برای برطرف کردن بعضی از سردرگمی‌های مربوط به چگونگی استفاده از بیت کوین، باید آن را به دو جزء تقسیم کنیم. از یک طرف، شما یک بیت کوین دارید، قطعه ای از کد که نشان دهنده مالکیت یک مفهوم دیجیتال است، نوعی IOU مجازی و از طرفی دیگر شما دارای بیت کوین پروتکل هستید. شبکه‌ای توزیع شده که یک لیست از توازن بیت کوین را حفظ می‌کند که به هر دو عنوان «بیت کوین» گفته می‌شود.

بیت کوین چیست؟

این سیستم، امکان پرداخت بین کاربران بدون عبور از یک مرجع مرکزی، مانند یک بانک یا دروازه پرداخت را فراهم می‌کند و به صورت الکترونیکی ایجاد و نگهداری می‌شود. بیت کوین‌ها مانند دلار یا یورو چاپ نمی‌شوند. آن‌ها توسط رایانه‌هایی در سراسر جهان و با استفاده از نرم افزار رایگان تولید می‌شوند. این اولین نمونه از آن جیزی است که امروزه آن را رمزگذاری می‌نامیم. یک کلاس دارایی رو به رشد که بعضی از ویژگی‌های ارزهای سنتی را با تایید بر اساس رمزنگاری به اشتراک می‌گذارد. در این مطلب از کوین نیک به توضیح مفصل در مورد چگونگی استفاده از بیت کوین و قوانین مربوط به آن می‌پردازیم.

چگونگی استفاده از بیت کوین : بیت کوین چیست؟

بیت کوین

چه کسی این سیستم را ساخته است؟

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ بیت کوین را به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات ریاضیات پیشنهاد کرد. ایده این بود که یک وسیله مبادله، مستقل از هر مرجع مرکزی، تولید کند که بتواند بصورت الکترونیکی به روشی مطمئن، قابل اثبات و تغییر ناپذیر منتقل شود. تا به امروز، هیچ کس نمی‌داند که ساتوشی ناکاموتو کیست.

بیت کوین از چه لحاظ با ارزهای سنتی متفاوت است؟

در واقع چگونگی استفاده از بیت کوین به این صورت است که از آن می‌توان در صورت تمایل هر دو طرف برای پرداخت به صورت الکترونیکی استفاده کرد. این به این معنااست که بیت کوین مانند دلارهای معمولی، یورو یا ین به صورت دیجیتالی مورد معامله قرار می‌گیرد، اما این با ارزهای دیجیتالی قانونی در چند راه مهم متفاوت است:

غیر متمرکزسازی

مهم‌ترین ویژگی بیت کوین عدم تمرکز است. هیچ موسسه واحدی شبکه بیت کوین را کنترل نمی‌کند. این برنامه توسط گروهی از رمزگذارهای داوطلب نگهداری و توسط یک شبکه آزاد رایانه‌های اختصاصی که در سراسر جهان پخش شده‌اند، اداره می‌شود و استفاده از بیت کوین را راحت‌تر می‌کند. این برنامه افراد و گروه‎هایی را که با کنترل بانک‌ها یا موسسات دولتی بر روی پول خود مشکل دارند را جذب می‌کند.
بیت کوین مشکل «هزینه دو برابر» ارزهای الکترونیکی (که در آن دارایی‌های دیجیتال به راحتی قابل کپی و استفاده مجدد هستند) را از طریق ترکیبی مبتکرانه از رمزنگاری و مشوق‌های اقتصادی حل می‌کند. در ارزهای فیات الکترونیکی، این عملکرد توسط بانک‌ها انجام می‌شود که به آن‌ها امکان کنترل سیستم سنتی را می‌دهد. با بیت کوین، درستی معاملات توسط یک شبکه توزیع شده و باز که متعلق به هیچ کس نیست حفظ می‌شود. به همین دلیل افراد در چگونگی استفاده از بیت کوین آزاد هستند.

عرضه محدود

ارزهای فیات (دلار، یورو، ین و غیره) عرضه نامحدودی دارند. بانک‌های مرکزی می‌توانند هر اندازه که می‌خواهند آن‌ها را صادر و می‌توانند ارزش ارز وابسته به دیگران را دستکاری کنند. دارندگان این واحد پول (به خصوص شهروندانی که گزینه‌های کمی دارند) متحمل هزینه می‌شوند. از طرف دیگر، با استفاده از بیت کوین عرضه توسط الگوریتم اصولی تأمین می‌شود. تعداد کمی از بیت کوین‌ها در هر ساعت ریزش می‌کنند و تا زمانی که حداکثر ۲۱ میلیون نفر حاصل نشده باشد، این کار را با نرخ کاهشی ادامه خواهند داد. این باعث می‌شود بیت کوین به عنوان یک دارایی جذاب‌تر شود. در تئوری، تقاضا رشد می‌کند، عرضه یکسان باقی می‌ماند و ارزش هم افزایش خواهد یافت.

مستعارسازی

در حالی که معمولاً فرستندگان پرداخت‌های الکترونیکی سنتی (به منظور تأیید صحت و برای مبارزه با پول‌شویی و سایر قوانین) مشخص می‌شوند، کاربران بیت کوین در تئوری به طور ناشناس کار می‌کنند. از آنجا که اعتبار سنج مرکزی وجود ندارد، کاربران هنگام ارسال بیت کوین به کاربر دیگر نیازی به شناسایی خود ندارند. هنگامی که یک درخواست تراکنش ارائه شد، پروتکل کلیه معاملات قبلی را بررسی می‌کند تا تأیید کند که فرستنده دارای بیت کوین لازم و همچنین اختیار ارسال آن‌ها است و سیستم نیازی به شناخت هویت او ندارد. در عمل، هر کاربر با آدرس کیف پول خود مشخص می‌شود. معاملات با بعضی تلاش‌ها می‌توانند از این طریق پیگیری شوند. همچنین، اجرای قانون روش‌هایی را برای شناسایی کاربران در صورت لزوم ایجاد کرده است.

علاوه بر این، بیشتر صرافی‌ها طبق قانون موظف هستند قبل از اجازه خرید بیت کوین، تست تشخیص هویت را بر روی مشتریان خود انجام دهند که راه دیگری برای استفاده از بیت کوین را تسهیل می‌کند. از آنجا که شبکه شفاف است، پیشرفت یک معامله خاص برای همه قابل مشاهده است. این امر باعث می‌شود که بیت کوین به عنوان یک ارز ایده‌آل برای مجرمان، تروریست‌ها یا کسانی که پول‌شویی می‌کنند، نباشد.

تغییرناپذیری

معاملات بیت کوین برخلاف معاملات فیات الکترونیکی قابل برگشت نیست. این امر به این دلیل است که هیچ داوری مرکزی وجود ندارد که بتواند بگوید «خوب، پول را برگردانید.» اگر معامله‌ای در شبکه ثبت شود و اگر بیش از یک ساعت از آن گذشته باشد، اصلاح و تغییر آن غیرممکن است. در حالی که که این ممکن است برای خیلی از افراد ناخوشایند باشد، این بدان معناست که هرگونه معامله در شبکه بیت کوین را نمی‌توان دستکاری کرد.

تقسیم‌پذیری

کوچک‌ترین واحد یک بیت کوین یک ساتوشی نام دارد. این صد میلیونم بیت کوین است که‌ با قیمت‌های امروزی، تقریباً یک صدم سنت است. این امر می‌تواند ریزگردهایی را که پول الکترونیکی سنتی قادر به انجام آن نیست را فراهم کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین راه های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

چگونه بیت کوین را خریداری کنیم؟

اصول اولیه بیت کوین را یاد گرفتید، شما از پتانسیل هیجان زده می‌شوید و اکنون می‌خواهید مقداری را خریداری کنید. اما چطور؟ بیت کوین را می‌توان از صرافی‌ها یا به طور مستقیم از سایر افراد در بازار خریداری کرد. شما می‌توانید هزینه آن را از طریق راه‌های مختلف از پول نقد گرفته تا کارت‌های اعتباری یا حتی با رمزارزها بپردازید، بسته به اینکه از چه کسی آنها را خریداری و در کجا زندگی می‌کنید.

چگونگی استفاده از بیت کوین : چگونه بیت کوین را خریداری کنیم؟

خریداری بیت کوین

یک کیف پول تنظیم کنید

اولین قدم راه‌اندازی یک کیف پول برای ذخیره بیت کوین است. شما به یکی از این کیف پول‌ها، بنا به روش انتخابی دلخواه خود احتیاج خواهید داشت. این می‌تواند یک کیف پول آنلاین (یا بخشی از یک پلتفرم تبادل یا از طریق ارائه دهنده مستقل) باشد، یک کیف پول رومیزی، یک کیف پول موبایل یا یک دستگاه آفلاین (مانند دستگاه سخت افزاری یا یک کیف پول کاغذی). در بین این دسته از کیف پول‌ها خدمات متنوعی برای انتخاب وجود دارد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نسخه به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می‌کند، تحقیق کنید. مهم‌ترین قسمت از هر کیف پول، ایمن نگه داشتن کلیدهای شما (یک رشته کاراکتر) و یا کلمه عبور است. اگر آن‌ها را گم کنید، دسترسی به بیت کوین موجود در آن را از دست می‌دهید.

خرید آنلاین بیت کوین

یک حساب در صرافی باز کنید

صرافی‌های ارزهای رمزی بیت کوین را از طرف شما خرید و فروش می‌کنند. در حال حاضر صدها نفر با درجات مختلف نقدینگی و امنیت مشغول به کار هستند و موارد جدید همچنان در حال بسته شدن هستند.همانند کیف پول، توصیه می‌شود که قبل از انتخاب تحقیقاتی را انجام دهید. ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که چندین مبادله معتبر را انتخاب کنید یا بسته به منطقه جغرافیایی ممکن است دسترسی شما به یک یا دو محدود شود.

صرافی‌ها و نحوه کار آن‌ها

بزرگ‌ترین صرافی بیت کوین در جهان در حال حاضر از نظر حجم دلار آمریکا «بیت فاینکس» است، اگرچه در اصل برای معاملات بین دو طرف است. سایر صرافی‌ها با حجم بالا «کوین بیس»، «بیت استمپ» و «پولونیکس» هستند، اما برای مقادیر اندک، اکثر صرافی‌های معتبر باید خوب کار کنند. با تشدید مقررات مربوط به مشتری شناسی و مقابله با پول‌شویی، بسیاری از صرافی‌ها اکنون نیاز به تشخیص هویت برای تنظیم حساب دارند. این معمولاً شامل عکسی از شناسه رسمی شما و گاهی اثبات آدرس هم خواهد بود.

بیشتر صرافی ها پرداخت را از طریق انتقالات بانکی یا کارت اعتباری قبول می‌کنند و بعضی هم مایل به همکاری با پی پال هستند. بیشتر صرافی‌ها هزینه مبادلات که عموما شامل هزینه‌های استفاده از شبکه بیت کوین است را می‌پردازند. هر مبادله یک روش متفاوت برای تنظیم و معامله دارد و باید جزئیات کافی را برای شما فراهم کند تا بتوانید خرید را انجام دهید. اگر چنین نیست، ارائه دهنده خدمات را تغییر دهید.

هنگامی که صرافی پرداخت را دریافت کرد، مبلغ مربوط به بیت کوین را از طرف شما خریداری می‌کند و آن را در یک کیف پول تولید شده در صرافی واریز می‌کند. این امر به دلیل تنگناهای شبکه ممکن است چند دقیقه یا گاهی ساعت‌ها طول بکشد. در صورت تمایل می‌توانید وجه را به کیف پول مبادله خود منتقل کنید.

خرید بیت کوین با پول نقد

حالا که با مبحث‌هایی در زمینه چگونگی استفاده از بیت کوین آشنا شدید، بهتر است که با نکته‌هایی برای خرید بیت کوین با پول نقد آشنا شوید:

روش خرید را انتخاب کنید

پلتفرم‌هایی مانند «لوکال بیت کوین» به شما کمک می‌کند تا افرادی را در نزدیکی خود پیدا کنید که مایل به مبادله بیت کوین با پول نقد هستند. همچنین، «لیبرتی ایکس» فروشگاه‌های خرده فروشی را در سراسر ایالات متحده لیست کرده است که در آن می‌توانید پول نقد برای بیت کوین را مبادله کنید و WallofCoins ،Paxful و BitQuick شما را به شعبه بانکی در نزدیکی‌تان هدایت می‌کنند که به شما امکان می‌دهد که چند ساعت بعد واریز نقدی داشته باشید و بیت کوین را دریافت کنید. دستگاه‌های خودپرداز دستگاه‌هایی هستند که در ازای وجه نقد، بیت کوین را به کیف پول شما ارسال می‌کنند. آن‌ها به روشی مشابه با دستگاه‌های خودپرداز بانک عمل می‌کنند. کد QR کیف پول خود را جلوی صفحه نگه دارید، تا مقدار مربوط به بیت کوین به حساب شما واریز ‌شود. Coinatmradar می‌تواند به شما در یافتن دستگاه خودپرداز بیت کوین در نزدیکی‌تان کمک کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ریسک مالی چیست و چه اهمیتی در سرمایه گذاری ارز دیجیتال دارد؟

چگونه بیت کوین را ذخیره کنیم؟

از پراهمیت‌ترین مباحث چگونگی استفاده از بیت کوین، بحث ذخیره کردن آن است. قبل از در اختیار داشتن هر بیت کوین، برای ذخیره آن‌ها نیاز به جایی دارید. به آن مکان «کیف پول» گفته می‌شود. این کیف پول‌ها امکان استفاده از بیت کوین را بسیار راحت‌تر می‌کنند. این کیف پول به جای نگه داشتن بیت کوین، کلیدی خصوصی را در اختیار شما می‌گذارد که به شما امکان می‌دهد به آدرس بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید (که این هم کلید عمومی شما است.)

چگونگی استفاده از بیت کوین : چگونه بیت کوین را ذخیره کنیم؟

ذخیره بیت کوین

اگر نرم افزار کیف پول به خوبی طراحی شده باشد، به نظر می‌رسد که بیت کوین‌های شما واقعا در آنجا هستند و این باعث می‌شود استفاده از بیت کوین راحت‌تر و قابل لمس‌تر شود. در واقع، یک کیف پول معمولا دارای چندین کلید خصوصی است و بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین چندین کیف پول دارند. کیف پول‌ها می‌توانند بر روی رایانه و یا دستگاه تلفن همراه شما، روی یک ابزار ذخیره‌سازی فیزیکی یا حتی روی یک تکه کاغذ وجود داشته باشند. در اینجا ما به طور مختصر به انواع مختلف آنها می‌پردازیم:

کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی می‌تواند نرم‌افزار دانلود شده و یا میزبان ابری باشد. اولی فقط یک پرونده فرمت شده است که بر روی رایانه یا دستگاه شما زندگی و معاملات را تسهیل می‌کند. کیف پول‌های میزبان (مبتنی بر سیستم ابری) تمایل دارند که رابط کاربری بیشتری داشته باشند، اما با کلیدهای خصوصی خود، شما به شخص ثالث اعتماد خواهید کرد و استفاده از بیت کوین با امنیت بیشتری برایتان فراهم می‌شود.

کیف پول نرم افزاری

نصب یک کیف پول به طور مستقیم بر روی رایانه شما، امنیت را کنترل می‌کند تا کلیدهای خود را کنترل کنید. بیشتر آن‌ها تنظیمات نسبتاً آسان دارند و رایگان هستند. معایب این کیف پول‌ها این است که آن‌ها نیاز به نگهداری بیشتری در قالب پشتیبان گیری دارند. اگر رایانه شما به سرقت رفته یا خراب شود و کلیدهای خصوصی شما هم در جای دیگری ذخیره نشوند، شما بیت کوین خود را از دست می‌دهید. آن‌ها همچنین به اقدامات امنیتی بیشتری نیاز دارند. اگر رایانه شما هک شود و دزد به کیف پول یا کلیدهای خصوصی شما دسترسی پیدا کند، بیت کوین شما هم به راحتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

کیف پول نرم افزاری اصلی پروتکل «بیت کوین» کور است، برنامه‌ای که شبکه بیت کوین را اجرا می‌کند. امروزه بیشتر کیف پول‌های مورد استفاده، کیف پول‌های «سبک» یا کیف پول SPV (تأیید ساده شده پرداخت) هستند که کل پرونده را بارگیری نمی‌کنند بلکه با موارد واقعی همگام‌سازی می‌شوند. «الکتروم» یک کیف پول بیت کوین رومیزی مشهور SPV است که همچنین «ذخیره سرد» را ارائه می‌دهد (یک گزینه کاملا آفلاین برای امنیت بیشتر). «اکسودوس» می‌تواند دارایی‌های متعدد را با یک رابط کاربری پیشرفته ردیابی کند. بعضی مانند «جکس» می‌توانند دارایی گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال را در اختیار داشته باشند و بعضی دیگر مانند Copay امکان اشتراک‌های مشترک را ارائه می‌دهند.

کیف پول آنلاین

کیف پول‌های آنلاین (یا مبتنی بر سیستم ابر) راحتی بیشتری را ارائه می‌دهند. اگر رمزهای عبورصحیحی داشته باشید، می‌توانید به طور کلی از هر دستگاهی به بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید. همه به راحتی قابل تنظیم و با برنامه‌های دسکتاپ و موبایل هستند که صرف و دریافت بیت کوین را آسان می‌کند و بیشتر آن‌ها رایگان هستند. از معایب این کیف ‌پول‌ها می‌توان به امنیت پایین آن‌ها اشاره کرد. با کلیدهای خصوصی خود که در ابر ذخیره شده‌اند، باید به اقدامات امنیتی میزبان اعتماد کنید. آنها با پول شما ناپدید نمی‌شوند، یا دسترسی شما را نادیده نگرفته و نمی‌بندند.

بعضی از کیف پول‌های آنلاین پیشرو مانند «کوین بیس» و «بلاک چین» به صرافی‌ها متصل هستند و بعضی از آن‌ها هم ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند ذخیره آفلاین Xapo را ارائه می‌دهند.

کیف پول موبایل

کیف پول‌های تلفن همراه به عنوان برنامه‌هایی برای تلفن هوشمند شما در دسترس هستند، به ویژه اگر بخواهید برای چیزی از طریق یک بیت کوین در یک فروشگاه بپردازید، یا اگر می‌خواهید در حال حرکت خرید، فروش یا ارسال کنید، مفید خواهند بود. کلیه کیف پول‌های آنلاین و بیشتر دسکتاپ‌های ذکر شده در بالا دارای نسخه‌های موبایل هستند، در حالیکه بعضی دیگر مانند Abra ،Airbitz و Bread با ذهنیت موبایل ایجاد شده‌اند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌های کوچکی هستند که گهگاه برای فعال کردن معاملات بیت کوین به وب وصل می‌شوند. آن‌ها بسیار ایمن هستند، چراکه عموماً آفلاین هستند و بنابراین قابل هک نیستند. با این وجود، آن‌ها را می‌توان به همراه بیت کوین‌هایی که با کلیدهای خصوصی ذخیره شده تعلق دارند، به سرقت برد یا گم کرد. بعضی از سرمایه‌گذاران بزرگ، کیف پول‌های سخت افزاری خود را در مکان‌های امن مانند گاوصندوق‌های بانکی نگه می‌دارند. نمونه‌های قابل توجه Trezor ، Keepkey ،Ledger و Case هستند.

کیف پول کاغذی

شاید ساده‌ترین کیف پول‌ها، این تکه‌های کاغذ باشد که کلیدهای خصوصی و عمومی یک آدرس بیت کوین روی آن‌ها چاپ می‌شوند. این کیف پول‌ها ایده‌آل برای ذخیره طولانی مدت بیت کوین ( به دور از آتش و آب ) یا برای دادن بیت کوین به عنوان هدیه هستند. این کیف پول‌ها با توجه به اینکه به یک شبکه وصل نشده ایمن‌تر هستند. با این حال، از دست دادن آن‌ها آسان‌تر است. با سرویس‌هایی مانند WalletGenerator می‌توانید به راحتی آدرس جدیدی ایجاد کرده و کیف پول را بر روی چاپگر خود چاپ کنید. پوشه، مهر و موم شده و تنظیم شده است. مقداری بیت کوین را به آن آدرس ارسال کنید و سپس با خیال راحت آن را ذخیره کنید یا آن را کنار بگذارید.

آیا کیف پول های بیت کوین ایمن هستند؟

اینکه این کیف پول‌ها امنیت لازم را دارند یا نه، به نسخه و قالب مورد نظر شما و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها بستگی دارد. امن‌ترین گزینه کیف پول سخت افزاری است که شما از آن بصورت آفلاین در یک مکان امن نگه داری می‌کنید. به این ترتیب هیچ خطری برای هک شدن حساب شما، سرقت کلیدهای شما و از بین رفتن بیت کوین شما وجود ندارد. اما اگر کیف پول را گم کنید، بیت کوین شما از بین می‌رود، مگر اینکه یک مورد مشابه را ایجاد کرده باشید و یا از پشتیبان‌های قابل اعتماد کلیدها استفاده کنید.

گزینه‌ای که امنیت آن از همه کمتر است، کیف پول آنلاین است، چرا که کلیدها توسط شخص ثالث نگهداری می‌شوند همچنین این ساده‌ترین نوع راه اندازی و استفاده است، که یک انتخاب کاملا آشنا که همان راحتی در مقابل امنیت است را به شما ارائه می‌کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران جدی بیت کوین از رویکرد ترکیبی استفاده می‌کنند. آن‌ها مقدار اصلی و طولانی مدت بیت کوین را به صورت آفلاین نگه می‌دارند، در حالی که دارای یک «مانده هزینه» برای نقدینگی در حساب موبایل هستند. انتخاب شما به استراتژی بیت کوین و تمایل شما برای به «فنی» شدن بستگی دارد. هر گزینه‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید، لطفاً مراقب باشید. از همه موارد پشتیبان تهیه کنید و فقط به نزدیک‌ترین و عزیزترین فرد خود در مورد جایی که نسخه پشتیبان تهیه شده است بگویید.

نحوه فروش بیت کوین و چگونگی استفاده از بیت کوین

دانستن نحوه فروش بیت کوین از بخش‌های مهم چگونگی استفاده از بیت کوین است. این روزها تقریباً تمام روش‌های موجود برای خرید بیت کوین گزینه فروش را هم ارائه می‌دهد. استثنا در دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین است، بعضی به شما امکان می‌دهند بیت کوین را به صورت نقدی مبادله کنید، اما نه همه آن‌ها. Coinatmradar شما را به دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در منطقه‌تان راهنمایی می‌کند.

چگونگی استفاده از بیت کوین : نحوه فروش بیت کوین

نحوه خرید و فروش بیت کوین

همه صرافی‌ها به شما امکان خرید و فروش را می‌دهند. نوع مبادله‌ای که از طریق آن می‌خواهید بیت کوین خود را بفروشید بستگی به این دارد که شما کدام نوع دارنده هستید. سرمایه گذار کوچک، دارنده نهادی یا یک تاجر.
بعضی از سیستم عامل‌ها مانند GDAX و Gemini، بیشتر به سفارشات سرمایه‌گذاران نهادی و تجار می‌پردازند.

روش های فروش بیت کوین

مشتریان خرده‌فروشی می‌توانند در صرافی‌هایی مانند کوین بیس، بیت استمپ، پولونیکس و غیره بیت کوین بفروشند. هر صرافی دارای رابط کاربری متفاوتی است و بعضی از خدمات مرتبط با آن مانند ذخیره‌سازی ایمن را ارائه می‌دهند. بعضی نیاز به تشخیص هویت تأیید شده برای همه معاملات دارند، در حالی که اگر مقادیر اندک درگیر شوند، بعضی دیگر آرامش بیشتری دارند. البته، فراموش نکنید که سود دیگری را که از فروش بدست می‌آورید به مرجع مالیاتی مربوطه خود اعلام کنید. در صورت تمایل می‌توانید بیت کوین خود را به جای پول نقد برای سایر رمزنگاری‌ها مبادله کنید. برخی از صرافی‌ها مانند ShapeShift روی این سرویس تمرکز می‌کنند و به شما امکان می‌دهند که بین بیت کوین و اتریوم، litecoin ،XRP ،dash و چندین مورد دیگر جابجا شوید.

جایگزین دیگر فروش مستقیم است. شما می‌توانید به عنوان فروشنده در سیستم عامل‌هایی مانند LocalBitcoins BitQuick ،Bittylicious و BitBargain ثبت نام کنید و افراد علاقه‌مند در صورت تمایل قیمت با شما تماس می‌گیرند. معاملات معمولاً از طریق سپرده یا راه مخابره‌ای به حساب بانکی شما انجام می‌شود. پس از آن انتظار می‌رود که مقدار توافق شده بیت کوین را به آدرس مشخص شده منتقل کنید. می‌توانید به محض تنظیم کیف پول بیت کوین آن را به طور مستقیم به دوستان و خانواده بفروشید.

معاملات بیت کوین چگونه کار می‌کنند؟

پس از دانستن چگونگی استفاده از بیت کوین به بحث چگونگی انجام معاملات بیت کوین می‌رسیم:

نسخه ساده:

اگر بخواهم مقداری از بیت کوین خود را برای شما ارسال کنم، به شما اطلاع می‌دهم و رایانه‌ایی که به شبکه بیت کوین متصل هستند، کل شبکه بیت کوین را اسکن می‌کنند تا مطمئن شوند که من بیت کوینی را که می‌خواهم ارسال کنم را داشته باشم و قبلاً آن را برای شخص دیگری ارسال نکرده باشم. هنگامی که این اطلاعات تأیید شد، معامله من در «بلوکی» که به بلوک قبلی وصل می شود، وارد می‌شود. معاملات نمی‌توانند خنثی و یا دستکاری شوند، چرا که این به معنای انجام مجدد همه بلوک‌های بعدی است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی تمرکز زدایی اتریوم چیست؟

کمی پیچیده‌:

کیف پول بیت کوین من در واقع بیت کوین من را نگه نمی‌دارد. آنچه انجام می‌دهد، نگه داشتن آدرس بیت کوین من است که ثبت کننده تمام معاملات و بنابراین تمامی تعادل من است. این آدرس شامل رشته‌ای طولانی از ۳۴ حرف و شماره است و همچنین به عنوان «کلید عمومی» من شناخته می‌شود. هر آدرس یا کلید عمومی دارای «کلید خصوصی» مربوط به ۶۴ حرف و شماره است. اینها خصوصی هستند و بسیار مهم است که من آن را مخفی و ایمن نگه دارم.

این دو کلید به هم مرتبط هستند، اما به هیچ وجه نمی‌توانید کلید خصوصی من را از کلید عمومی من تشخیص دهید. این مهم است، زیرا هر معامله‌ای که من از آدرس بیت کوین خودم صادر می‌کنم، باید با کلید خصوصی من امضا شود. برای انجام این کار، من هم کلید خصوصی و هم جزئیات معامله (چند بیت کوین که می‌خواهم ارسال کنم و به چه کسی) را در نرم افزار بیت کوین روی رایانه یا موبایل خود قرار می‌دهم.

با این اطلاعات، این برنامه امضای دیجیتالی را امتحان می‌کند که برای اعتبارسنجی به شبکه ارسال می‌شود. این معامله قابل تأیید است، یعنی می‌توان تأیید کرد که در برنامه بیت کوین با وصل کردن امضا و کلید عمومی من که همه می‌دانند، من مالک بیت کوینی هستم که به شما منتقل می‌کنم و قبلاً آن را برای شخص دیگری ارسال نکرده‌ام. اگر امضا با کلید خصوصی که با آن کلید عمومی مطابقت دارد، انجام شود، این برنامه بدون اطلاع از کلید خصوصی، معامله را تایید می‌کند. بعد از این عملیات، شبکه تأیید می‌کند که من قبلاً بیت کوین را با بررسی کردن تاریخچه آدرس خود، صرف نکرده‌ام زیرا آدرس من (برابر است با کلید عمومی من) را می‌شناسد و به این دلیل همه معاملات در دفترچه بیت کوین عمومی هستند.

کمی پیچیده‌تر:

پس از تأیید اعتبار معامله من، آن به همراه تعداد دیگری از معاملات وارد «بلوک» می‌شود. یک گریز مختصر برای بحث در مورد اینکه «هش» چیست، زیرا برای پاراگراف بعدی مهم است. یک هش توسط یک «تابع هش» تولید می‌شود که یک معادله ریاضی پیچیده است و مقدار متن یا داده را به رشته‌های ۶۴ کاراکتری کاهش می‌دهد.

این تصادفی نیست. هر بار که داده خاص را از طریق عملکرد هش تنظیم می‌کنید، همان رشته ۶۴ کاراکتر را دریافت خواهید کرد. اما اگر به اندازه یک ویرگول آن را تغییر دهید، یک رشته ۶۴ کاراکتری کاملاً متفاوت دریافت خواهید کرد. می‌توان این مقاله را به یک هش کاهش داد و تا زمانی که من چیزی را به متن اضافه کرده و یا از آن حذف کنم، همین هش دوباره و دوباره تولید می‌شود. این روشی بسیار مؤثر است برای اینکه بگوییم چیزی تغییر کرده است یا خیر و اینگونه است که چگونه بلاک چین می‌تواند تأیید کند که یک معامله دستکاری نشده است.

بلاک چین:

در مبحث چگونگی استفاده از بیت کوین به بلوک‌ها برگردیم، هر بلوک، به عنوان بخشی از داده‌های خود، یک هش از بلوک قبلی را در بر می‌گیرد. این چیزی است که آن را به بخشی از یک زنجیره تبدیل می کند که آن را «بلاک چین» می‌نامیم. اگر یک قسمت کوچک از بلوک قبلی با مشکل مواجه شد، باید هش بلوک فعلی تغییر کند. به یاد داشته باشید که یک تغییر ریز در ورودی عملکرد هش باعث تغییر در خروجی می‌شود. اگر می‌خواهید در بلوک قبلی چیزی را تغییر دهید، باید در بلوک فعلی هم چیزی (هش) را تغییر دهید، زیرا یک بلوک که در حال حاضر موجود است دیگر صحیح نیست.

انجام این کار بسیار دشوار است، به خصوص از زمانی که به نیمه راه رسیدید، احتمالاً یک بلوک دیگر در بالای بلوک فعلی وجود دارد، پس باید آن را تغییر دهید. این همان چیزی است که باعث می شود بیت کوین عملاً غیر قابل دستکاری شود.

نکته: مشاغل خاص ذکر شده در اینجا تنها گزینه‌های موجود نیستند و نباید به عنوان توصیه پیشنهادی مورد استفاده قرار گیرند.

نتیجه گیری چگونگی استفاده از بیت کوین

چگونگی استفاده و قوانین بیت کوین را یاد گرفتید. اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!