شب گذشته تعدادی از برجسته‌ترین حساب‌های کاربری توییتر به صورت همزمان هک شدند. این هکرها به سراغ حساب‌های کابرانی رفته بودند که میلیون‌ها نفر دنبال کننده داشتند و هدف آن‌ها، کلاهبرداری ارز دیجیتال بود. هک توییتر در چند ساعت گذشته، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حملات تاریخ کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال شناخه می‌شود.

از جمله مشهورترین افرادی که تحت حمله این گروه از هکر‌ها قرار گرفتند می‌توان به ایلان ماسک، اپل، جو بایدن، باراک اوباما، کین وست، بیل گیتس و افراد دیگر اشاره کرد. نه فقط افراد مشهور، بلکه حساب کاربری صرافی‌های بزرگی هم مانند بایننس، جمینی و کوین بیس هم مورد هدف این هکرها قرار گرفتند.

هک توییتر برجسته‌ترین حساب‌های کاربری و درخواست بیت کوین از کاربران

تقریبا ساعت ۱ بامداد به وقت ایران بود که توییت‌های عجیبی از افرادی مانند ایلان ماسک منتشر شد. ایلان ماسک در توییت خود به مردم پیشنهاد داد که در صورت ارسال بیت کوین به آدرس مورد نظر او، سرمایه آن‌ها را ۲ برابر خواهد کرد.

هک توییتر
هک توییتر حساب های کاربری

در ادامه، برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌های روز دنیا و حتی موسسین مشهورشان هم شروع به ارسال توییت‌های عجیب و غریبی کردند و وعده ۵ هزار بیت کوین به کاربران را دادند. در این توییت آمده است که:

ما با CryptoForHealth همکاری خود را شروع کرده‌ایم و ۵۰۰۰ بیت کوین به جامعه خود اهدا می‌کنیم.

هک سراسری توییتر
هک سراسری توییتر در ارزهای دیجیتال

در این بین حتی حساب توییتر بیت کوین هم هک شد. در پی این اتفاق، صرافی بایننس سریعا در تلگرام خود به کاربران خود هشدار داد:

چندین حساب توییتری مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند بایننس و مالک آن چانگ ژائو هک شده‌اند. روی هیچکدام از لینک‌ها کلیک نکنید و حساب‌ها را به عنوان حساب‌های هک شده ریپورت کنید. بایننس هرگز از شما درخواست نخواهد کرد که سرمایه خود را به هر آدرسی ارسال کنید.

از قرار معلوم، این هکرها ابتدا به سراغ افرادی رفتند که پیش از این در زمینه ارزهای دیجیتال فعال بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایلان ماسک اشاره کرد. ماسک پیش از این بارها در خصوص ارزهای دیجیتال نظرات خود را از طریق توییتر مطرح کرده بود.

اما سپس هکرها هدف خود را روی بزرگان دنیای تکنولوژی نظیر بیل گیتس، جف بزوس و حتی سلبریتی‌هایی مانند کین ویست قرار دادند.

کسب درآمد سریع هکرها

جالب است بدانید که تنها پس از ۱۰ دقیقه، آدرس کیف پولی که در توییت‌ ایلان ماسک منتشر شد، تا این لحظه نزدیک به ۳٫۶۴ بیت کوین به ارزش ۳۵ هزار دلار به دست آورده است. تا قبل از هک شدن آدرس ایلان ماسک، این آدرس تنها صاحب ۰٫۶۵۲۷ بیت کوین بود.

شرکت توییتر پس از شروع این پدیده، در اقدامی سریع تمامی حساب‌های تایید شده پلتفرم خود را به صورت موقت مسدود کرد و از مردم درخواست کرد تا رمز عبور خود را سریعا تغییر دهند. اگر از کاربران توییتر هستید، ممکن است به دلایل امنیتی، با اختلالات مختلفی رو به رو شوید.

منبع: Tech Crunch و Cointelegraph