آیین‌نامه جدید، یعنی اصلاحاتی در مورد درآمد حاصل از جرم (پولشویی) و قانون تامین مالی تروریسم که در ژوئن سال ۲۰۱۹ تصویب شد، در اول ژوئن سال ۲۰۲۰ به‌صورت قانون به‌اجرا درآمد. اکنون صرافی های رمزارز در کانادا با حل نواقص موجود در این چارچوب به‌عنوان شرکت‌های تامین‌کننده خدمات پولی طبقه‌بندی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

هر دو شرکت‌های داخلی و خارجی که مایل به ارائه خدمات به مشتریان کانادایی هستند، تحت عنوان کسب‌وکارهای خدمات پولی سازماندهی می‌شوند؛ به این معنی که آن‌ها باید در مرکز معامله‌های مالی و تجزیه‌و‌تحلیل گزارش‌های کانادا (FINTRAC) ثبت‌نام کرده و از قوانین آن تبعیت کنند.

این اصلاحیه در قانون در مورد صرافی های رمزارز در کانادا می‌گوید:

«اکنون شرکت‌های تامین‌کننده خدمات پولی شامل کسب‌وکارهای داخلی و خارجی هستند که ارز مجازی معامله می‌کنند. این فعالیت‌های معاملاتی شامل خدمات تبادل ارز مجازی و خدمات انتقال ارزش است».

«همه شرکت‌های تامین‌کننده خدمات پولی و اشخاصی که ارزهای مجازی را معامله می‌کنند، باید به تعهدهای خود از جمله اجرای یک برنامه تطبیقی کامل و ثبت‌نام در FINTRAC، کاملا عمل کنند».

این مطلب راهم مطالعه کنید: مهر تائید ایران بر بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز

همچنین، این بدان معنی است که کلیه معامله‌ها بیش از ۱۰٫۰۰۰ دلار کانادا (۷٫۴۰۰ دلار آمریکا) باید توسط شرکت‌های رمزنگاری کانادایی گزارش شوند.

صرافی های رمزارز در کانادا به‌عنوان شرکت‌های تامین‌کننده خدمات پولی

صرافی های رمزارز در کانادا

صرافی های رمزارز در کانادا مانند پول قانونمند می‌شوند

در ابتدا، اصلاحیه قانون‌گذاری در سال ۲۰۱۴ توسط پارلمان کانادا در مورد صرافی های ارز دیجیتال به‌تصویب رسید و پس از پنج سال، به‌مرحله اجرا درآمد.

فرانسیس پولیوت (Francis Pouliot) مدیرعامل صرافی رمرنگاری کانادایی BullBitcoin گفت:

«امروز آخرین روز من به‌عنوان یک فروشنده غیرقانونی رمزارز است. از اول ژوئن سال ۲۰۲۰، صرافی‌های بیت‌کوین، پردازنده‌های پرداخت و صرافی های رمزارز در کانادا به‌طور رسمی به‌عنوان شرکت‌های تامین‌کننده خدمات پولی در کانادا قانونمند می‌شوند».

وی اضافه کرد:

«بیت‌کوین پول است و باید مانند سایر پول‌ها قانونمند شود، نه بیشتر و نه کمتر»

بسیاری از کسب‌وکارهایی که با ارزهای رمزپایه سروکار دارند، اقدامات شناخت مشتری (KYC) خود را مطابق نیاز شرکای بانکی خود انجام داده‌اند. این قانون شامل پلتفرم‌های معاملاتی بیت‌کوین (دفترچه‌های سفارش)، پلتفرم‌های صرافی، میزهای فرابورس و کیف‌پول‌های وثیقه‌ای است، اما به آن‌ها محدود نمی‌شود. با این حال، این امر به‌ویژه بر کسب‌وکارهای مبتنی بر پول نقد مانند اپراتورهای ATM Bitcoin تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: bitcoinexchangeguide