اگر در جریان هک روز ۱۶ ژوئیه توییتر نیستید باید بگوییم هکرها موفق شدند با نفوذ به حساب کاربری بسیاری از افراد مشهور و صرافی‌های ارز دیجیتال، پیام جعلی را به کاربران منتقل کنند و به این وسیله موفق شوند ۱۲ بیت کوین معادل ۱۱۸ هزار دلار به دست بیاورند. اما نکته‌ی جالبی که در این میان مطرح شد پیام مخفی در تراکنش‌های ارسالی بود که به هکرها پیشنهاد داد از مونرو به جای بیت کوین استفاده کنند. در ادامه این مطلب در مورد پیام مخفی در ماجرای هک توییتر بیشتر صحبت می‌کنیم.

پیام مخفی در ماجرای هک توییتر

با وجود اینکه هیچ پیامی به صورت مستقیم از طرف کسی ارسال نشد اما داده‌های بلاک چین بیت کوین نشان می‌دهد یک کاربر با ارسال هفت تراکنش پشت هم سعی کرده است پیامی را به هکرها بفرستد. این کاربر در این ۷ تراکنش تنها ۰/۰۰۰۰۵۳۴۸ بیت کوین یا معادل نیم دلار را با کارمزد تراکنش ۰/۰۰۱۲۱۶ بیت کوین یعنی ۱۱ دلار را برای هکرها ارسال کرده است و پیامی را از طریق آن منتقل کند:

خروجی همه تراکنش‌ها را

در قالب یک متن بخوان

با استفاده از بیت کوین، ریسک کرده‌ای

برای این بازی توییتری که به‌راه انداخته‌ای

بیت کوین قابل ردیابی است

چرا مونرو نه؟

پیام مخفی در ماجرای هک توییتر

پیام مخفی در تراکنش‌های ارسالی بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بزرگ‌ترین هک توییتر ؛ هک شدن حساب‌های ایلان ماسک، بیل گیتس و دیگران در یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال

چرا هکرها از مونرو به جای بیت کوین استفاده نکردند؟

پیغام اخرین تراکنش بسیار جالب است. چرا مونرو نه؟ بیت کوین همانطور که شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال است، عمومی‌ترین ارز هم هست. هر کسی می‌تواند تراکنش‌های بیت کوین را مشاهده کند و ببیند به چه آدرسی منتقل می‌شود. در واقع این کار برای سخت کردن کار مجرمان انجام شده است.

درست برعکس بیت کوین، مونرو یک ارز خصوصی است که به پنهان کردن اطلاعت مربوط به کیف پول و تراکنش مشهور است.

ریکاردو اسپاینی (Ricardo Spagni) یکی از بزرگترین دارندگان مونرو در توییتی در مورد استفاده از بیت کوین به جای مونرو توسط هکرها گفته است:

خرید بیت کوین بسیار آسان‌تر از مونرو است، بیت کوین اسم مشهوری دارد و فورا قابل تشخیص است. در حالی که اکثر کاربرانی که این توییت‌ها را دیده‌اند شاید اسم مونرو را هم نشنیده باشند.

یکی از دلایلی که ممکن است باعث تمایل بیشتر هکرها به بیت کوین به جای مونرو شده باشد این است که آدرس‌های بیت کوین بسیار کوتاه‌تر از مونرو هستند و با توجه به محدودیت کاراکتر در توییتر فضای بیشتری را در اختیار هکرها برای نوشتن متن توییت فراهم می‌کنند.

جالب اینجاست بعد از این ماجراها در طی چند ساعت گذشته نزدیک به ۴/۶ درصد به ارزش مونرو افزوده شد، در حالی که ارزش بیت کوین همچنان در محدوده ۹۲۰۰ دلار قرار دارد.

بسیاری از کارشناسان و فعالان عقیده دارند این هک گسترده تنها برای یه دست آوردن ۱۲ بیت کوین منطقی به نظر نمی‌رسد و احتمالا هکرها قصد دیگری از انجام این کار داشتند که هنوز آشکار نشده است.

نظر شما در مورد این پیام مخفی در ماجرای هک توییتر چیست؟ فراموش نکنید می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک به گوش دیگران برسانید.

منبع: decrypt