روز سه شنبه وبسایت کمپین دونالد ترامپ برای نیم ساعت از دسترس خارج شد، نکته جالب اینجاست کاربرانی که به سایت آقای ترامپ «donaldjtrump.com» مراجعه می‌کردند با پیغامی در این سایت مواجه شدند که از آن‌ها تقاضای ارز دیجیتال مونرو می‌کرد. در ادامه درباره جزئیات هک سایت ترامپ و درخواست مونرو بیشتر صحبت می‌کنیم.

هکر یا هکرهای سایت دونالد ترامپ از فرصت نیم ساعته خود استفاده کردند و پیغامی را روی صفحه اول سایت منتشر کردند:

«این سایت بسته شده است، جهان به اندازه کافی اخبار جعلی را که هر روز توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ منتشر می‌شود شنیده است.»

جالب است در بالای این متن نشان مهرهای دادگستری و FBI مشاهده می‌شود.

هک سایت ترامپ

هکرهای سایت کمپین انتخاباتی ترامپ از مراجعه کنندگان ارز دیجیتال مونرو درخواست کردند

این مطلب را هم مطالعه کنید: مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن موجب نوسان در بازارهای مالی شد

هکرها همچنین ادعا کردند که به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای دسترسی پیدا کرده‌اند که اثبات می‌کند دولت ترامپ در منشا انتشار ویروس کرونا نقش داشته است. نه فقط این، بلکه ترامپ همچنین ظاهرا با همکاری عوامل خارجی قصد دستکاری در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده را داشته است.

افشای اطلاعات در قبال دریافت مونرو

هکرها در ادامه از کاربران درخواست کردند با پرداخت مونرو به دو آدرس مختلف به این موضوع که آیا این اطلاعات منتشر شود یا نه رای دهند. جالب است بدانید ارز دیجیتال مونرو یک ارز مبتنی بر حریم شخصی است که به دلیل عدم شناسایی آدرس گیرنده معمولا توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هکرها در پایان اعلام کردند پس از پایان مهلت، میزان مونروی رای آری و نه را با هم مقایسه می‌کنند و آنچه را که خواسته بیشتر مردم جهان است اجرا خواهند کرد.

سخنگوی کمپین انتخاباتی آقای ترامپ اعلام کرده است که هیچ اطلاعات حساسی سرقت نشده و در حال حاضر سایت به حالت عادی باز گشته است.

با وجود اینکه کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال از این قبیل کاملاً رایج است، اما با توجه به اینکه تنها یک هفته دیگر به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده باقی مانده است، آژانس‌های امنیت ملی برای انجام اقدامات احتمالی عوامل خارجی برای انتشار اطلاعات نادرست و تاثیرگذاری روی نتیجه انتخابات در حالت آماده باش قرار دارند.

نظر شما درباره هک سایت دونالد ترامپ چیست و کار چه کسانی می‌تواند باشد؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: Decrypt