ارز دیجیتالی که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، یک بار از آن به عنوان «ارز دیجیتال» محبوب خود یاد کرد، بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفته است. دوج کوین (Dogecoin) در میان شور و هیجان خرید که توسط شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) دامن زده شد، بیش از ۸۰۰ درصد رشد کرد. سکه‌ای که کمتر از یک سال قبل ارزشی کمتر از یک پنی داشت، در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۱ به ازای هر سکه ۰/۰۸ دلار ارزش‌گذاری شد.

اگر به سرمایه‌گذاری در دوج کوین فکر می‌کنید، مطمئن شوید که متوجه ریسک‌های آن هستید. راهنمای ما به شما کمک می‌کند تا درباره خرید دوج کوین بیشتر بدانید و بتوانید اولین سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال است که برای سرگرمی و شوخی ساخته شد. دوج یک ارز دیجیتال متن باز و همتابه‌همتاست که در دسامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. ایده اصلی دوج کوین ایجاد یک پروژه ارز دیجیتال به یادماندنی برای کمک به مردم در درک فناوری بلاکچین‌ بوده است.

دوج کوین با همان فناوری پایه‌ای ساخته شده که سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز بر مبنای آن ساخته شده‌اند. با این حال، دوج کوین پیشرفت‌هایی در فناوری بیت کوین ایجاد کرده تا کاربران بتوانند به معاملات سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تری دسترسی داشته باشند. از این رو، شما می‌توانید به تعداد نامحدودی دوج کوین و معاملات این ارز دیجیتال در صرافی‌های مهم دسترسی نامحدود داشته باشید.

تاریخچه مختصری از دوج کوین

دوج کوین برای کمک به افزایش آگاهی عمومی از توانایی‌های فناوری بلاکچین در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی معرفی شد. نماد آن، Shiba Inu، یک سگ «doge» یا همان meme محبوب اینترنت است که نام این ارز دیجیتال نیز از آن گرفته شده است.

گرچه دوج در ابتدا به عنوان یک شوخی در نظر گرفته شده بود، به لطف جامعه آنلاین پر جنب و جوش و پرشور خود، به سرعت شروع به رشد کرد. دوج کوین در بسیاری از اخبار عمومی درگیر شده، از جمله جمع‌آوری موفقیت آمیز ۵۰۰۰۰ دلار برای اعزام تیم سورتمه‌سواری جامائیکا به المپیک زمستانی ۲۰۱۴ که واجد شرایط بوده، اما توانایی حضور در آن را نداشت.

دوج کوین در حال حاضر دهمین پروژه بزرگ ارز دیجیتال بوده و ارزش بازار آن بیش از ۹ میلیارد دلار است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل فاندامنتال دوج کوین

خرید ارز دیجیتال دوج کوین

مرحله اول تهیه یک کیف پول ارز دیجیتال

یک کیف پول ارز دیجیتال مجموعه‌ای از یک کلید خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای ذخیره دوج کوین‌های خود استفاده کنید. دو نوع عمده کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد: کیف پول‌های نرم‌افزاری (گرم) و کیف پول‌های سخت‌افزاری (سرد). کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان هستند، اما برای دسترسی به سرمایه شما باید به اینترنت متصل شوند. کیف پول سخت‌افزاری برای فراهم کردن حداکثر امنیت، سکه‌های شما را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند، اما باید برای خرید آنها هزینه کنید. برای ذخیره‌سازی دوج کوین خود، می‌توانید کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری معرفی شده در اینجا را انتخاب کنید:

بهترین کیف پول سخت‌افزاری: SecuX W20

SecuX W20 یک گزینه جامع است که از دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. W20 از یک صفحه لمسی بزرگ ۲/۸ اینچی بهره می‌برد که ردیابی دارایی‌های شما را بدون اتصال به Wi-Fi آسان می‌کند. برای انتقال ارزهای دیجیتال خود به W20، می‌‌توانید از بلوتوث دستگاه استفاده کرده یا اینکه می‌توانید دستگاه خود را به رایانه رومیزی یا لپ تاپ خود متصل کنید. SecuX W20 با یک رابط کاربری ساده و سرراست و فرآیند نصب آسان، گزینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار است.

کیف پول secux

SecuX W20 یک کیف پول سخت افزاری با صفحه لمسی

بهترین کیف پول نرم‌افزاری: کیف پول دوج کوین

دوج کوین کیف پول ساده و خاص خود را هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل ارائه داده است. شروع کار با کیف پول دوج کوین حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد. به سادگی می‌توانید این کیف پول را دانلود و اجرا کنید و ذخیره سازی آنلاین دوج کوین خود را با خیال راحت آغاز کنید. می‌توانید کیف پول Dogecoin را به صورت رایگان از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

کیف پول گرم دوج کوین

کیف پول نرم افزاری Dogecoin

مرحله دوم انتخاب صرافی

اولین قدم برای خرید دوج کوین انتخاب یک صرافی مناسب و معتبر است. در دنیا صرافی‌های بین‌المللی بسیاری در حال فعالیت هستند که ارز دیجیتال دوج کوین هم در آنها معامله می‌شود. اما به دلیل شرایط تحریم، کاربران ایرانی نمی‌توانند برای خرید مستقیم از صرافی‌های بین‌المللی اقدام کنند. با این حال، در چند سال اخیر در داخل ایران صرافی‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند که ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند.

از آنجایی که تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال که در داخل ایران فعالیت می‌کنند، در چند سال اخیر افزایش یافته‌اند، همین موضوع انتخاب یک صرافی معتبر و قابل اعتماد را دشوار می‌کند.

یکی از صرافی‌های معتبر و باسابقه در زمینه ارزهای دیجیتال صرافی کوین نیک است که اغلب ارزهای دیجیتال مهم فهرست شده در صرافی بایننس را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد.

خرید ارز دیجیتال دوج کوین از صرافی کوین نیک

خرید دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال از صرافی کوین نیک بسیار ساده و آسان است. کافی است با یک آدرس ایمیل معتبر و شماره تلفن همراه در کوین نیک ثبت نام کنید. سپس، با ارسال تصویر کارت شناسایی، تأییدیه کارت بانکی و ارائه یک شماره تلفن ثابت مراحل احراز هویت را تکمیل کرده و در کمتر از یک ساعت پشتیبانی تیم کوین نیک مراتب را به اطلاع شما خواهند رساند.

پس از تأیید احراز هویت می‌توانید به راحتی وارد داشبورد شده و با استفاده از کارت شتاب تأیید شده خود دوج کوین و هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری نمایید.

همچنین در پلتفرم کوین نیک مارکت نیز می‌توانید با دیگر کاربران به خرید و فروش بدون واسطه دوج کوین بپردازید. مزیت خرید از پلتفرم مارکت این است قیمت ارزهای دیجیتال توسط خود کاربران تعیین می شود. در این صورت می‌توانید این ارز دیجیتال را با قیمتی کمتر از بازار بخرید.

فروش یا ترید ارز دیجیتال

بعد از اینکه دوج کوین‌های خود را به کیف پول خود انتقال دادید، اکنون باید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید از سرمایه خود سود کسب کنید. ۲ استراتژی اصلی وجود دارد که می‌توانید به کار ببرید:

  • نگهداری طولانی مدت (هولد کردن): سرمایه‌گذارانی که معتقدند قیمت دوج کوین در طولانی مدت چندین برابر می‌شود از هولد کردن استفاده می‌کنند. اگر این استراتژی شماست، در اسرع وقت دوج کوین‌های خود را به یک کیف پول امن منتقل کنید تا سرمایه‌ شما ایمن بماند.
  • اسکالپینگ کوتاه مدت: سرمایه‌گذاران کوتاه مدت با خرید و فروش دوج کوین وقتی که برایشان سود داشته باشد، از حرکات اندک قیمت بهره می‌برند. اسکالپینگ به خرید و فروش در بازه‌های زمانی کوتاه مدت برای کسب سودهای اندک بازار گفته می‌شود.

اگر قصد دارید به یک سرمایه‌گذار کوتاه مدت تبدیل شوید، دسترسی به یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد و با سرعت سریع بسیار مهم است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید اتریوم؛ همه چیز در مورد ارز دیجیتال اتر

قیمت‌ دوج کوین

قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند به صورت دقیقه به دقیقه تغییر کند. برخی از عواملی که ممکن است در قیمتی که برای سرمایه‌گذاری در دوج کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • عرضه فعلی: اگرچه عرضه دوج کوین به صورت نامحدود در دسترس است، اما هر سرمایه‌گذاری حاضر نیست سهام خود را بفروشد. مقدار سهام موجود در صرافی‌ها یا همان عرضه و تقاضا می‌تواند باعث تغییر قیمت دوج کوین شود.
  • اخبار فاندامنتال: اطلاعیه‌های جدید می‌توانند قیمت دوج کوین را به سمت مثبت یا منفی سوق دهند. به عنوان مثال، اگر یک صرافی مشهور اعلام کند که معاملات دوج کوین را به فهرست خود اضافه می‌کند، احتمالاً قیمت آن افزایش خواهد یافت.
  • شرایط مالی فعلی: زمانی که کل بازار روند نزولی را نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال دارند. شرایط نامناسب اقتصادی می‌تواند قیمت دوج کوین را افزایش دهد.

رصد کردن چگونگی حرکات قیمت سایر ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید چه زمانی باید سفارش خرید خود را ثبت کنید. برای این کار می‌توانید از وب سایت کوین نیک مارکت کمک بگیرید و وضعیت هر رمز ارز را در بازار فعلی مشاهده کنید.

شروع کار با ارزهای دیجیتال

چه تصمیم به سرمایه‌گذاری در دوج کوین، بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری داشته باشید، ریسک ناشی از خرید یک دارایی بی‌ثبات و پر نوسان را در نظر بگیرید. بازار ارزهای دیجیتال هنوز تا حد زیادی قانونگذاری نشده و قیمت هر رمز ارز می‌تواند در هر زمانی کاهش یابد. هرگز بیش از آنچه که توانایی از دست دادن آن را دارید، سرمایه‌گذاری نکنید. از رمز ارزها به عنوان یکی از موارد در سبد سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید و به قول معروف تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید.

آیا شما تجربه خرید ارز دیجیتال دوج کوین و معاملات آن را داشته‌اید؟ اگر نظر یا تحلیل در مورد ارز دیجیتال دوج کوین دارید، می‌توانید از طریق سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: benzinga