گاوهای بیت کوین مقاومت ۲۸۵۰۰ دلاری را با افزایش حجم بالای معاملات بیت کوین پاک کردند، اما سطح ۳۰ هزار دلاری هنوز هم یک چالش است. در چند ساعت اخیر، قیمت بیت کوین (BTC) با یک رالی، بالاترین قیمت خود در ۲۹۰۰۰ را ثبت کرد.

در تاریخ ۲۹ دسامبر، قیمت بیت کوین تلاش کرد تا خود را ازیک کلاستر مقاومت سخت با قیمت ۲۸۵۰۰ دلار عبور دهد، اما پس از رالی به ۲۸۶۰۰ دلار، قیمت با اصلاح شدید به ۲۷۳۰۰ دلار ریجکت شد.

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال و بیت کوین

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال

افزایش حجم بالای معاملات بیت کوین

حرکت امروز به ۲۹۰۰۰ دلار پس از آن رخ داد که افزایش حجم بالای معاملات از مقاومت ۲۸۵۰۰ دلار عبور کرد، اما جنگ برای ۳۰۰۰۰ دلار هنوز پایان نیافته است.

داده‌های Material Indicators نشان می‌دهد که هنوز در نزدیکی سطح ۳۰۰۰۰ دلار در صرافی بایننس و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال دیوارهای فروش قراردارند.

با افزایش پایدار حجم خرید، وجود این دیوارهای فروش نشان می‌دهند که یک رالی تا ۳۰۰۰۰ دلار ممکن است باعث یک sell-off شده و باعث شود قیمت BTC مجدداً حمایت‌های اصلی ۲۸۰۰۰ و ۲۷۳۰۰ دلار را ببیند، جایی که میانگین متحرک ۲۰ روزه فعلاً در بازه زمانی ۴ ساعته قرار دارد.

دویارهای فروش بیت کوین در نزدیکی ۳۰ هزار دلار

دیوارهای فروش BTC/USD نزدیک ۳۰ هزار دلار

بیشتر بخوانید: نگاهی به بازار؛ رکوردشکنی دوباره بیت کوین در آخرین روز سال ۲۰۲۰

آیا افزایش پس از بیت کوین ۳۰ هزار دلاری ادامه می‌یابد؟

بسیاری از تریدرهای خرد پیش‌بینی می‌کنند، قیمت بیت کوین با غلبه بر موانع روانی به بیش از ۳۰۰۰۰ دلار افزایش یابد، اما Nunya Bizniz، یک تریدر محبوب در توییتر، اظهار داشته که قیمت بیت کوین در بیش از ۳۰۰۰۰ دلار، کمی بیش از حد به نظر می‌رسد، زیرا سطح اصلاحی ۱/۶۱۸ فیبوناچی روی قیمت ۳۰۱۹۶ دلار قرار دارد.

چارت ماهانه بیت کوین در برابر دلار

چارت ماهانه BTC/USD

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین از ابتدای ماه دسامبر ۶۴/۹٪ افزایش یافته، برخورد با سطح ۱/۶۱۸ فیبوناچی می‌تواند سیگنالی برای یک پولبک باشد، اما در نهایت، این حجم است که شاخص اصلی بوده و نشان می‌دهد که قیمت تا کجا می‌رود. بنابراین، حجم بالای معاملات بیت کوین تعیین کننده خواهد بود.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین ۳۰۲/۶٪ در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته و عملکرد بسیار خوبی نسبت به بازارهای طلا و سنتی مانند داوجونز و S&P500 نشان داده است. بیت کوین در سه ماهه چهارم سال، ۱۶۸/۳۲٪ افزایش داشته که عملکرد سه ماهه آن نسبت به سال ۲۰۱۷ که در سه ماهه چهارم ۲۱۰/۱۳٪ سود کسب کرده در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

نظر شما درباره افزایش حجم بالای معاملات بیت کوین چیست؟ آیا گاوها در آخرین روز سال موفق خواهند شد به بیت کوین ۳۰ هزار دلاری برسند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph