کوین روک (Kevin Rooke) خبرنگار مستقل حوزه ارز دیجیتال تخمین می‌زند، گری اسکیل میزان بیت کوین‌های خود را از زمان هاوینگ بیت کوین ۱۵۰ درصد افزایش داده است. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد علت افزایش خرید بیت کوین توسط گری اسکیل صحبت می‌کنیم.

شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال گری اسکیل (Grayscale) از زمان انجام هاوینگ سوم بیت کوین در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۰ میزان دارایی‌های بیت کوین خود را ۱٫۵ برابر افزایش داده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده به وسیله کوین روک، گری اسکیل پس از هاوینگ ۱۸٫۹۱۰ بیت کوین به صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین خود افزوده است در حالی که از آن زمان تنها ۱۲٫۳۳۷ بیت کوین استخراج شده است.

افزایش ۱۵۰ درصدی خرید بیت کوین توسط شرکت گری اسکیل

خرید بیت کوین توسط شرکت گری اسکیل

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل تحرک ناگهانی بازار بیت کوین پس از پدیده‌ی هاوینگ ۲۰۲۰

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس با بازنشر کردن نمودار گفته است: «عرضه جدید به اندازه کافی نیست حتی برای یک نفر».

هفته گذشته روک تخمین زده است که گری اسکیل در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، بین ۳۳ تا ۳۴ درصد از بیت کوین‌های عرضه شده را خریداری کرده است که برابر است با ۶۰٫۷۶۳ بیت کوین تنها در طی ۱۰۰ روز.

همچنین در طول سه ماهه نخست امسال، گری اسکیل سرمایه‌گذاری ۲۹/۹ میلیون دلاری را روی صندوق سرمایه‌گذاری خود تجربه کرد که نسبت به سال گذشته ۸۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بری سیلبرت (Barry Silbert) بنیانگذار گری اسکیل در پاسخ به توییت‌های روک نوشته است:

«فقط صبر کنید و منتظر سه ماهه دوم باشید»

داده‌های اخیر روک نشان می‌دهد گری اسکیل در حال حاضر به طور میانگین نزدیک به دو برابر بیت کوین‌های استخراج شده روزانه را خریداری می‌کند. روک تخمین زده بود گری اسکیل روزانه ۱٫۱۱۲ بیت کوین را خریداری خواهد کرد، در حالی که در سه ماهه نخست این عدد ۶۰۷ بیت کوین بیشتر شده است.

گری اسکیل در مقایسه بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) گفته است: ارزهای دیجیتال ملی گاهی اوقات جایگزین یا مشابه ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که به طور کلی با ماهیت غیرمتمرکز بسیاری از ارزهای دیجیتال فاصله زیادی دارند.

ارزهای دیجیتال ملی تلاش می‌کنند تا زیرساخت‌های پرداخت را ارتقا دهند، در حالی که بیت کوین قصد دارد مفهوم پول را متحول کند. اگر توجه مردم به ارزهای دیجیتال ملی جلب شود، آن‌ها در واقع به افزایش ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمک خواهند کرد.

این گزارش در واقع صحبت‌های اقتصاد دان جان واز (John Vaz) را تایید می‌کند که گفته بود: «ارزهای دیجیتال ملی در واقع آخرین اقدام مقابله بانک‌های مرکزی با رشد ارزهای دیجیتال است»

جان واز گفته بود از آنجایی که بانک‌های مرکزی دل خوشی از ارزهای دیجیتال ندارند، ارزهای دیجیتال ملی را عرضه می‌کنند تا پول افراد را جذب کنند، نه اینکه مزیتی برای آن‌ها فراهم کنند.

افزایش خرید بیت کوین توسط گری اسکیل نشان می‌دهد، با وجود اینکه پس از هاوینگ بیت کوین بسیاری از شرکت‌ها در مورد خرید یا استخراج بیت کوین دچار تردید شدند، گری اسکیل از فرصت استفاده کرده و قصد دارد سهم بیشتری از بازار بیت کوین را به دست بیاورد.

منبع: cointelegraph