به دنبال شکایت SEC علیه ریپل، بسیاری از صرافی‌ها معاملات XRP را به حالت تعلیق درآورده‌اند. با این حال، هنوز هم خرید ارز دیجیتال ریپل در برخی صرافی‌ها در دسترس است. XRP ارز دیجیتال شرکت ریپل است که در درجه اول برای تراکنش‌ها، به ویژه از نوع برون مرزی استفاده می‌شود. XRP را می‌توان از صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال خریداری کرده و این سکه را در کیف پول‌های ارز دیجیتال نگهداری کرد.

در دسامبر سال ۲۰۲۰، SEC، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شکایتی را مطرح کرد و مدعی شد شرکت ریپل با فروش XRP اوراق بهادار ثبت نشده را عرضه کرده است. پس از مطرح شدن این شکایت، تعدادی از صرافی‌ها معاملات این ارز دیجیتال را به حالت تعلیق درآوردند.

XRP و ریپل

XRP شرکت ریپل یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است که در حال حاضر در رتبه‌بندی ششم بازار از لحاظ ارزش بازار قرار دارد. با اینکه قیمت یک واحد XRP تنها کسر کوچکی از قیمت ارزهای برتر مانند بیت کوین یا اتریوم است، اما تعداد بسیار بیشتری از آن در بازار وجود دارد.

XRP زیربنای ریپل را تشکیل می‌دهد. یک پلتفرم پرداخت برای تسویه سریع تراکنش‌ها و حواله‌های برون مرزی مقرون به صرفه، که هدف آن تحول و تکمیل سیستم مالی فعلی است.

این پلتفرم در میان بانک‌ها و خدمات پرداخت جهانی محبوب شده است. با این حال، در دسامبر سال ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی را علیه ریپل به دلیل فروش XRP در قالب عرضه اوراق بهادار ثبت نشده تنظیم کرد.

SECادعا کرده ارز دیجیتال ریپل اوراق بهادار است

ریپل در پاسخ شکایت SEC دفاعیه خود را آماده کرده است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

این اتفاق باعث کاهش قیمت ارز دیجیتال ریپل شد، زیرا بسیاری از صرافی‌ها معاملات آن را متوقف کردند. ریپل هنوز نتوانسته قیمت خود را در سطوح پیش از مطرح شدن این شکایت تثبیت کند.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال ریپل را دارید، ما یک راهنمای ساده و جامع برای شروع کار آماده کرده‌ایم.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) چیست؟

XRP ارز دیجیتال XRP Ledger است، یک بلاکچین که برای تسویه سریع تراکنش‌ها طراحی شده است. این رمز ارز توسط Ripple، یک سیستم تسویه حساب ناخالص آنی (که توسط شرکت نرم‌افزاری Ripple توسعه یافته)، شبکه بین‌المللی که با عنوان RippleNet شناخته می‌شود، استفاده می‌شود. بنابراین، از نظر فنی، XRP ریپل نیست، اگرچه این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر به کار می‌روند.

بر خلاف بیت کوین، که برای کمک به استقلال مردم از سیستم مالی سنتی طراحی شده، XRP در درجه اول توسط مشتریان نهادی برای پرداخت دیجیتال استفاده می‌شود. این رمز ارز به ویژه در حواله‌های برون مرزی محبوب شده که از طریق روش‌های دیگر پرهزینه و وقت گیر است.

XRP کارمزد‌های نسبتاً کمی دارد و تنها در چند ثانیه تراکنش‌هایی را که ممکن است دردسر زیادی داشته یا فرآیند ارسال آنها طولانی باشد، انجام می‌دهد.

ریپل در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ در توییتر خود نوشت:

مجموعه قدرتمند محصولات و خدمات ما به از بین بردن اصطکاک در سیستم مالی جهانی کمک می‌کند. ببینید که چگونه پرداخت‌ها را برای همه در همه جا امکان‌پذیر می‌کنیم.

خرید ریپل

چگونه می‌توانیم ارز دیجیتال ریپل بخریم؟

XRP باید در یک کیف پول ارز دیجیتال ذخیره شود. این کیف پول می‌تواند یک کیف پول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا کیف پول یک صرافی باشد. یک کیف پول دارای کلیدهای خصوصی مورد نیاز برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال شماست.

در مورد کیف پول‌های XRP گزینه‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک کیف پول برای تلفن همراه آی او اس یا اندروید خود هستید، اپلیکیشن‌هایی مانند Atomic Wallet یا Cryptonium برای XRP محبوب هستند. همچنین، می‌توان از یک کیف پول سخت‌افزاری برای امنیت دارایی‌ها استفاده کرد، مانند لجر نانو اس، لجر نانو ایکس یا ترزور مدل تی. اتمیک نیز گزینه محبوبی به عنوان یک کیف پول دسکتاپ است.

برای انجام تراکنش در هر کیف پول با شبکه ریپل، باید حداقل ۲۰ XRP در کیف پول خود داشته باشید، اقدامی که برای جلوگیری از ازدحام شبکه توسط کیف پول‌های با موجودی کم انجام شده است. مسلماً، ۲۰ XRP مبلغ قابل توجهی نیست (حدود ۱۱ دلار)، اما باید بدانید که این الزام وجود دارد.

همچنین، شما می‌توانید XRP خود را در کیف پولی که از یک صرافی داخلی پشتیبانی می‌کند نگه دارید، اما به دلیل احتمال مسدود شدن حساب کاربری کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های مالی گزینه امنی محسوب نمی‌شود. صرافی‌ها معمولاً نگهداری دارایی‌های بلند مدت را در یک کیف پول اختصاصی، به ویژه به صورت cold storage (آفلاین) توصیه می‌کنند.

دادخواست SEC علیه ریپل

در دسامبر سال ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی را علیه ریپل مطرح کرد و ادعا کرد که این شرکت ۱/۳ میلیارد دلار از طریق فروش توکن‌های XRP در قالب عرضه اوراق بهادار ثبت نشده به دست آورده است.

SEC در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

متهمان عرضه و فروش XRP خود را ثبت نکرده و هیچ معافیتی از ثبت نام نداشتند، این امر برخلاف مقررات ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال است.

در پی شکایت SEC، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله کوین بیس، بیت استمپ و بیترکس به سرعت معاملات XRP را به حالت تعلیق درآورده یا این دارایی را از لیست خود خارج کردند.

گمانه زنی‌ها در مورد وضعیت احتمالی XRP به عنوان اوراق بهادار از زمان آغاز فروش آن در ازای ارزهای دیجیتال دیگر و ارز فیات در سال ۲۰۱۳ همچنان ادامه دارد. شرکت ریپل استدلال SEC را به شدت رد کرده و اخیراً پاسخی صادر کرده است مبنی بر اینکه XRP به عنوان یک ارز دیجیتال خارج از حوزه اختیارات SEC است و قبلاً توسط چندین قانونگذار دیگر در جهان به عنوان ارز مجازی شناخته شده، از جمله در انگلیس، ژاپن و سنگاپور.

اخبار مربوط به این شکایت بلافاصله قیمت XRP را به شدت کاهش داد. از فوریه ۲۰۲۱، این رمز ارز هنوز نتوانسته به سطح قیمت پیش از این دادخواست بازگردد، اگرچه سودهایی نیز به همراه داشته است. علی رغم اقدام SEC ، ریپل به راه خود ادامه داده و ادعا می‌کند که پس از طرح دعوی SEC ، با ۱۵ مشتری جدید قرارداد امضا کرده است.

برای خرید ارز دیجیتال ریپل از کجا اقدام کنیم؟

اگرچه XRP در اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ از پلتفرم صرافی‌های مختلف حذف شد، اما همچنان در صرافی‌های معروف از جمله بایننس، هیوبی و بیتفینکس در دسترس است.

با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی وجود ندارد، خرید مستقیم ارزهای دیجیتال از صرافی‌های خارجی فراهم نیست. با این حال، خوشبختانه در داخل ایران صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی فعالیت می‌کنند که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند.

صرافی کوین نیک

تعداد این صرافی‌ها کم نیست و طبعاً انتخاب یکی از معتبرترین و مورد اعتمادترین آنها نیاز به بررسی و تحقیق دارد. ما در اینجا یک از صرافی های معتبر، با سابقه و خوشنام را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال ریپل و هر رمز ارز دیگری از طریق آن اقدام کنید.

صرافی کوین نیک چند سالی است که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت دارد و کار خود را با فروش تتر تحت عنوان تتر بالک آغاز کرده است. پس از آن با توجه به استقبال گستره کاربران، این شرکت نیز کار خود را توسعه داده و تحت عنوان کوین نیک کار خود را آغاز کرد.

از آن زمان، صرافی کوین نیک توانسته خدمات خوبی را به کاربران ایرانی ارائه کرده و تمام رمز ارزهای لیست شده در صرافی بایننس را به فروش می‌رساند.

خرید ارز دیجیتال ریپل از صرافی کوین نیک

برای خرید ارز دیجیتال ریپل و هر رمز ارز دیگری کافی است که در صرافی کوین نیک ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید.

انجام این مراحل نیز بسیار ساده است. برای ثبت نام کافی است تا یک آدرس ایمیل معتبر و شماره تلفن همراهتان را وارد کنید. سپس، برای احراز هویت، کارت شناسایی، تأییدیه کارت بانکی، یک شماره تلفن ثابت و شماره شبای خود را ارسال می‌کنید. دقت بفرمایید که کارت بانکی باید متعلق به خود فرد باشد. پس از اتمام ارسال، تیم کوین نیک در کمتر از یک ساعت مدارک شما را بررسی کرده و تأیید مدارک در وب سایت کوین نیک قابل رؤیت است.

پس از تأیید احراز هویت، به راحتی می‌توانید از طریق کارت شتاب خریدهای خود را انجام داده یا اینکه ارز دیجیتال خود را به صرافی کوین نیک بفروشید.

از جمله مزایای صرافی کوین نیک، اعتبار، امنیت، قیمت مناسب و تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته و سرعت انجام کارهاست. اگر قصد خرید ارز دیجیتال ریپل یا هر رمز ارز دیگری را دارید حتماً به وب سایت کوین نیک سری بزنید و از رابط کاربری ساده آن لذت ببرید.

آیا تاکنون تجربه خرید ارز دیجیتال ریپل را داشته‌اید؟ نظرتان در مورد نتیجه دادگاه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt