در روزهای اخیر، ماجرای بسیار نایاب و عجیبی برای پروتکل مالی و غیر متمرکز dForce پدید آمد. هکری که رمزارزهای بسیاری را از این پروتکل دزدیده بود، این رمزارز دزدیده شده را به صاحب اصلی خود بازگرداند تا به تیتر یک خبرگزاری‌ها تبدیل شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

همان طور که گفته شد، در روزهای اخیر، یک هکر موفق شد به شبکه‌ی dForce، دسترسی غیر قانونی داشته باشد و دارایی کیف پول این پروتکل مالی را خیلی راحت از آن خود کند. تا این جای کار، شاید چیزی عجیب و غیر معمول به نظر نمی‌رسد اما وقتی بدانید که این هکر، تمام رمزارز دزدیده‌ شده را که به ارزش ۲۵ میلیون دلار بوده، به کیف پول dForce بازمی‌گرداند، همه چیز جالب و غیر عادی می‌شود.

اخبار مربوط به این هک، به سرعت هر چه بیشتر به تیتر اول خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تبدیل شدند و برخی از مردم ادعا کردند که شبکه به دلیل از دست رفتن (دزدیده شدن) مقدار زیادی منابع، در آستانه خاموشی قرار گرفته است. واقعیت این جا است که دارایی ۲۵ میلیون دلاری دزدیده شده توسط هکر، شامل خسارت به تمام هلدینگ‌ها‌ی موجود در شبکه‌ می‌شد و dForce در واقع با این هک، خیلی ساده ورشکست می‌شد اما اوضاع به همین شکل پیش نرفت و dForce نجات پیدا کرد!

به نظر می‌رسد آن هکری که از dForce دزدی کرده و رمزارز ربوده، تصمیم گرفته تا تمام دارایی سرقت شده را به صاحب آن بازگرداند. این پدیده‌ای است که معمولا در دنیای ارز معمولی یا ارز دیجیتالی مشاهده نمی‌‌کنیم اما گویی درباره این پرونده، رخ داده است. هر سال، بیلیون‌ها دلار رمزارز توسط هکرها دزدیده می‌شود اما این سارقان دیجیتالی، هیچگاه حتی فکر بازگرداندن سرمایه‌ی دزدیده شده را نیز از ذهن خود عبور نمی‌دهند. با این حال، درباره پرونده dForce به نظر همه چیز متفاوت است و هکر تصمیم گرفته سرمایه دزدیده شده را به صاحب خود بازگرداند.

با این حال، این طور که سابقه و اسناد تراکنش می‌گوید به نظر می‌رسد که هکر، رمزارزها یا کریپتوهای اریجینال را به Assetهای رمزارز دیگری تبدیل کرده است. در واقع یکی از تراکنش‌های ثبت شده، شامل ETH یا اتریوم می‌شود که ۱۰ میلیون دلار ارزش دارد.

در زمان نگارش این مطلب، هکر تا به حال حدود ۲۴ میلیون دلار از ۲۵ میلیون دلار کریپتو را به حساب dForce بازگردانده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا هکر این دارایی را به تعادل خواهند رساند یا مقداری از دارایی را برای خود نگه خواهد داشت؟ علاوه بر این، اصلا مشخص نیست که هدف هکر از انجام چنین کاری چه بوده و چرا پول و دارایی دزدیده شده را بازگردانده است!؟

در انتها شاید تنها بتوانیم بگوییم که dForce روزهای خوب و خوش شانسی را پشت سر می‌گذارد. به غیر از بازگشتِ دارایی‌اش توسط یک هکر و سارق، سازمان‌های مختلفی مانند یک بانک چینی به نام CMB International و همچنین Huobi Capital به شبکه پیوسته‌اند. موسسه‌ی dForce به تازگی ۱/۵ میلیون دلار را از این سازمان‌ها دریافت کرده است. این سرمایه گذاری‌ها سبب می‌شود افراد و کارکنان dForce بهبود پیدا کرده و به عرضه‌ی محصولات جدید کمک می‌کند.

نظر شما در مورد اتفاق رخ داده چیست؟ به نظر شما چرا هکر و سارق، رمزارز دزدیده شده را به صاحب اصلی خود بازگردانده است؟

منبع: zycrypto