بسیاری از افرادی که در روزهای اول ظهور بیت کوین به آن دست یافتند و بعدها سود کلانی بردند از طریق فاست‌های بیت کوین در آن روزها صاحب این کوین شدند. امروزه هنوز هم روش‌های برای به‌دست‌آوردن بیت کوین رایگان وجود دارند، از جمله ایردراپ‌ (airdrop)، هدیه (giveaway)، پاداش (bounty)، جایزه (tipping)، برنامه‌های ریفرال (referral program) و فاست (faucet). در ادامه هر کدام از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد. برای خواندن مقالات بیشتر در حوزه رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

بیت کوین رایگان بدون کارت اعتباری

اگر می‌خواهید بدون حتی اندکی هزینه ساتوشی به دست آورید یا استفاده از دارایی‌های دیجیتال را امتحان کنید، گزینه‌های مختلفی برای انجام این کار در سال ۲۰۲۰ وجود دارند. این راهنما پیش از بررسی چند فاست بیت کوین که هنوز هم کار می‌کنند، به مرور چند مورد از این گزینه‌ها خواهد پرداخت.

یکی از بهترین راه‌های دریافت کوین کسب آن‌ها از طریق انجام کاری است که پیش از این نیز انجام می‌دادید. بنابراین، اگر وبسایت، وبلاگ، و یا حتی تعداد زیادی دوست آنلاین دارید، می‌توانید با پیوستن به یک برنامه ریفرال که بیت کوین رایگان پرداخت می‌کند سرمایه کسب کنید.

وب‌سایت Bitcoin.com چنین برنامه‌ای را برای بازی‌های بیت کوینی ارائه می‌دهد، مجموعه‌ای از بازی‌های محبوب آنلاین که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از بیت کوین و بیت کوین کش بازی کنند. این برنامه احتیاج به هیچ ثبت نامی ندارد و برای بازی هر فردی که شما به این پایانه بفرستید تا ۲۵ درصد به شما سود می‌دهد. این بازی هیچ سقفی در مورد حداکثر سود کسب‌شده ندارد. برای پیوستن به این برنامه تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه ریفرال بیت کوین کش یا بیت کوین بروید تا حساب‌تان به طور خودکار ایجاد شود. آنجا شما می‌توانید لینک و بنرهای ریفرال خاص خود را در اشکال و اندازه‌های مختلف پیدا کرده و آن‌ها را هر کجا که مایل بودید به اشتراک بگذارید. از همان صفحه برای ردیابی آمار ریفرال و درآمد خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
سرمایه گذاری به روش Staking

یک برنامه ریفرال دیگر از همین شرکت توسط صرافی همتابه‌همتای local.Bitcoin.com ارائه می‌شود که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد. این برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا لینک ریفرال خود را با هر فردی که فکر می‌کنید علاقه‌مند به انجام معامله در بازار است به اشتراک بگذارید و برای هر معامله‌ای که انجام می‌شود بیت کوین کش به دست آورید. هنگامی که حسابی روی این پایانه داشتید، فقط کافی است که به صفحه ریفرال بروید و لینک ریفرال خاص خود را دریافت کنید که می‌توانید با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. این لینک آن‌ها را به صفحه ثبت نام هدایت می‌کند و هرگاه آن‌ها حسابی ایجاد کنند به فهرست کاربرهای ریفرشده (ارجاع‌داده‌شده) شما اضافه می‌شوند. تا زمانی که این حساب‌ها وجود داشته باشند، ۲۰ درصد هزینه هر معامله‌ای که انجام دهند به حساب شما واریز می‌شود.

بیت کوین رایگان - فروش ساعت مچی

یک ساعت مچی که برای فروش روی پایانه local.bitcoin.com گذاشته شده

پایانه Bitcoin.com Local اخیرا پورتالی ویژه برای خرید و فروش اقلامی با استفاده از بیت کوین کش در صرافی خود راه‌اندازی کرده است. این بازار برای فروش اقلام دسته دوم راه‌اندازی شده و به کاربران اجازه می‌دهد مستقیما بیت کوین کش به دست آورند. بنابراین، اگر گوشی همراه قدیمی یا هر چیز دیگری دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به عنوان یک کالای دسته دوم بفروشید و از این طریق کوین رایگان به دست آورید.

راه‌های دیگر برای کسب بیت کوین رایگان

راه دیگری که برای کسب بیت کوین کش دارید این است که اگر مهارت شناسایی باگ‌های نرم‌افزاری یا دنبال‌کردن هکرها را دارید عضو سرویس Bitcoin Bounty Hunter از وب‌سایت Bitcoin.com شوید و پاداش دریافت کنید. این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا به شکل ناشناس پرداخت‌ها را جمع‌سپاری (crowdsource) کرده و برای انجام کارها بیت کوین کش دریافت کنند. در حال حاضر، بیش از ۲۸۰ هزار bounty یا پاداش در این پایانه موجود هستند.

راه دیگر به‌دست‌آوردن توکن رایگان هدیه است. بسیاری از جوامع رمزارز در حال گسترش و تبلیغ استفاده از رمزارزها هستند و اگر اینفلوئنسرهای توییتر، ردیت، یوتیوب، و سایر تالارهای گفتگوی این جوامع را دنبال کنید حتما افرادی را پیدا خواهید کرد که برای اینکه شما کارتان را شروع کنید مایل باشند چند ساتوشی برایتان بفرستند. به عنوان مثال، اواخر سال ۲۰۱۹، راجر ور (Roger Ver) مدیر اجرایی سابق Bitcoin.com در فیس‌بوک خود اعلام کرد که قصد دارد ۵ هزار بیت کوین کش به دوستانش و هر فرد دیگری در این شبکه اجتماعی بدهد که در پاسخ به پیام او یک آدرس بیت کوین کش بفرستند.

بیت کوین رایگان - راجر ور

اسکرین شات از فیسبوک راجر ور

پیش از اینکه از این روش برای به‌دست‌آوردن کوین استفاده کنید، توجه داشته باشید که کلاهبرداران زیادی در این حوزه نقاب اینفلوئنسرها را بر چهره می‌زنند. بنابراین، باید مراقب موارد مشکوک باشید و برای افرادی با نام جعلی ویلیام شاتنر (William Shatner) یا ایلان ماسک (Elon Musk) که به شما وعده ۱۰۰ برابر شدن دارایی‌تان را می‌دهند هرگز هیچ کوینی نفرستید.

جوامع رمزارز همچنین تمایل دارند هر از گاهی به اعضای فعال توکن رایگان پاداش دهند. در اکوسیستم بیت کوین کش، این مسئله را می‌توان در توکن‌های لید اس‌ال‌پی (Lead SLP) یافت. می‌توانید این توکن را به روش‌های مختلفی به دست آورید؛ مانند کمک به کاربران جدید برای یادگیری بیت کوین کش از طریق برگذاری جلسات، معرفی بیت کوین کش به کسب‌وکارهایی که می‌توانند از آن جهت پرداخت‌ها استفاده کنند و غیره.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس (Coinbase)

جایزه هم یکی دیگر از روش‌های محبوب در برخی جوامع رمزارز است و به افراد اجازه می‌دهد تا با مشارکت در این شبکه‌ها کوین رایگان جایزه بگیرند. در ژانویه ۲۰۲۰ گزارش شد افرادی که روی وب‌سایت read.cash مطلب بنویسند می‌توانند به عنوان جایزه بیت کوین کش دریافت کنند. این پایانه به خوانندگان اجازه می‌دهد تا با upvote (سیستم امتیازدهی در وب‌سایت ردیت) تولیدکنندگان محتوا را تشویق کرده و به آن‌ها بیت کوین کش بدهند.

ایردراپ‌ها نیز راهی دیگر برای دریافت توکن رایگان هستند. این شیوه به پروژه‌ها کمک می‌کند تا توکن جدیدی که به تازگی به پایانه معاملاتی خود اضافه کرده‌اند را با اعطای رایگان مقداری توکن به کاربران معرفی کنند. برای یافتن ایردراپ‌ها باید مباحث آنلاین تالارهای گفتگوی رمزارز و شبکه‌اجتماعی پیرامون پروژه‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید را دنبال کنید. ایردراپ‌ها هر چند وقت یک‌بار در این تالارهای گفتگو و شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌شوند. گاهی اوقات، صرافی‌ها نیز روش‌هایی برای دریافت کوین‌های جدیدی که به‌تازگی در فهرست خود قرار داده باشند ارائه می‌کنند که البته به اندازه روش‌های قبل مستقیم نیست، مانند سرویس Coinbase Earn در صرافی کوین‌بیس. این سرویس به منظور ایجاد انگیزه در افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رمزارزهای جدید ایجاد شده است. در این سرویس، افراد می‌توانند با تکمیل فعالیت‌هایی از قبیل تماشای ویدئو، یا شرکت در آزمون‌های کوتاه مربوط به محتوای دارایی‌های دیجیتال، به عنوان پاداش توکن دریافت کنند. پس از نقدکردن تمام توکن‌ها می‌توانید آن‌ها با رمزارزهای محبوب خود مانند بیت کوین یا بیت کوین کش معامله کنید.

فاست‌هایی که هنوز در سال ۲۰۲۰ بیت کوین رایگان می‌دهند

واژه فاست (faucet) در زبان انگلیسی به معنای شیر آب است و وب‌سایت‌هایی که خود را فاست می‌نامند درواقع ادعا می‌کنند که به راحتی آب خوردن بیت کوین رایگان به کاربران می‌دهند. در سال‌های اولیه ظهور بیت کوین این ادعا تا حد زیادی درست بود اما در حال حاضر و با توجه به ارزشی که بیت کوین پیدا کرده است کمتر می‌توان به چنین وب‌سایت‌هایی اعتماد کرد.

بیت کوین رایگان - فاست

بیت کوین رایگان در فاست

در ژوئن ۲۰۱۰، توسعه‌دهنده نرم‌افزار گاوین اندرسن (Gavin Andresen) با به‌وجودآوردن وب‌سایتی که بیت کوین رایگان می‌داد در دنیای بیت کوین تاریخ‌ساز شد. اولین فاست بیت کوین برای هر درخواست ۵ بیت کوین ناقابل به صورت رایگان می‌داد که این میزان کمتر از یک دهه بعد ارزشی معادل ۵۰ هزار دلار داشت!

فردی که ساتوشی ناکاموتو او را اصلی‌ترین توسعه‌دهنده پس از جدایی خود نامید نوشت:

به عنوان اولین پروژه کدنویسی برای بیت کوین، تصمیم‌ گرفتم کاری انجام دهم که به نظر احمقانه می‌رسید: وب‌سایتی ایجاد کردم که بیت کوین رایگان می‌داد. چرا؟ چون می خواستم پروژه بیت‌ کوین موفق باشد. به نظرم اگر افراد چند کوین برای امتحان‌کردن داشته باشند احتمال موفقیت این پروژه بیشتر می‌شد.

برای هزینه‌های اولین فاست ایجادشده، اندرسن ۱۱۰۰ بیت کوین از دارایی خودش را وارد پروژه کرد. وقتی تمام این ۱۱۰۰ بیت کوین را به کاربران داد، فاست دوباره با نهنگ‌ها و استخراج‌کننده‌هایی که به این وب‌سایت بیت کوین هدیه می‌کردند جان گرفت. هنگامی که فاست آخرین کوین خود را نیز در اوایل سال ۲۰۱۱ به کاربران داد و فعالیت‌اش متوقف شد، ۱۹،۷۱۵ بیت کوین از کیف پول این فاست انتقال داده شده بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

با توجه به قیمت حال حاضر بیت کوین، این روزها اگر وب‌سایتی ادعا کند که ۵ بیت کوین رایگان می دهد قطعا یک کلاه‌برداری آشکار است. علاوه بر این، هزینه‌ تراکنش بالا و ناپایدار در شبکه بیت کوین باعث شده که حتی دادن ۵ ساتوشی رایگان به هر کاربر نیز غیرعملی و ناممکن شود. اگر برای انجام یک تراکنش ۵۰ سنت هزینه تراکنش لازم باشد برای ریزتراکنش‌هایی که مبالغ بسیار اندک را انتقال می‌دهند هزینه تراکنش باید بسیار کمتر از این مبلغ باشد. بنابراین، فاست‌های بیت کوین یا مجبور به قطع فعالیت‌های خود شدند و یا روش‌هایی برای محدودکردن برداشت‌های مستقیم و اندک کاربران ایجاد کردند.

به عنوان مثال، فاست بیتکوینکر (Bitcoinker) ادعا می‌کند که شما می‌توانید هر پنج دقیقه «تا ۱۰۰ هزار ساتوشی» به دست آورید. با این حال، حداقل برداشت از سایت به کیف پول شما ۲۰ هزار ساتوشی است و هر بار که امتحان کنید به طور متوسط فقط ۵ ساتوشی به دست می‌آورید. بنابراین، باید ۴ هزار مرتبه کپچای سایت را حل کنید که اگر هر پنج دقیقه یک‌بار بدون استراحت این کار را انجام دهید حدود چهار روز طول می‌کشد!

سایت‌های دیگری که ادعا می‌کنند هنوز فاست‌های بیت‌کوین هستند هم به کل کار دیگری انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها در واقع سایت قمار هستند که فقط چند ساتوشی رایگان به شما می‌دهند تا کارتان را شروع کنید اما احتمال اینکه بتوانید پیش از اضافه‌کردن به بیت‌ کوین‌هایتان به حداقل میزان برداشت برسید بسیار اندک است.

بعضی دیگر درواقع پایانه‌های فریلنسینگ آنلاین هستند که از شما می‌خواهند در ازای دریافت کوین کاری انجام دهید، مثلا به نظرسنجی ها پاسخ داده و یا کارهای دیگری انجام دهید. بعضی از این وبسایت‌ها ممکن است به طور مخفیانه از مرورگر شما برای استخراج آلت‌ کوین‌ها استفاده کنند یا CPU رایانه شما را برای استخراج به کار گرفته و بخشی از آنچه که خودتان به دست آورده‌اید را به شما بدهند.

خوشبختانه، هنوز هم جایگزین‌های خوبی وجود دارند.

بیت کوین کش رایگان

Free.Bitcoin.com

سرویس Bitcoin.com Free به لطف هزینه تراکنش‌های بسیار پایین روی شبکه بیت کوین کش، راه آسانی برای به دست آوردن کوین در اختیار شما قرار می‌دهد. تا به حال، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بیت کوین کش رایگان از این سرویس فاست دریافت کرده‌اند. اگر شما از کیف پول این وبسایت استفاده کنید، این فرآیند تنها دو ثانیه از شما زمان می‌برد. اگر نیاز به دانلود آن داشته باشید، بسته به سرعت اینترنت شما، این مدت چند ثانیه‌ای بیشتر می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
۲ دلیل اصلی که چرا قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید

تنها کاری که باید برای دریافت بیت کوین کش از سرویس Bitcoin.com Free انجام دهید سه گام ساده است. ابتدا باید یک اپلیکیشن کیف پول Bitcoin.com که کاملا مورد تائید باشد روی تلفن همراه خود نصب کنید، اگر تاکنون چنین اپلیکیشنی نصب نکرده‌اید. سپس برای جلوگیری از سواستفاده، باید وارد حساب گوگل خود شوید و دکمه تائید (verify) را کلیک کنید. در نهایت، کافی است آدرس کیف پول خود را وارد کنید تا بتوانید پول الکترونیک رایگان تحویل بگیرید. با این کار، مقدار کمی بیت کوین کش در عرض چند ثانیه به کیف پول شما ارسال می‌شود و سرعت شگفت‌انگیز شبکه بیت کوین کش را به شما نشان می‌دهد.

منبع: news.bitcoin.com