اغلب از نیویورک به عنوان شهری گرانقیمت یاد می‌شود. جایی که فقط افراد ثروتمند و مشهور را به خود جذب می‌کند. چرا که حتی کاسه‌ای سوپ در رستورانی واقع در منهتن ممکن است تا ۱۰۰ دلار خرج روی دستتان بگذارد. شاید این تصور تا حدودی درست باشد اما بخش‌های شمالی این شهر می‌تواند منبعی از انرژی ارزان را هم در اختیار شما بگذارد. چیزی که می‌تواند بیش از همه موجب جذب ماینرهای رمزارزهای جدید جهت استفاده از نیروگاه برای ماینینگ شود. در ادامه این مطلب با کوین نیک همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر کرونا روی ماینرهای بیت کوین چگونه است؟

استفاده از نیروگاه برای ماینینگ

در منطقه Finger Lake واقع در شمال نیویورک، یک نیروگاه سابق زغال سنگ به نام گرینیج وجود دارد. نیروگاهی که حالا به لطف تلاش‌های شرکت هولدینگ اطلس، تبدیل به تاسیسات گاز طبیعی شده است. از سال ۲۰۱۱ به دلیل واردات ارزان قیمت زغال سنگ از چین، این نیروگاه در حال زیان‌دهی بود. ولی حالا با تبدیل شدن به یک تاسیسات گاز طبیعی، مسیر تازه ای را پیش روی خود می‌بیند.

در سال ۲۰۱۸ مدیر عامل شرکت اطلس، دیل ایروین، تصمیم گرفت که از قابلیت‌های این نیروگاه جهت ماینینگ بیت کوین بهره ببرد. در آن زمان، تیم راینی به عنوان معاون مالی این شرکت، ضمن حمایت از این ایده توضیحاتی را درباره آن ارائه داد:

ماینینگ رمزارز ایده‌ای بود که طی جلسات میان اعضای هیات مدیره و تیم سرپرسرستی شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت. از نظر ما این بهترین راه موجود برای استفاده از دارایی‌های شرکت بود. از این رو، هیات مدیره با این ایده موافقت کرد.

می دانیم که برای ماینینگ رمزارزها در مقیاس بزرگ نیاز به انرژی فراوانی داریم. بنابراین شاید بهترین گزینه برای این کار، استفاده از نیروگاه برای ماینینگ باشد.
استفاده از ماینینگ برای سودآوری یک نیروگاه، نشان‌دهنده جایگاه ویژه رمزارها است

به گفته ایروین، این کار ابتدا در مقیاس کوچک عملیاتی شد. اما با فرار رسیدن سال ۲۰۲۰، شرکت به دستاوردی رسید که کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد:

ما ابتدا در مقیاس خیلی کوچک وارد این حوزه شدیم تا آشنایی بیشتری با آن و نحوه عملکرد دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای مورد نیاز برای ماینینگ به دست بیاوریم. برای تست‌های ابتدایی در ماه می سال ۲۰۱۹، از چند صد ماشین متعلق به تولیدکنندگان مختلف استفاده کردیم. پس از اجرا و تحلیل تست‌های اولیه، طی ۴ ماه موفق به ساخت دیتاسنتر شدیم. به طوری که از ماه ژانویه ۲۰۲۰ توانستیم عملیات ماینینگ را در مقیاسی بزرگ‌تر آغاز کنیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید دستگاه ماینر بیت کوین

افزایش قدرت، افزایش پول

در زمان نوشتن این مقاله، این نیروگاه برای ماینینگ رمزارز از ۲۰ مگاوات برق استفاده می‌کند. نکته‌ای که گرینیج را به بزرگترین نیروگاه انرژی در ایالات متحده تبدیل می‌کند. البته هنوز راه زیادی برای رسیدن به رقبای موجود در کشورهایی مثل بریتانیا یا چین، پیش روی آن وجود دارد. مدیران نیروگاه ادعا کرده‌اند که قصد دارند تا پایان سال آینده میلادی، انرژی تولیدی خود را به ۱۰۴ مگاوات برسانند. در صورت رسیدن به این هدف، این نیروگاه تبدیل به یکی از قدرتمندترین ماینرها در سرتاسر جهان خواهد شد. به گفته راینی، با شروع فرایند ماینینگ، درآمد شرکت هم با رشد قابل توجهی همراه شده است:

بدون اجرایی کردن عملیات ماینینگ، احتمالا نمی‌توانستیم مدت زیادی دوام بیاوریم. ولی حالا می‌دانیم که با اندکی تلاش بیشتر، می‌توانیم درآمدی معادل ۲۰ مگاوات ساعت تولید برق داشته باشیم.  

منبع: livebitcoinnews