ارز دیجیتال ترون (TRX) که طی سال گذشته مورد استقبال فعالان حوزه ارز دیجیتال قرار گرفت و از نظر بازار، حجم معاملات و محبوبیت به یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو تبدیل شده است. در اینجا قصد داریم شما را با نحوه خرید ترون از صرافی و کیف پول‌های دیجیتال برای نگهداری آن آشنا کنیم.

اگر مدتی است که در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اید، حتماً متوجه شده‌اید که یکی از بهترین راه‌های داشتن یک سبد سهام‌ سودآور، معاملات آلت کوین‌های کوچک‌تر است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. در واقع، در حال حاضر، بیشترین پول در این حوزه تولید می‌شود.

در این راهنما، راه‌های خرید ترون، ویژگی‌ها، وضعیت و چالش‌های پیش روی آن و همچنین نحوه نگهداری و معاملات آن را بررسی خواهیم کرد.

چگونه ترون بخریم؟

بهترین راه برای به دست آوردن یا خرید ترون (TRX) از طریق صرافی‌های معتبر داخلی است است. چرا که به دلیل تحریم‌ها، کاربران ایرانی امکان خرید مستقیم از صرافی‌های بین‌المللی را ندارند. برای انی کار بهتر است به یکی از صرافی‌های معتبر داخلی مراجعه کنید. ما صرافی کوین نیک را پیشنهاد می‌کنیم که خدمات خوبی را ارائه می‌کند.

خرید ترون از صرافی

برای خرید ترون کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در صرافی کوین نیک ثبت نام کنید.

۲. پس از ثبت نام و تأیید ایمیل و تلفن همراه، مراحل احراز هویت را انجام دهید. کارشناسان کوین نیک در کوتاه‌ترین زمان، مدارک شما را بررسی خواهند کرد.

۳.وارد داشبورد شده و ارز دیجیتال ترون را با کارت شتاب خریداری نمایید.

حال که با مراحل ساده خرید ترون آشنا شدید، بهتر است کمی بیشتر در مورد این ارز دیجیتال بدانید.

خرید ترون

ترون (TRX) چیست؟

ترون (TRX) یا  Tronix یک ارز دیجیتال است که برای اجرا روی شبکه TRON طراحی شده تا با ساخت یک سیستم سرگرمی محتوای رایگان در سراسر جهان با استفاده از فناوری بلاکچین، پیشگام تمرکززدایی در صنعت سرگرمی باشد.

ترون به هر کاربر این امکان را می‌دهد تا داده‌های سرگرم‌کننده خود را به صورت مستقل و غیرمتمرکز، ذخیره کرده، مالک آن باشد و آزادانه منتشر کند. دارندگان محتوا نیز در مورد توزیع، اشتراک و انتشار محتوا تصمیم خواهند گرفت. همچنین به سازندگان محتوا امکان می‌دهد دارایی‌های دیجیتالی سرگرم‌کننده خود را عرضه و منتشر کنند و بنابراین ترون به اولین اکوسیستم سرگرمی محتوای غیرمتمرکز تبدیل شده است.

ارزش فعلی بازار برای این رمز ارز در حدود ۲ میلیارد دلار و حجم روزانه معاملات آن هم تقریباً ۱/۷ میلیارد دلار است.

برنامه‌های آتی ترون برای مقیاس گذاری

  • Exodus : ارائه امکان به اشتراک‌گذاری فایل توزیع شده. در اکسودوس نفوذ زیادی در فناوری بلاکچین وجود ندارد، فقط آزادسازی اشتراک فایل‌های سرگرمی است. ترون در حال حاضر در این مرحله قرار دارد.
  • Odyssey: ادیسه سیستمی را ارائه می‌دهد که سیستم‌های غیرمتمرکز را جایگزین بازدیدها یا کلیک‌های فعلی می‌کند. این سیستم شبیه الگوی اثبات سهام خواهد بود. هنگامی که افراد تولیدکنندگان محتوا را راهنمایی ‌کنند، می‌توانند محتوای معتبر را از سیستم دریافت کنند. در واقع، این مرحله به تولیدکنندگان محتوا انگیزه‌های اقتصادی داده می‌شود.
  • Great Voyage: در این مرحله، تولید یک توکن شخصی برای همه بازاریابان محتوا، باعث ایجاد انگیزه برای برگزاری ICO شخصی می‌شود که امکان حمایت، درآمدزایی و مدیریت سود را فراهم می‌کند. مردم می‌توانند از پروژه‌های سرگرمی عظیم پشتیبانی کرده و با استفاده از ICO شخصی ایجاد شده توسط سازندگان محتوا سهمی از درآمد آن را داشته باشند.
  • Apollo: این مرحله تقریباً مانند Great Voyage عمل خواهد کرد، با این تفاوت که ترون توکن‌های غیرمتمرکز خود را عرضه می‌کند و برای افزایش امنیت و تقویت بلاکچین، سیستم‌های امنیتی را به روزرسانی می‌کند تا از هک شدن،توکن‌های مخرب، حملات DDOS و Sybil جلوگیری کند.
  • Star Trek: مرحله پنجم در مقیاس‌گذاری ترون، شکل بلاکچین را به یک سیستم بازی غیرمتمرکز تبدیل می‌کند، دقیقاً مانند Augur. این سیستم بهبود خواهد یافت تا عملکرد بازی و پیش‌بینی خودکار را فراهم کند که به ترون امکان می‌دهد ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه وارد آن شده و احتمالاً به ارزش بازار آن کمک می‌کند.
  • Eternity: مرحله آخر از این بلاکچین، جمع‌آوری و جذب سرمایه را انجام می‌دهد، جایی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در گزینه‌های بازی یا سرگرمی مورد نظر خود هستند.
  • Tronix قرار است هنگامی که TRON به این ترتیب مقیاس‌پذیر شود، به پروژه بزرگی تبدیل شود. و این امر عمدتاً به این دلیل است که قرار است چندین کار انجام شود که اکثر رمز ارزهای دیگر فقط می‌توانند رؤیای آن را داشته باشند.

وضعیت سکه ترون

بهترین نقطه قوت برای ترون بازار هدف آن است. صنعت سرگرمی با بیش از ۱ تریلیون دلار سرمایه جهانی آنلاین روبرو است. اکثر هنرمندان و مالکین محتوا که توسط توزیع‌کنندگان و تبلیغ‌کنندگان پولدار مورد ظلم واقع شده‌اند، اکنون با وعده‌ای که ترون به آنها می‌دهد تا بتوانند محتوای خود را مدیریت کنند، نفس راحتی می‌کشند.

شرکت ترون در چین مستقر است و در حال حاضر از پشتیبانی گسترده‌ای برخوردار است. این امر بیشتر به این دلیل است که چین بازار بزرگی است که به نظر می‌رسد از نوآوری‌های جدیدی که جلوتر از دیگر کشورها باشد، پشتیبانی می‌کند.

شرکا

علاوه بر این، ارز دیجیتال ترون محصول فکری جاستین سان (Justin Sun)، مدیر عامل Peiwon App است. او یک متخصص ۲۶ ساله بلاکچین با تجربه کار به عنوان نماینده اصلی ریپل در چین است.

Peiwo یک اپلیکیشن صوتی است که بیش از ۱۰ میلیون مشترک و یک میلیون کاربر عادی دارد. سان با ایجاد سازگاری میان این اپلیکیشن با پروتکل TRON، این بازار عظیم را به TRON انتقال داده تا امکان توزیع عملکردها را بلافاصله در دسترس کاربران Peiwo قرار دهد و برای TRON بازار آماده‌ای را با ۱۰ میلیون کیف پول فراهم کند.

بزرگان تجارت چین که از TRON پشتیبانی می‌کنند، بسیار معروف هستند. افرادی مانند دای وی (Dai Wei)، بنیانگذار OFO bike ، تنگ بینگزن (Tang Bingsen) از Clash of Kings، چائویانگ وانگ (Chaoyong Wang) از China Equity Group و یانگ لینکه (Yang Linke)، بنیانگذار BTCC.com، این سکه را به صورت گسترده تأیید کرده‌اند.

سان خود یکی از اولین دانشجویان دانشگاه Hupan جک ما بوده، دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه پنسیلوانیا است و در فهرست «۳۰ نفر از برترین افراد زیر ۳۰ سال» چین در مجله فوربز قرار گرفته است.

لوسین چن (Lucien Chen)، یک متخصص بیگ دیتا که در Tencent و Alibaba کار کرده، شرکت علی بابا را ترک کرده تا به عنوان سرپرست فنی به تیم ترون بپیوندد و تیم‌های فنی آن را در سراسر جهان هماهنگ و راهنمایی کند.

رابط کاربری

ترون نمایش‌های زنده، شبکه‌های اجتماعی، کازینوها و بازی‌های آنلاین و همچنین بازی‌های تلفن همراه و انواع پلتفرم‌های سرگرمی دیجیتال را در سراسر جهان تقویت می‌کند.

ترون با ارائه امکاناتی برای پرداخت، توسعه، اشتراک اعتبار و ذخیره‌سازی محتوا به این مهم دست پیدا می‌کند.

خرید ترون

جاستین سان بنیانگذار ارز دیجیتال ترون

کیف پول‌های دیجیتال ترون

از آنجایی که ترون در ابتدا یک سکه مبتنی بر شبکه اتریوم بوده، با اکثر کیف پول‌های ERC20 سازگار است. برجسته‌ترین کیف پول‌ها را می‌توان در دو دسته سرد و گرم دسته‌بندی کرد که به شما امکان می‌دهند دارایی‌های دیجیتال خود را ایمن نگه داشته یا آن‌ها را به دلخواه معامله کنید.

کیف پول‌های رمز ارزها دیجیتال بوده و از نظر ذخیره، مشابه کیف پول‌های معمولی هستند. با این حال،این کیف پول‌ها از چند جهت منحصر به فرد هستند.

  • این کیف پول‌ها دیجیتال هستند و فقط با استفاده از کلیدهای کاراکتری به نام کلیدهای عمومی قابل شناسایی هستند.
  • یا آنلاین هستند (کیف پول گرم)، یا آفلاین (کیف پول سرد).
  • به دلایل مختلف از سکه‌های متفاوتی پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، کیف پول‌هایی وجود دارند که فقط از بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کنند.
  • برخی از آنها صرافی داخلی برای مبادله سکه‌ها دارند (برای این کار باید آنلاین باشند).
  • دارای کلیدهای خصوصی هستند که توسط الگوریتم‌های رمزنگاری تعیین می‌شوند تا اعضای شبکه بتوانند صحت تراکنش‌ها را از کیف پول شما تشخیص دهند.

نکاتی در مورد کلیدهای خصوصی

کلیدهای خصوصی خود را هرگز به اشتراک نگذارید و آنها را رها نکنید. زمانی که فردی به کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کند، دارایی دیجیتال شما در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

کلیدهای خصوصی خود را هرگز گم نکنید! اگر این اتفاق بیفتد، هیچ سیستم بازیابی وجود ندارد و آن کیف پول هرگز توسط کسی باز نخواهد شد.

کیف پول‌های گرم

همه صرافی‌هایی که ترون عرضه می‌کنند، کیف پول گرمی برای تسهیل معاملات نیز ارائه می‌دهند. به یاد داشته باشید که کیف پول‌های صرافی فقط برای مدت کوتاهی توصیه می‌شوند، زیرا آنلاین هستند و بنابراین ممکن است مورد حمله قرار گیرند و دارایی دیجیتال شما برای همیشه از بین برود. بایننس، Liqui، HitBTC ، Yobit و Gate.io کیف پول‌های گرم ارائه می‌کنند.

کیف پول‌های نیمه گرم و نیمه سرد

اگر یک کیف پول بتواند به صورت آفلاین کار کند، آن را کیف پول سرد می‌نامند. برخی از کیف پول‌ها هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین کار می‌کنند، اما از امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های صرافی‌ها برخوردار هستند. در اینجا چند مورد از این کیف پول‌ها را بررسی می‌کنیم که از ترون نیز پشتیبانی می‌کنند.

MyEtherWallet

MEW یکی از همه کاره‌ترین کیف پول‌های اتر است که به شما امکان می‌دهد Ether و تمام توکن‌های سازگار با ERC20 را در آن نگهداری کنید. این کیف پول به صورت دسکتاپ نیست که امکان پشتیبان‌گیری اضافی را به صورت رمزهای عبور اضافی داشته باشد و یا به عنوان کیف پول کاغذی امنیت بیشتری را فراهم کند. برای سهولت دسترسی، می‌توانید آن را به مرورگر کروم اضافه کنید.

در این کیف پول، امکان افزایش سرعت گس برای تسریع سرعت تراکنش برای توکن شما به هر کجا که می‌خواهید آن را واریز کنید فراهم است.

MetaMask

جدا از این واقعیت که متاماسک دارای یک کیف پول است که می‌تواند تمام توکن‌های سازگار با ERC20 از جمله ترون را ذخیره کند، یک رابط کاربری با طراحی بسیار خوب و در واقع یک مرورگر اتریوم است. متا ماسک بسیار جالب است زیرا به شما امکان می‌دهد با تمام اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Dapps) و قراردادهای هوشمند روی بلاکچین اتریوم بدون نصب نرم‌افزار یا دانلود بلاکچین تعامل داشته باشید.

لجر (Ledger)

لجر نانو اس یک کیف پول سرد و سخت‌افزاری است. این کیف پول از تعداد زیادی ارز دیجیتال از جمله توکن‌های اتریوم از طریق MyEtherWallet و همچنین ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می‌کند.

ترزور (Trezor)

ترزور از طریق USB متصل می‌شود و یک کیف پول سخت‌افزاری فوق‌العاده است که ارزهای دیجیتال زیادی از جمله اتریوم و تمام توکن‌های ERC20 را در خود ذخیره می‌کند. در مورد واریز و ذخیره‌سازی ترون، کاملاً مشابه لجر عمل می‌کند.

خرید ترون

تاریخچه قیمتی ارز دیجیتال ترون

چالش‌ها و پیش‌بینی‌ها در مورد ارز دیجیتال ترون

ترون یکی از جنجالی‌ترین ارزهای دیجیتال بوده و جاستین سان بارها به دروغ و فریبکاری متهم شده است.

ادعاها در مورد سرقت ادبی

پس از انتشار وایت پیپر ترون خیلی سریع مشخص شد که این ارز دیجیتال، وایت پیپر خود را از رقیبی به نام Filecoin سرقت ادبی کرده است.

Matters متعهد شد که از کنترل خارج شود تا زمانی که خود سان مجبور شد در تاریخ ۸ ژانویه به توییتر رفته و مسئولیت را مستقیماً متوجه داوطلبانی کند که گویا این وایت پیپر را از چینی به انگلیسی و سایر زبان‌های اصلی اروپا ترجمه می‌کردند.

معرفی نادرست شرکا

در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۸، جاستین سان در توییتر خود نوشت که ترون با گروه Baofeng در چین به توافق همکاری رسیده است. او این شرکت را به عنوان Netflix چینی معرفی کرد و این موضوع به سرعت با اعتراض مواجه شد، چرا که Baofeng هیچ شباهتی به Netflix ندارد. این شرکت محتوای ویدیویی واقعی تولید نمی‌کند و در واقع، نرم‌افزاری را برای پخش فیلم ارائه می‌دهد.

اگرچه این یک پدیده عجیبی در ارزهای دیجیتال نیست، اما به خاطر مسائلی که قبلاً در مورد ادعای سرقت ادبی وایت پیپر ترون از سایر وایت‌پیپرها مطرح بود، در این مورد کمکی به آن نشد.

پیش‌بینی‌ها

در بلاکچین همه چیز ممکن است. ترون صنعت بزرگ و متمرکز زیادی را به دست گرفته که فرماندهی پول را به صورت جدی در اختیار دارد.

اما در تمرکززدایی زیبایی‌های زیادی وجود دارد. پس از انتشار این بلاکچین به صورت متن باز، حتی سازنده هیچ کنترل معناداری بر آنچه که شبکه در آینده تصمیم به انجام آن می‌گیرد، ندارد.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر همه ارزها با قیمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، اما علاقه‌مندان با تجربه ارزهای دیجیتال می‌دانند که در هفته‌های اخیر یک افزایش بی‌سابقه ارزش رمز ارزها اتفاق افتاده است. بنابراین پیش‌‌بینی رفتار سکه‌های دیجیتال دشوار است.

اما قیمت ارزهای دیجیتال همیشه رشد می‌کنند و سپس کاهش می‌یابند. این نوسانات است که تریدرهای زیرک از آنها استفاده می‌کنند و در قیمت‌های پایین می‌خرند و در قیمت‌های بالا می‌فروشند.

یک واقعیت ساده این است که ترون در تلاش است تا درآمد محتوای سرگرمی را به سرگرم‌کنندگان بازگرداند، کاری که تقریباً محبوب همه است. در دهه‌های آینده فعالیت زیادی در تمرکززدایی از سرگرمی انجام خواهد شد و ترون قدم بزرگی را در این عرصه برداشته است.

نتیجه گیری

حرف زدن آسان است. تعداد زیادی از افراد هستند که واقعیات را تحریف می‌کنند. اگر توکنی باشد که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد، ترون همان سکه است که فاصله چندانی با رتبه‌بندی‌های بالا ندارد.

این ارز دیجیتال هنوز مقرون به صرفه است، در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۰/۰۳۳ دلار معامله می‌شود و پتانسیل گسترده‌ای برای پذیرش در همه صنایع دارد. صعود به موقعیت چهاردهم در ماه چهارم عمللکرد، یک شوخی نیست. اکنون، ترون در رتبه بیستم قرار دارد.

انقلاب صنعت سرگرمی توسط بلاکچین ترون آشکار شده است. و اکنون شما دقیقاً می‌دانید که چگونه می‌توانید مالک این دارایی امیدوارکننده شوید.

اما به خاطر داشته باشید، خرید ترون و هر سرمایه‌گذاری که در حوزه ارزهای دیجیتال انجام می‌دهید هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. از این رو، نباید دارایی‌هایی را سرمایه گذاری کنید که برای از دست دادن آنها آماده نیستید.

نظر شما در مورد خرید ترون چیست؟ آیا تجربه خرید و معاملات ترون را داشته‌اید؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: fxempire