روز جمعه پسرک هفده‌ساله‌ای که گفته می‌شود مغز متفکر ماجرای هک توییتر بوده، در شهر تمپای فلوریدا دستگیر شد. در جریان این هک چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار بیت کوین توسط هکرهای ناشناس کلاهبرداری شد. گراهام کلارک هفده ساله که مظنون این پرونده است و بالغ بر ۳۰ جرم دیگر نیز به پای او نوشته شده، روز جمعه توسط ماموران FBI، سرویس مخفی آمریکا و پلیس فلوریدا دستگیر شد.

روز ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) طی یک هک گسترده بسیاری از اکانت‌های توییتر هک شد. بسیاری از این اکانت‌ها متعلق به آدم‌های معروف و  شرکت‌های صاحب‌نامی از جمله باراک اوباما، اپل، گوگل، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس و جف بزوس بود. پس از هک، این اکانت‌ها توییتی را منتشر کردند که ادعا می‌کرد بیت کوین شما را دوبرابر خواهد کرد و از همین طریق هکرها توانستند در یک روز به ارزش ۱۲۰ هزار دلار بیت کوین به جیب بزنند.

پس از این ماجرا انتقادهای زیادی به سوی توییتر و امنیت این شبکه اجتماعی محبوب روانه و خبرها و گزارش‌های زیادی از توییتر منتشر شد؛ از جمله اینکه بیش از هزار نفر از کارمندان توییتر دسترسی خداگونه به تمام اکانت‌های توییتر دارند. همچنین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از کارمندان توییتر در ازای دریافت پول با هکرها همکاری کرده است. این خبر موجب شد بسیاری از کاربران توییتر نسبت به امنیت اکانت‌هایشان نگران باشند و توییتر را مقصر این اتفاق بدانند. نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد و مدعی شد فردی به‌نام «کرک» از داخل توییتر اطلاعات خصوصی کاربران را به هکرهای مختلفی فروخته؛ همین هکرها نام این فرد را لو داده‌اند.

مغز متفکر ماجرای هک توییتر
تصویری از گراهام کلارک مظنون اصلی هک توییتر. پلیس علاوه بر کلارک، میسون شپرد ۱۹ ساله و نیما فاضلی ۲۲ ساله را نیز دستگیر کرده است

پس از دستگیری این پسر هفده ساله، اندرو وارن، دادستان هیلزبوروی فلوریدا در مصاحبه با خبرنگارن محلی گفت که «این کلاهبرداری بزرگ درست کنار گوش ما اتفاق افتاده و هیچگونه رحمی در این پرونده نخواهیم داشت.» گراهام کلارک به جرم‌های زیادی متهم شده است، از جمله سواستفاده از اطلاعات خصوصی افراد، کلاهبرداری‌های سازمان‌یافته، چندین مورد کلاهبرداری با استفاده از اطلاعات خصوصی افراد و همچنین موارد زیادی از اتهام‌های فریب‌کاری و هک حساب‌های کاربری.

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین هک توییتر ؛ هک شدن حساب‌های ایلان ماسک، بیل گیتس و دیگران در یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال

وارن به خبرنگاران گفته است:

«در این پرونده از اسم بسیاری از افراد صاحب‌نام سواستفاده شده است، اما این افراد قربانی‌های اصلی نیستند. قربانی‌های اصلی مردم عادی‌ای بودند که سرمایه‌شان را از دست دادند؛ مردمی از تمام نقاط آمریکا، از جمله همین‌جا، فلوریدا.»

پلیس آمریکا می‌گوید که کلارک یکی از سه مظنون این پرونده است، اما گفته می‌شود «مغز متفکر» این حمله همین پسر هفده ساله باشد. پلیس همچنین دو فرد دیگری را نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده است؛ میسون شپرد ۱۹ ساله از انگلستان و نیما فاضلی ۲۲ ساله از اورلاندوی فلوریدا.

هنوز مشخص نیست که وضعیت بیت کوین به‌سرقت‌رفته به چه صورت است، اما طبق گزارشی که Eliptic‌ منتشر کرده، بخشی از این بیت کوین ها در کیف‌پول‌های متفاوتی پخش شده است.

شما درباره دستگیری این پسرک هفده ساله که گفته می‌شود مغز متفکر ماجرای هک توییتر است، چه فکر می‌کنید؟ حتما نظرات و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک، در بخش نظرات پایین همین پست، در میان بگذارید.

منبع: ‌Bitcoin.com