مدیر خدمات مالی شرکت آی بی ام (IBM) در یک مصاحبه‌ جزئیاتی تازه را در مورد صنعت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را مطرح می‌­کند. تایتین گار مدیر خدمات مالی و دارایی‌های دیجیتال شرکت آی‌بی‌ام، اخیراً در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کوین­تلگراف (Cointelegraph) جزئیاتی در مورد Defi ارائه کرد و توضیح داد که چگونه این شرکت تکنولوژی موسسات مالی را بررسی می‌کند تا از آن به منظور گسترش نفوذ دیفای بهره ­برداری کند.

این مدیر گفت، برای بسیاری از موسسات مالی حیاتی است که این صنعت نوظهور را درک کنند اما در ادامه بیان داشت که این صنعت سرانجام ممکن است مدل کسب و کار را به کلی مختل کند.

وی در ادامه گفت:

“من فکر می‌­کنم که موسسات مالی باید این صنعت را درک کنند و جزئیاتی در مورد Defi داشته باشند. چرا که این صنعت ممکن است سرانجام به نوعی به عناصر فعلی مدل­ های کسب و کار مسلط شود و آن­ها را از دور خارج کند. و این یکی از دلایلی است که بانک‌ها باید این صنعت را درک کنند.”

کسانی که قوانین DeFi را ندانند، بخصوص در موسسات مالی با مشکلات متعددی مواجه می‌­شوند.

بیشتر بخوانید: کشت سود و توکنیزاسیون بیت کوین مهمترین عوامل رشد حوزه دیفای

شرکت آی‌بی‌ام بر این باور است که می‌تواند به بسیاری از مشتریان در این خصوص کمک کند اما خیلی از بانک‌­ها هنوز در اول راه این نوع تکنولوژی هستند. مدیر این شرکت ادامه داد، برایش مثل روز روشن است که در آینده بانک‌های بزرگ بخصوص بانک‌های سرمایه‌­گذاری با اشتیاق وارد این صنعت می­‌شوند.

هرچند، وی در ادامه گفت، برای تضمین موفقیت بسیاری از موسسات مالی در این صنعت، آن­‌ها باید در شیوه­ نگرش­ خود به این صنعت تجدید نظر کنند و به صورت بنیادین جزئیاتی در مورد Defi بدانند.

وی افزود:

“در خصوص پویایی بازار جهانی که فضای صنعت DeFi ارائه می‌دهد، می‌­توان از ابتکارات در محصولات، تولید محصولات جدید رقابتی و ایجاد به اصطلاح محصولات با ارزش افزوده نام برد.”

منبع: Cryptodaily