کیف پول اکسودوس یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. سادگی این کیف پول در نصب و استفاده در کنار طیف وسیعی از ویژگی‌هایی که در کمتر کیف پول دیگری می‌توان یافت از جمله دلایل محبوبیت آن است. برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص کیف پول‌های رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، از محبوب‌ترین گزینه‌ها مانند بیت کوین و اتریوم گرفته تا مواردی که کمتر برجسته هستند، مانند لیسک (Lisk) و زیروایکس (0x)، از جمله ویژگی‌های این کیف پول است.

فقط کاربردپذیری یا پشتیبانی از مجموعه بزرگی از دارایی‌ها نیست که به اکسودوس کمک کرده تا به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال تبدیل شود. ویژگی دیگر این کیف پول امکان مبادله رمزارز است که داخل آن تعبیه شده است و عملکردی شبیه به مبادله کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با کمترین زحمت به ده‌ها رمزارز دسترسی داشته باشند.

اگر می‌خواهید کار خود را با کیف پول اکسودوس آغاز کنید، در این مقاله به برخی از نکات مرتبط با راه‌اندازی کیف پول و کار با آن اشاره خواهیم کرد.

نحوه نصب کیف پول اکسودوس

نصب کیف پول اکسودوس

نحوه نصب کیف پول اکسودوس

برای نصب کیف پول اکسودوس، ابتدا از وبسایت اکسودوس  فایل اپلیکیشن را برای سیستم عامل مناسب خود دانلود کنید. سپس یا اپلیکیشن اکسودوس را بکشید و داخل پوشه اپلیکیشن‌های خود در مک‌بوک‌تان رها کنید یا برای ویندوز فایل را باز کرده و مراحل نصب را روی رایانه شخصی خود تکمیل کنید.

پس از نصب، برنامه را باز کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا یک رمز عبور ایجاد کنید. اکنون شما یک اپلیکیشن اکسودوس را با موفقیت نصب کرده‌اید. اگر می‌خواهید کیف پول اکسودوس خود را همین حالا ایجاد کنید، به مرحله بعد بروید.

نحوه ایجاد و پشتیبان‌گیری از کیف پول اکسودوس

نحوه ایجاد و پشتیبان‌گیری از کیف پول اکسودوس

پشتیبان‌گیری از کیف پول اکسودوس

اپلیکیشن اکسودوس را روی مک‌بوک یا رایانه شخصی خود اجرا کنید تا به طور خودکار به صفحه تنظیمات هدایت شوید. در اینجا از شما خواسته می‌شود تا رمزعبور‌تان را وارد کنید. یک رمزعبور دشوار و پیچیده‌ انتخاب کنید و سپس دکمه Next را بزنید تا به مرحله بعد بروید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور خود را دوباره تائید کنید.

کیف پول اکسودوس

نصب اپلیکیشن اکسودوس

سپس، اکسودوس جمله بازیابی شما را تولید و نشان می‌دهد. این جمله یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای است که به وسیله آن می‌توانید کیف پول خود را بازیابی کرده و یا دارایی خود را به یک کیف پول سازگار دیگر انتقال دهید. روی هر کادر اسکرول کنید تا جمله بازیابی شما نشان داده شود. برای حفظ امنیت این جمله را یادداشت کنید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه Print Phrase تمام ۱۲ کلمه را یک‌جا چاپ کنید.

کیف پول اکسودوس

جمله بازیابی در اکسودوس

این مطلب راهم مطالعه کنید:
۵ روش موثر برای تامین امنیت رمز ارز

در مرحله بعد، با انتخاب کلمه‌ای که در بین جمله ۱۲ کلمه‌ای‌تان است نسخه پشتیبان (بک‌آپ) جمله بازیابی خود را چک کنید. پس از تائید روی دکمه Finish کلیک کنید تا مراحل نصب کیف پول‌تان تمام شود.

جمله بازیابی ۱۲ کلمه‌ای خود را در مکانی امن نگه دارید. در صورت فراموش‌کردن رمز عبور، این تنها راه بازیابی کیف‌ پول‌تان خواهد بود.

استفاده از کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس

استفاده از کیف پول اکسودوس

اکنون که با استفاده از مراحل بالا کیف پول خود را ایجاد و از آن پشتیبان‌گیری (بک‌آپ) کردید، آماده استفاده از کیف پول خود خواهید بود. در مجموع، کیف پول شما سه عملکرد اصلی انجام می‌دهد: فرستادن پول، مبادله رمزارز، و افزودن رمزارزهای جدید.

کیف پول اکسودوس

ایجاد عملکرد در کیف پول اکسودوس

فرستادن پول ساده است. فقط باید کیف پول خود را از سمت چپ انتخاب کنید و سپس پیش از کلیک دکمه Send رمزارزی را انتخاب کنید که می‌خواهید بفرستید. پس از آن آدرس گیرنده و مبلغ ارسال را وارد کنید.

کیف پول اکسودوس

ارسال پول در اکسودوس

برای افزودن رمزارز جدید به منوی تنظیمات بروید و روی زبانه Assets کلیک کنید. با این کار فهرستی از رمزارزهای پشتیبانی‌شده به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید به کیف پول خود اضافه و یا از آن حذف کنید. پس از حذف یا اضافه، این تغییرات در بخش کیف پول اکسودوس نشان داده می‌شود.

کیف پول اکسودوس

افزودن رمز ارز جدید در کیف پول

مبادله رمزارز در کیف پول اکسودوس نیز کاملا گویا است. در بخش Exchange می‌توانید ابزار مبادله رمزارز را پیدا کنید. در این قسمت، می‌توانید رمزارزی که می‌خواهید آن را مبادله کنید از دو بخش سمت چپ (فروش) و سمت راست (دریافت) انتخاب کنید. مبادله رمزارز درون کیف پول اکسودوس و به صورت خودکار انجام می‌شود.

اگر در زمینه استفاده از این کیف پول دچار مشکل شده‌اید می‌توانید از راهنمایی و مشاوره متخصصین کوین نیک کمک بگیرید.

منبع: medium.com