بسیاری از افراد فعال در زمینه رمزارز و علاقه مندان به این حوزه، دوست دارند بدانند که چگونه می‌توان با مبادله‌ رمزارزها درآمدزایی اصلی و همیشگی داشته باشیم؟ با کوین نیک در ادامه مطلب همراه باشید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که این مطلب، در واقع یک یادداشت شخصی درباره مبادله‌ رمزارزها است و در برخی مواقع از زاویه دید اول شخص نوشته شده که سعی می‌کند مخاطبان را درباره مبادله‌ی رمزارزها آگاه کرده و راه کسب درآمد از طریق آن‌ها را بیاموزد.

برای مدتی است که عملکرد و روال و روند بازار رمزارزها یا کریپتو را دنبال می‌کنم و از نزدیک به بررسی آن‌ها می‌پردازم. این کار به من اجازه می‌دهد تا بدانم بازار به چه سمتی حرکت می‌کند و چگونه دستخوش تغییرات می‌شود. دنبال کردن روند بازار رمزارزها، شیوه خاص و شگفت انگیزی ندارد و تنها باید خود را به‌روز نگه دارید. به عنوان مثال، من در صبحگاه از خواب بیدار می‌شوم، صبحانه می‌خورم و پس از آن به وب سر می‌زنم تا از وضعیت بازار مطلع شوم و بدانم که چه دارایی‌های دیجیتالی هم‌اکنون در کانون توجهات قرار دارند.

همه کسانی که از قدیم در حوزه رمزارز و مبادله‌ رمزارزها فعالیت می‌کنند یا به مطالعه تاریخچه‌ رمزارزها و بیت کوین پرداخته‌اند، می‌دانند که مسیر طی شده توسط صنعت کریپتو، مسیر آسان و کم دردسری نبوده و این صنعت مدام در راه خود دچار نوسان و پستی و بلندی شده است. به عنوان مثال، آغاز سال ۲۰۱۸، یک شروع خوشحال کننده و ملایم برای آلت کوین‌ها و دارایی‌های مشابه نبود. عملکرد این دارایی‌ها و رمزارزها به شدت تحت تاثیر نظرها و عقاید بانک‌دارها و سرمایه‌گذاران مختلف قرار گرفت و آن‌ها عقیده داشتند که کریپتو یا رمزارز، درون یک حباب قرار گرفته و این حباب ممکن است هر لحظه از بین برود و صنعت رمزارز با شکست کلی مواجه شود. با این که بسیاری از مردم و دارندگان رمزارز در آن زمان دچار ترس شدند و سرمایه رمزارز خود را فروختند، اما سرمایه‌گذاران بزرگ و ریسک پذیر، دارایی‌های خود را نگه داشته و هم‌اکنون از جایگاه بسیار خوبی که بازار رمزارز و کریپتو دارد، خوشحال و شاد هستند.

علاوه بر این، می‌توان به اتفاقات اخیر اشاره کرد که قیمت بیت کوین را به مرز ۵۰۰۰ دلار رساند و همه از بازار رمزارز و بیت کوین ناامید شدند. در حالی که بیت کوین کش به ۵۰۰ دلار رسید و اتریوم به میزان ۳۰۰ دلار افت کرد. با این حال، در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت حدود ۹۰۰۰ دلار به مسیر اصلی و خوب خود بازگشته و بسیاری دیگر از رمزارزها نسبت به ماه‌های گذشته، ارزش دو برابری پیدا کرده‌اند و وضعیت مبادله‌ رمزارزها بسیار بهتر شده است. هم‌اکنون سقف بازار کریپتو، ۴۰۰ میلیارد دلار تعیین شده که رشد بسیاری خوبی نسبت به عدد ۲۵۰ میلیارد دلاری محسوب می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که تازه قصد وارد شدن به حوزه رمزارزها را دارید و می‌خواهید به یک تاجر یا تریدر موفق و خوب تبدیل شوید، نکاتی که در زیر برایتان آماده‌ کرده‌ایم، می‌توانند به شما کمک بزرگی کنند:

معمولی شروع کنید

یکی از بزرگترین نکات در مورد سرمایه گذاری و مبادله رمزارزها این است که به صورت میانه‌رو و متوسط شروع کنید و آغاز نه خیلی ضعیف و نه خیلی قدرتمند را داشته باشید. علاوه بر این باید توجه کنید که به هیچ عنوان تحت تاثیر عوامل و صحبت‌های خارجی قرار نگیرید. حتماً تا به حال شنیده‌اید که قیمت‌ رمزارزها به صورت کلی جدی نیستند و به مانند یک سرگرمی در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این قطعا این خبرها به گوشتان خورده که قیمت بالای رمزارزها دوام زیادی نخواهد داشت و پایین خواهد آمد. علاوه بر این، بسیاری از بانکداران و فعالان اقتصادی سعی می‌کنند با آمارها و موارد نامطمئن، نظر مبادله‌کنندگان و تاجران رمزارز را تغییر دهند.

این موارد و صحبت‌ها معمولا باعث می‌شود شما به عنوان یک تازه وارد به عرصه‌ی رمزارزها و بازار کریپتو، دست و پای خود را گم کرده و با عجله و بدون اندیشه و تفکر کافی، کار خود را آغاز نمایید. در این مرحله بسیار مهم است که کاملا میانه‌رو و معمولی شروع کنید. در ابتدا پیشنهاد می‌شود یک تحلیل و انالیز شحصی را برای خود داشته باشید و روند بازار را به خوبی در نظر بگیرید و باید به نوعی سرمایه گذاری و مبادله انجام دهید که احتیاط و عقل در آن حرف اول را بزند. در انتها باید بگوییم که تمام پول سخت به دست‌آمده‌ی خود را خیلی سریع در این زمینه خرج نکنید و دارایی‌ها را با دقت اختیار کنید.

اصول مبادله رمزارزها

عملکرد رمز ارزها

درک کردن نحوه کار صرافی‌ها

به تازگی یکی از دوستانم در شبکه‌های اجتماعی پستی را منتشر کرده بود و در آن توضیح داده بود که مردم بدون شناخت کافی و درک این که صرافی‌ها چگونه کار می‌کنند و نحوه کار آن‌ها چیست، با آن‌ها تعامل دارند. باید در نظر داشته باشید که این یک اقدام خطرناک است می‌تواند با سرمایه و وقت شما بازی کند. همیشه پیش از این که به سراغ سایت و صرافی خاصی بروید، در مورد آن‌ها تحقیق کنید و حداقل توضیحات آن‌ها را راجع به خودشان مطالعه نمایید تا تبادل و تجارت خوب و بدون مشکلی داشته باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رئیس جمهور: باید مبادله با پول ملی، طلا و ارزهای دیجیتال را جایگزین دلار کنیم

روی تبادل همه چیز اصرار نداشته باشید

حدود ۱۴۰۰ رمزارز در دنیا وجود دارد که همه آن‌ها می‌توانند به عنوان سرمایه در نظر گرفته شوند و از آن‌ها برای مباله کردن و تجارت کردن استفاده کرد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که عملا سر و کار داشتن با تمام این ۱۴۰۰ رمزارز و تبادل با تمام آن‌ها، غیر ممکن است. با این که پخش کردن سرمایه بین رمزارزهای مختلف می‌تواند برای بحث مبادله رمزارزها خوب و عقلانی باشد اما باید توجه داشته باشید که نباید حساب این سرمایه‌ها و رمزارزها از دستتان در برود؛ چرا که در این صورت، سود شما به حداقل می‌رسد و به چشم نمی‌آید. تنها چند رمزارز را با تحقیق انتخاب کنید و بازار آن‌ها را به صورت نزدیک و با دقت دنبال نمایید.

عاقلانه عمل کنید

یکی از اولین و مهم‌ترین مواردی که برای تبادل یا سرمایه گذاری و به صورت کلی مبادله رمزارزها باید در نظر بگیرید، این است که رمزارزها به طرز وحشتناکی پرنوسان هستند و در هر لحظه ممکن است با تغییر قیمت مواجه شوند. به عنوان یک مبادله‌کننده یا تریدر، شما باید این را بدانید که نوسان شدید، بخشی از بازار رمزارزها محسوب می‌شوند و باید با دقت بسیار زیادی به مبادله کردن بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از مبادله کردن، اطلاعات و داده‌ها را بررسی کرده به موقع مناسب نسبت به تبادل اقدام نمایید.

نظر شما در مورد کسب درآمد و داشتن کسب و کار موفق با مبادله‌ رمزارزها چیست؟

منبع: Cryptonewmedia