ارز دیجیتال تتر (USDT)، در واقع ترکیب ارز دیجیتال و فناوری بلاکچین با ارزهای فیات است. در این راهنما، سعی می‌کنیم تمام مواردی که باید در مورد تتر بدانید را به زبان ساده توضیح دهیم از جمله نحوه خرید ارز دیجیتال تتر، بهترین صرافی‌ها برای خرید تتر، کیف پول‌های دیجیتال و موارد دیگر.

قابلیت‌های فناوری بلاکچین ما را از مدیریت استبدادی پول که توسط مؤسسات متمرکز مانند بانک‌های مرکزی، بانک‌های تجاری و مؤسسات انتقال پول سیار اعمال می‌شود، خلاص می‌کند. این قابلیت‌ها همواره در حال پیشرفت هستند.

از طرف دیگر، دولت‌ها به دلیل محبوبیت روزافزون بلاکچین و اینکه ارزهای دیجیتال تهدیدی پنهانی برای ایجاد امکان اعمال غیرقانونی از طریق پنهان کردن معاملات مالی که با استفاده از فناوری‌های بلاکچین امکان‌پذیر است، به این موضوع معترض هستند.

نبرد حماسی بین بلاکچین، ارز فیات و مقررات

از زمان استخراج بلوک جنسیس (اولین بلوک) توسط ساتوشی در ژانویه ۲۰۰۹، نبرد بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات یا سنتی آغاز شده است.

توسعه‌دهندگان بلاکچین شبانه روز تلاش کرده‌اند تا از طریق نوآوری رمزنگاری به نوعی مقررات خفقان‌آور را شکست دهند، در حالی که دولت‌ها برای اطمینان از ادامه سلامت در نظم جهانی و حفظ کنترل مردم، ذخیره و جابه‌جایی پول سعی در سبقت گرفتن در این عرصه دارند.

بنابراین، وقتی ارز دیجیتال تتر معرفی شد، هر دو دنیا در این میدان نبرد مات و مبهوت ماندند و سعی کردند بفهمند که چگونه این عامل صلح می‌تواند باعث شود آنها دوباره شمشیرهای خود را غلاف کرده، با یکدیگر آشتی کنند و همزیستی مسالمت‌آمیزی در کنار هم داشته باشند.

تتر (USDT) چیست؟

واژه tether در لغت به معنای افسار کردن و متصل کردن است. در حوزه بلاکچین نیز تتر یک نوآوری است که امکان تبدیل هر ارز فیات به ارز دیجیتال مربوطه را فراهم کرده است. شرکت Tether Limited بلافاصله سکه تتر را با کلیه قابلیت‌های بلاکچین تطبیق داد، در حالی که در عین حال تتر سادگی، ثبات و قابلیت استفاده از ارز فیات متصل به خود را حفظ می‌کرد.

بنابراین، اگر مقداری دلار آمریکا (USD) برای تبدیل به تتر داشته باشید، همان مقدار USDT دریافت می‌کنید که USD Tether نامیده می‌شود و به عنوان ارز دیجیتال قابل معامله، تبادل و بازخرید است.

و ویژگی مهم این پروژه همینجاست. با یک حرکت، این فناوری ضمن حفظ سایر قابلیت‌های بلاکچین، نوسانات مرتبط با بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها را از بین می‌برد.

تتر توسط پروتکل لایه اومنی (Omni) که روی بلاکچین بیت کوین کار می‌کند ساخته شد. تتر از آنچه که به عنوان گواه اثبات ذخایر شناخته می‌شود، استفاده می‌کند. تتر برابری تقریباً کامل ۱:۱ را با دارایی‌های مربوط به خود حفظ می‌کند.

خرید تتر

چگونه تتر بخریم؟

خرید ارز دیجیتال تتر روندی مشابه سایر ارزهای دیجیتال دارد. این یک فرایند ساده است که می‌تواند به سرعت انجام شود. اولین کاری که باید انجام شود تهیه یک کیف پول دیجیتالی است که از USDT پشتیبانی کند.

کیف پول‌های دیجیتال تتر

شما می‌توانید تتر را در هر کیف پول گرم، سرد یا هر صرافی که این رمز ارز را ارائه می‌دهد، نگه دارید. مهم‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای نگهداری نیمه گرم شامل Holy Transaction و Omni wallet هستند. از جمله بهترین کیف پول‌های سرد لجر و ترزور هستند. در مورد کیف پول‌های گرم نیز می‌توان از کوینومی و اکسودوس نام برد.

توجه داشته باشید که تتر روی شبکه‌های اتریوم، ترون، بایننس چین (BEP2) و بایننس اسمارت چین (BEP20) نیز پشتیبانی می‌شود که البته دو مورد آخر کمتر کاربرد دارند. لذا برای انتقال حتماً باید از شبکه یکسانی استفاده کنید. مثلاً برای انتقال تتر روی شبکه ترون باید آدرس شبکه ترون داده شود و نوع انتقال نیز TRC-20 انتخاب شود. برای انتقال روی شبکه اتریوم نیز از آدرس اتریوم استفاده شده و نوع شبکه نیز ERC-20 انتخاب می‌شود. همچنین، اگر کارمزد تراکنش‌ها برایتان مهم است، انتقال روی شبکه ترون کارمزد کمتری دارد. کارمزدها برای هر شبکه از توکن همان شبکه پرداخت می‌شود. یعنی کارمزد شبکه ترون به صورت ترون و کارمزد اتریوم به صورت اتر پرداخت می‌شود. بنابراین حتماً در کیف پول خود مقداری از این توکن‌ها هم داشته باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقایسه لجر نانو اس و ترزور: کدام یک بهتر هستند؟

بهترین صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال تتر

بیشترین سهم معاملات تتر بین دو صرافی بایننس و اوکی ایکس تقسیم می‌شود و پس از آنها هیوبی، هیت بی تی سی و بیتفینکس قرار دارند. اما به دلیل شرایط تحریم، امکان خرید مستقیم از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود ندارد. با این حال، راه برای خرید ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی بسته نیست. صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل ایران راه‌اندازی شده‌اند که کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند با کارت‌های شتاب بانکی برای خرید اقدام کنند.

خرید ارز دیجیتال تتر از صرافی‌های معتبر داخلی

امروزه، صرافی‌های بسیاری در داخل کشور راه‌اندازی شده‌اند که همین موضوع انتخاب از میان آن‌ها را دشوار می‌کند. یکی از صرافی‌های معتبر در این زمینه صرافی کوین نیک است. کوین نیک کار خود را با فروش تتر تحت عنوان تتر بالک آغاز کرد. بنابراین، در فروش ارزهای دیجیتال سابقه‌ای چندساله دارد.

ثبت نام در صرافی کوین نیک

ثبت نام در کوین نیک بسیار ساده است و پس از ارائه آدرس ایمیل معتبر و شماره تلفن همراه انجام می‌شود. سپس، کافی است تا مراحل احراز هویت تکمیل شود. این مرحله شامل ارائه تصویر کارت شناسایی، ارائه تأییدیه کارت بانکی و ارائه یک شماره تلفن ثابت است. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به سایت کوین نیک سر بزنید. مراحل تأیید در کمتر از یک ساعت توسط تیم پشتیبانی کوین نیک انجام شده و مراتب به اطلاع شما می‌رسد.

پس از تأیید احراز هویت می‌توانید وارد داشبورد شده و ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب نمایید. مثلاً تتر را انتخاب کرده و به راحتی با استفاده از کارت شتاب تأیید شده خود آن را خریداری ‌کنید.

همچنین، کوین نیک چند وقتی است که یک بازار همتابه‌همتا به نام کوین نیک مارکت راه‌اندازی کرده است. در مارکت شما با مشتریان دیگر طرف معامله بوده و می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را با قیمت توافقی معامله کنید. کوین نیک نیز وظیفه تأمین امنیت تراکنش‌ها را به عهده دارد. از مزیت‌های مارکت می‌توان به قیمت‌ها و کارمزدهای کمتر و امنیت آن اشاره کرد.

سپس، می‌توانید ارز دیجیتال خریداری شده را به کیف پولی که تهیه کردید انتقال دهید. همچنین، می‌توانید از کیف پول کوین نیک مارکت استفاده کنید. این کیف پول از ایمنی بالایی برخوردار است، چرا که بخش اعظم سرمایه‌ها را به صورت cold storage نگهداری کرده و تنها بخش اندکی به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد.

خرید تتر

کاربردهای تتر

برای مبادلات

تریدرهای ارز دیجیتال برای تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال از طریق مسیرهای پرداخت راه سختی دارند. از نیاز به یافتن صرافی مناسب که ارز فیات را پذیرفته و ارز دیجیتال مورد نظر را تأمین کند، تا درگیر شدن در پروتکل‌های امنیتی طولانی و زمان انتظار برای انتقال وجه، بسیاری از تریدرهای تازه وارد را در میانه راه تسلیم می‌کند.

همچنین، صرافی‌ها باید با بانک‌هایی ادغام شوند که ممکن است APIهای لازم را نداشته باشند و باعث شوند انتقالات بسیار سخت و گران شوند. تتر این مشکلات را برطرف می‌کند. بدین ترتیب، صرافی‌ها جفت ارزهای تتر را فراهم کرده و مسیر بلاکچین را از طریق شبکه‌ها و مرزها به صورت یکپارچه هموار می‌کنند.

اشخاص حقیقی

با USDT و تترهای دیگر، اکنون می‌توان ارز دیجیتالی را که پشتوانه آن یک ارز فیات با ارزش ثابت است هولد کرده و از دردسر نوسانات ارزهای دیجیتال در امان ماند.

تمام ویژگی‌های دیگر بیت کوین با تتر امکان‌پذیر است. و تمام آنچه که شما نیاز دارید یک کیف پول است. این بدان معنی است که شما از ویژگی‌های شبه ناشناس بودن، انعطاف‌پذیری همتابه‌همتا و انتقال ارزان و سریع برون مرزی ارز دیجیتال مبتنی بر ارز فیات برخوردار هستید.

برای فروشندگان

تتر جان تازه‌ای به بازار تجار بخشیده و به آنها امکان می‌دهد تا در کار اصلی خود تمرکز کنند، نه در زمینه پرداخت. انتقال دلار/فیات اکنون بدون دردسر سیستم‌های متمرکز پول، خطرات تراکنش اصلاحی و تبدیل متناوب ارزهای فیات امکان‌پذیر است.

خرید تتر

چالش‌ها و پیش‌بینی‌ها در مورد تتر

ابزار بیت کوین

سکوی پرتاب تتر، پروتکل Omni Layer است که روی پلتفرم بیت کوین بنا گذاشته شده که برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری بلاکچین بیت کوین تلاشی نکرده است. از این رو، همچنان سوالات در مورد مشکلاتی که بیت کوین را تحت تأثیر قرار داده و اینکه آیا در تتر نیز وجود دارد یا خیر، بسیار زیاد است.

معضل ارز فیات و مرکزیت

به همین دلیل ساده که تتر بعد از اینکه ارز فیات در جایی واریز شد، تولید می‌شود، نمی‌توان مسئله ناشناس بودن را کنار گذاشت. چگونه تتر یک ارز دیجیتال است، در حالی که برای همیشه با ارز فیات گره خورده است؟ گواه اثبات ذخایر یک نوع تمرکززدایی است؛ عامل اصلی که ارز دیجیتال را به گزینه‌ای برای آزادیخواهان مالی تبدیل می‌کند.

پیش‌بینی

اما ما در مورد ارزی صحبت می‌کنیم که در صرافی‌های بزرگ کار می کند و ارزشی معادل پول فیات دارد. این خود تتر را به یک عامل سازش بسیار جذاب تبدیل می‌کند که دو دنیای متضاد را با هم هماهنگ می‌کند. اکنون دریافت سود در بازار ارزهای دیجیتال راحت‌تر است و می‌توان از برقراری مزیت ثبات فیات در بلاکچین اطمینان داشت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بررسی بهترین کیف پول‌های تتر

حرف آخر

همان طور که تتر به عنوان دارایی اساسی برای کار با بسیاری از ارزهای دیجیتال جهان طراحی شده، USD Tether اولین تتر جهان است و این فناوری در مراحل اولیه خود قرار دارد.

مهم‌ترین مزیت USDT خروج سود ارز دیجیتال از معاملات به صورت تتر برای تثبیت و امنیت ارزش انباشته است.

خرید تتر از صرافی‌های معتبر داخلی آسان است که می‌تواند در کیف پول Omni یا Holy Transaction یا هر کیف پول دیگری ذخیره شود.

اما به این نکته هم باید اشاره کنیم که ارزهای دیجیتال همیشه دارایی‌های بی‌ثبات و پر نوسانی هستند. با پولی که توانایی از دست دادن آن را ندارید هیچ معامله‌ای را آغاز نکنید.

نظر شما در مورد خرید ارز دیجیتال تتر چیست؟ آیا از استیبل کوین‌های دیگری هم استفاده کرده‌اید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: fxempire