توییتر می‌گوید در قضیه هک گسترده اکانت‌های افراد معروف، از جمله ایلان ماسک و جو بایدن، برخی از کارکنان توییتر بازیچه دست هکرها شده‌اند.

روز چهارشنبه هکرها  چندین اکانت آدم‌ها و شرکت‌های مشهور از جمله اپل، اوبر، بیل گیتس و خیلی‌های دیگر را هک کردند و از مردم بیت کوین دریافت کنند. بعد از این هک گسترده توییتر مجبور شد این اکانت‌ها را مسدود کند.

به‌گفته سایت blockchain.com صد هزار دلار بیت کوین به آدرس ایمیلی که در توییت هکرها آمده بود، منتقل شده است. توییتر در اطلاعیه‌ای که در وبلاگش منتشر کرده می‌گوید: «می‌دانیم که هکرها برای هک ۱۳۰ اکانت توییتر به ابزارهایی دسترسی داشته‌اند که فقط در اختیار تیم پشتیبانی ما بوده.»

هکرها توانسته بودند پسورد ۴۵ تا از این اکانت‌ها را ریست کنند و بعد وارد اکانت شوند و توییت کنند. همچنین هکرهای توانسته بودند اطلاعات خصوصی ۸ کاربر معمولی را نیز دانلود کنند.

توییتر سریعا تمام این اکانت‌های هک‌شده را مسدود کرد و توییت‌های جعلی را پاک کرد. حتی توییتر برخی از اکانت‌هایی را که تحت تاثیر هک قرار نگرفته بودند، محض احتیاط مسدود کرد. البته روز شنبه توییتر اعلام کرد بیشتر این اکانت‌ها به حالت عادی برگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین هک توییتر ؛ هک شدن حساب‌های ایلان ماسک، بیل گیتس و دیگران در یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال

نیویورک تایمز در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد نوشته است که این حمله از سوی چند جوان شکل گرفته، حتی برخی از آنها هنوز پیش مادرشان زندگی می‌کنند و هیچ ارتباطی به یک گروه سازمان‌یافته ندارد.

این روزنامه ادعا می‌کند با چهار نفر از این هکرها که اسکرین‌شات‌ها و لاگ‌های هک را منتشر کرده بودند گفت‌وگو کرده است.

این هکرهای جوان می‌گویند که کاربر عجیب‌وغریبی با نام کاربری «کرک» با فرستادن پیامی نقشه اولیه حمله را ریخته و او بوده که به اکانت‌های توییتر دسترسی داشته است. این افراد جوان فقط به اکانت‌های کمترشناخته‌شده اما خوب دسترسی داشته‌اند، مثل اکانت‌هایی که با @ شروع می‌شدند و فقط یک حرف یا عدد داشته‌اند و برای فروش مناسب بوده‌اند.

در این گفت‌وگو هکرها گفته‌اند وقتی دیده‌اند اکانت‌های مشهور نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند ارتباطشان را با کرک قطع کرده‌اند.

اکانت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با ۸۳/۵ میلیون فالوئر البته در این حمله جان سالم به در برده است.

کیلی مک‌اننی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفته است، رییس جمهور در توییتر می‌ماند. امنیت اکانت رییس جمهور دربالترین حد خود بوده و مورد حمله هکرها قرار نگرفته است.

این حمله گسترده این سوال را پیش می‌آورد که آیا توییتر می‌تواند امنیت لازم را برای سیاستمداران در انتخابات ماه نوامبر فراهم کند یا خیر.

توییتر اما از طرفی می‌گوید تا زمانی که «پله‌های ترمیم» امنیت سایت را تمام نکرده و کارکنانش را در مقابل این حملات از طریق آموزش ایمن نکرده، جزیییات این حمله را عمومی نخواهد کرد.

منبع: BitcoinWarrior