گروه هکری به نام جان ویک (John Wick) با نفوذ به اکانت توییتر نخست وزیر هند، نارندرا مودی (Narendra Modi) در پیامی از کاربران درخواست کمک مالی از طریق بیت کوین و اتریوم کردند. در ادامه با جزئیات بیشتری از هک اکانت توییتر نخست وزیر هند همراه ما باشید.

بر اساس گزارش روزنامه « India Today» حساب کاربری «narendramodi_in» در توییتر که بیش از ۲/۵ میلیون دنبال کننده دارد روز دوم سپتامبر توسط گروه هکری به نام «John Wick» مورد نفوذ قرار گرفته است.

هکرها در چندین توییت کاربران را به پرداخت کمک مالی برای مبارزه با کووید-۱۹ از طریق بیت کوین و اتریوم تشویق کردند. البته توییت‌هایی که حاوی آدرس‌های بیت کوین و اتریوم بودند برای چند دقیقه‌ای قابل مشاهده بودند و پس از به دست گرفتن دوباره کنترل حساب کاربری این توییت‌ها پاک شدند. البته بر اساس داده‌های بلک چین، تنها یک کمک مالی به هر آدرس ارسال شده است که معادل ۰/۰۳ و ۰/۷۸ دلار است.

هک اکانت توییتر نخست وزیر هند

توییت‌های ارسال شده توسط هکرها در حساب کاربری نخست وزیر هند

این مطلب راهم مطالعه کنید: مغز متفکر هفده ساله به اتهام هک توییتر دستگیر شد

نخست وزیر هند تنها کسی نیست که هدف این گونه حملات قرار گرفته است، چند هفته قبل و در روز ۱۵ ژوئیه هم در هک بزرگ توییتر حداقل حساب کاربری ۱۳۰ چهره مشهور از جمله باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و … هم مورد نفوذ قرار گرفته بودند.

البته مقامات قانونی اعلام کردند موفق شدند مغز متفکر این حملات یعنی یک پسر ۱۷ ساله به نام گراهام ایوان کلارک (Graham Ivan Clark) به همراه دو نفر دیگر که در این حملات ارتباط داشتند را دستگیر کنند و تحقیقات بیشتر همچنان ادامه دارد. البته هنوز هیچ سرنخی در مورد ارتباط بین هک توییتر نارندرا مودی و هک بزرگ توییتر در ماه ژوئیه به دست نیامده است.

هک حساب کاربری توییتر نخست وزیر هند پس از ان اتفاق افتاد که دادگاه‌های هند در ماه مارس ممنوعیت مبادله ارزهای دیجیتال را لغو کردند و این امر باعث افزایش تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال در این کشور شد. با این حال، ماه گذشته یک مقام دولت هند اعلام کرد که دو وزارتخانه و بانک مرکزی هند به طور فعالانه در حال کار بر روی یک چارچوب قانونی برای فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال در شبه قاره هند هستند.

در صورت انتشار جزئیات بیشتر درباره هک اکانت توییتر نخست وزیر هند، شما را در جریان جزئیات آن قرار خواهیم داد. فراموش نکنید برای دریافت جدیدترین اخبار حوزه ارز دیجیتال حتما سایت و حساب‌های کاربری کوین نیک در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید.

منبع: cointelegraph