از زمانی که گوگل تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را از پایانه خود حذف کرده است، بسیاری از شرکت‌ها تلاش داشته‌اند تا دوباره روی پایانه تبلیغاتی گوگل قرار بگیرند اما ناکام مانده‌اند. با این حال، وضع برای یک شرکت قانونی ارز دیجیتال اندکی بی‌رحمانه‌تر است. صرافی آمریکایی کوین‌کرنر (CoinCorner) دریافته است که گوگل درحالی از پذیرش تبلیغات این صرافی امتناع می‌کند که نسخه کپی‌شده همین وب‌سایت را تبلیغ کرده است! برای اطلاع از اخبار بیشتر در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال با کوین نیک همراه باشید.

طبق گفته مدیر بازاریابی صرافی کوین‌کرنر، مولی اسپایرز (Molly Spiers)، این شرکت قانونی ارز دیجیتال طی چند ماه اخیر در تلاش بوده تا در تبلیغات گوگل‌ادز (GoogleAds) جا بگیرد.

گوگل، با وجود در دست داشتن تمام مدارک مبنی بر قانونی‌بودن کار این صرافی، مصرانه از پذیرش تبلیغات این صرافی امتناع کرد. با این حال، آنچه که این شرکت قانونی ارز دیجیتال را شگفت‌زده کرد این بود که گوگل یک وب‌سایت کپی‌شده از کوین‌کرنر با نام کوین‌کرنرر (CoinCornerr) را از ۲۹ آوریل وارد پایانه تبلیغاتی خود کرده است.

اسپایرز، ۳۰ آوریل، در توییتی این عمل غیرقابل‌بخشش گوگل را علنی کرد و نوشت:

گوگل‌ادز به کوین‌کرنر که یک کسب‌وکار قانونی و باسابقه است اجازه تبلیغ روی پایانه خود را نمی‌دهد اما از شرکت‌های فیشینگ و کلاهبرداری حمایت می‌کند؟ گوگل توجه کن!

نتیجه جستجوی واژه CoinCorner در گوگل نمایش تبلیغاتی درست در بالای صفحه برای CoinCornerr با لینکی به وب‌سایت آن است. این وب‌سایت نسخه کپی یک صرافی و شرکت قانونی ارز دیجیتال است که از کاربران می‌خواهد تا جزئیات و مشخصات خود را وارد کنند.

کوین‌کرنر (CoinCorner) بلافاصله این وب‌سایت جعلی را گزارش داد، اما حذف تبلیغ آن از گوگل‌ادز چند روزی به ‌طول انجامید. تبلیغ این وب‌سایت جعلی از آن زمان تاکنون روی گوگل دیده نمی‌شود.

و درحالیکه گوگل با حذف این تبلیغ کار درستی انجام داد، اسپایرز اظهار داشت که تبلیغ‌شدن وب‌سایت‌های جعلی و کلاهبرداری مانند CoinCornerr ناامیدکننده هستند.

اسپایرز طی توییتی نوشت:

ما سال‌ها نتوانستیم از گوگل‌ادز استفاده کنیم با اینکه به اندازه کافی مدرک برای اثبات‌ این مسئله داشتیم که یک شرکت قانونی ارزهای دیجیتال هستیم. بنابراین مشاهده چنین اتفاقاتی ناامیدکننده است و آن هم نه از دیدگاه حرفه‌ای بلکه از نظر حفظ اطلاعات شخصی و دارایی‌های مشتریان!

حال، این وب‌سایت کلاهبرداری چگونه توانست از سد محدودیت‌های گوگل علیه ارزهای دیجیتال عبور کند؟ به اعتقاد اسپایرز، این سایت کلاهبرداری تمام موارد را عینا از وب‌سایت CoinCorner کپی کرده اما عمدا از واژه بیت کوین یا ارز دیجیتال استفاده نکرده است.

علیرغم این اشتباه، کوین‌کرنر هنوز امید دارد که بتواند در آینده‌ای نزدیک از گوگل‌ادز استفاده کند. اسپایرز معتقد است که رشد مداوم صنعت ارز دیجیتال می‌تواند گوگل را متقاعد کند تا موضع خود را نسبت به این صنعت و این شرکت قانونی ارز دیجیتال تغییر دهد.

گوگل در ماه مارس ۲۰۱۸، تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال را مسدود کرد. گوگل این تصمیم را درست زمانی گرفت که تعداد کلاهبرداری‌ها در صنعت رمزارز رو به افزایش بود. این ممنوعیت در پی ممنوعیتی مشابه در فیسبوک اتفاق افتاد. این دو پایانه روی هم ۶۰ درصد از صنعت تبلیغات دیجیتال را کنترل می‌کنند و این ممنوعیت‌ها باعث عدم دسترسی میلیاردها نفر به کسب‌وکارهای مرتبط با ارز دیجیتال شد.

گوگل ماه سپتامبر همان سال محدودیت کامل تبلیغات را رفع کرد اما باز هم چارچوب‌هایی برای آن در نظر گرفت. درواقع، گوگل تنها نهادهای قانونی را می‌پذیرد که از مقامات ژاپن و ایالات متحده مجوز قانونی دریافت کرده باشند. تاکنون، گوگل هنوز در این سیاست تجدید نظر نکرده است و هزاران شرکت قانونی ارز دیجیتال هنوز پشت درهای بسته تبلیغات گوگل‌ادز مانده‌اند.

منبع: Coingeek