به نظر می‌رسد این روزها به‌دلیل رشد فزاینده قیمت بیت کوین، شاهد تبدیل سرمایه‌گذاری از طلا به بیت کوین هستیم. همه گیری کرونا در حالی که همزمان ارزهای دیجیتال را به سمت روند صعودی، به‌خصوص در بیت کوین سوق داده است، قیمت طلا را رو به سراشیبی تغییر جهت داده است. از همه مهم‌تر، اخیرا سرمایه‌گذاران به بیت کوین و دارایی‌های رمزنگاری شده‌ی دیگر اعتماد کرده‌اند.

این بدان معناست که با داشتن یک استراتژی هوشمند، می‌توانید بازدهی بالایی از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال داشته باشید.

دلایل تغییر علاقه سرمایه‌گذاران از طلا به ارز دیجیتال

موارد زیر خلاصه‌ای از سه عامل اساسی است که به طور کلی به عنوان نیروی محرکه اصلی، تغییر بهره از دارایی‌های مشهود به دارایی‌های نامشهود در نظر گرفته می‌شوند.

سرمایه‌گذاران در حال انتقال سرمایه به دارایی‌های دیجیتال هستند

سرمایه‌گذاران اکنون در مقایسه با طلا علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری پول خود در دارایی‌های دیجیتال دارند. با این تفکر که ارزهای دیجیتال در دهه‌های آینده جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. بله، احتمال نوسانات قیمت وجود دارد، اما در کنار آن، نرخ رشد نیز بسیار بالا است. بسیاری از کارشناسان این صنعت متقاعد شده‌اند که در نهایت، ارزهای دیجیتال، به دارایی پیشرو تبدیل شده و جایگزین دارایی‌های مشهود مانند طلا خواهد شد.

بهترین قسمت ارزهای دیجیتال این است که به شما امکان می‌دهد با سرعت بالاتری از سرمایه خود سود دریافت کنید. طی شش سال گذشته، قیمت طلا در مقایسه با بیت کوین که تقریباً از ۳۰۰  تا ۴۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۴ به بیش از ۲۸٫۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است، فقط اندکی افزایش یافته است. بنابراین، اگر تفکر قبلی را حفظ کنید، که طلا بازدهی بهتری به شما ارائه خواهد داد، مطمئن باشید که حساب و کتابتان غلط از آب در می‌آید.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل شرکت مایکرو استراتژی: بیت کوین بهتر از طلا است

حجم معاملات بیت کوین

حجم معاملات بیت کوین سال به سال در حال افزایش است. بیایید به برخی از آمارها بپردازیم تا این روند را به شیوه‌ای بهتر درک کنیم. در سال ۲۰۱۵، ۱۲ میلیارد دلار حجم معاملات تجاری بیت کوین بود. در سال ۲۰۱۶، حجم معاملات بیت کوین ۳۱ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷، حجم معاملات ۸۷۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۸ حجم معاملات به ۲۲۰۴ میلیارد دلار رسید.

از این آمارها مشخص است که روند رو به افزایش است و در سال‌های آینده بازده بهتری خواهد داشت. از طرف دیگر، حجم معاملات طلا طی چند سال گذشته به شدت در حال کاهش است. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران توجه خود را به بیت کوین معطوف کرده و علاقه کمتری به طلا دارند.

ارزش طلا در مقابل ارزش بیت کوین

ما هم اکنون به سمت سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی در قالب دیجیتالی در حال پیشرفت هستیم. بسیاری از سرمایه‌گذاران خبره معتقدند که طلا در حال از دست دادن اهمیت پیشین خود است. دلیلش این امر است که اگر شما طلا را با بیت کوین مقایسه کنید، بیت کوین از طلای فعلی برتر است. در حال حاضر، قیمت یک بیت کوین تقریباً در حدود ۲۷٫۰۰۰ دلار آمریکا است.

با استفاده از بیت کوین می‌توانید هر چیزی را خریداری کنید زیرا می‌تواند به عنوان وسیله مبادله مورد استفاده قرار گیرد، اما با یک شمش طلا نمی‌توانید چیزی خریداری کنید. شما اقلام مورد نیاز روزانه را نمی‌توانید با استفاده از  شمش‌های طلا خریداری کنید، اما می‌توانید وسایل ضروری خود را با استفاده از بیت کوین خریداری کنید.

بیت کوین به شما کمک می‌کند تا نیازهای روزمره خود را برآورده کنید. به عبارت ساده، می‌توانید بگویید بیت کوین در مقایسه با طلا ارزش تبادل بهتری دارد.

نتیجه

اکنون، دلیل تغییر علاقه سرمایه‌گذاران از طلا به بیت کوین مشخص است. یک واقعیت در مورد آینده: ارزش بیت کوین بالا می‌رود و دامنه کسب درآمد از آن افزایش می‌یابد. بنابراین، شما پس از تحقیق مناسب در مورد سناریوی فعلی بازار، انتخاب خود را انجام دهید. یک تصمیم عجولانه می‌تواند سود سرمایه‌گذاری شما را به باد می‌دهد. شما با یک کلیک می‌توانید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

شما سرمایه‌گذاری در کدام را ترجیح می‌دهید، طلا یا بیت کوین؟ حاضر به تبدیل طلا به بیت کوین هستید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید

منبع: beincrypto