اشتهای سیری ناپذیر جامعه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یا همان دیفای  برای استفاده از کد حسابرسی نشده بار دیگر با اشک و حسرت کاربران و از دست دادن میلیون‌ها دلار به پایان رسید. امیننس (Eminence) که یک پروژه منتشر نشده توسط آندره کرونجی (Andre Cronje) صاحب یرن فایننس (Yearn Finance) با سرقت ۱۵ میلیون دلاری مواجه شد.

پروژه امیننس که در واقع قرار بود به یک اکوسیستم مالی چندمنظوره برای دنیای بازی (economy for a gaming multiverse) تبدیل شود، پس از آنکه تیزرهای تبلیغاتی و هنری آن روز ۲۸ سپتامبر در توییتر منتشر شده بود، مورد توجه کاربران دیفای قرار گرفت.

هیجان برای این پروژه جدید تبدیل به یک تب سرمایه‌گذاری شد به طوری که جامعه دیفای به علت ترس از دست ندادن فرصت یا همان فومو (FOMO) نزدیک به ۱۵ میلیون دلار روی پروتکل EMN سرمایه‌گذاری کردند. غافل از اینکه این پروژه هنوز به طور کامل نهایی و منتشر نشده و طبیعتا کد‌های آن مورد بررسی قرار نگرفته بود.

خیلی زود این پروژه مورد حمله هکرها قرار گرفت، اما پیش از اینکه هکر در یک تصمیم عجیب ۸ میلیون دلار از ارزهای سرقت شده را به حساب کاربری آندره کرونجی برگشت داد.

آندره امروز در حساب کاربری توییتر خود نسبت به این هک واکنش نشان داد و جزئیات بیشتری را توضیح داد:

این قراردادهای هوشمند و همچنین اکوسیستم نهایی نیستند، اگر دقت کنید متوجه خواهید شد تنها دیروز من ۲ دسته جداگانه از قراردادها را روی این اکوسیستم مستقر کرده‌ام، این روند معمول «آزمایش محصول» من است.

ما شروع به انتشار برخی از تیزرهای هنری کردیم تا جامعه‌های مختلف بازی در توییتر را  مورد هدف قرار دهیم.

ما ابتدا جامعه اسپارتان (Spartans) را منتشر کردیم و من خوابیدم.

حدودا ساعت ۳ صبح با دریافت پیام از خواب بیدار شدم و متوجه شدم تقریبا ۱۵ میلیون دلار روی ازن قراردادها سپرده‌گذاری شده است اما این قرارداد هوشمند مورد حمله قرار گرفت و همه ۱۵ میلیون دلار آن ربوده شد. ۸ میلیون دلار به حساب یرن من فرستاد شده بود.

کرونجی با اشاره به اینکه با تهدید‌های زیادی مواجه شده است اعلام کرد: «خزانه‌داری یرن در بازگشت دادن ۸ میلیون دلاری که از هکر دریافت کرده است به کاربران کمک خواهد کرد.»

سرقت ۱۵ میلیون دلاری امیننس

توضیحات آندره کرونجی در مورد سرقت ۱۵ میلیون دلاری از امیننس (پروژه منتشر نشده از یرن فایننس)

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ شاخصی که برای سرمایه گذاری دیفای باید آن‌ها را بشناسید

کرونجی دوباره تاکید کرد هیچ کدام از قراردادها و اکوسیستم امیننس نهایی نشده‌اند و قرار نبود تا سه هفته آینده این پروژه به صورت عمومی منتشر شود، کاربران باید نسبت به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های تایید نشده دقت بیشتری داشته باشند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این سرقت ۱۵ میلیون دلاری از امیننس و نحوه برگست دادن وجود سرقت شده منتشر نشده است.

ما هم در کوین نیک به شما توصیه می‌کنیم پیش از سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های ارزهای دیجیتال حتما به خوبی در مورد آن آگاهی کسب کنید و حتی می‌توانید برای اطلاع از نحوه سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال از مشاوران کوین نیک استفاده کنید.

منبع: cointelegraph