفل شده، اکوسیستم دیفای بیش از ۱۴/۶ میلیارد دلار ارزش دارد. اتریوم رکن اصلی فعالیت آن است. بر اساس گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، ارزش بازار سکه‌های دیفای در حال حاضر ۱۸/۲ میلیارد دلار است.

وضعیت طلا

از نقطه نظر طلا، هولمز برای کالاهای گرانبها یک حرکت «دو-انحراف استانداردی» را پیش‌بینی می‌کند. حرکتی که می‌تواند طی ۱۲ ماه آینده قیمت‌ها را بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار بالاتر ببرد.

وی گفت: این حرکت ما را از ۲۲۰۰ دلار به ۲۶۰۰ دلار می‌رساند.

معاملات آتی طلا در روز دوشنبه با صعود ۲۶/۴۰ دلاری به ۱۸۶۶/۴۰ دلار در هر اونس تروا در بخش کمکی بورس تجاری نیویورک آغاز شد.

به نظر شما  شاهد صعود بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph