بانک مرکزی چین با قاطعیت بیشتر به دنبال ایجاد و راه‌اندازی یوان دیجیتال است. برای اخبار بیشتر در حوزه رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

این بانک در اطلاعیه‌ای در ۴ آوریل گفت:

بانک خلق چین (PBoC) قطعا تحقیق و توسعه ارز دیجیتال ملی با طراحی پیشرفته بالا به پایین را دنبال خواهد کرد.

این اطلاعیه خلاصه‌ای از ویدئو کنفرانسی بود که روز جمعه توسط ییفِی فان (Yifei Fan)، معاون بانک مرکزی انجام شد. یکی از اهداف این نشست سالانه تعیین اولویت‌های برتر برای بانک در سال آینده بود.

این سومین باری بود که ایجاد یوان دیجیتال، یا پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال (DCEP)، در این نشست سالانه مطرح می‌شد. با این حال، لحن بیان آن نسبت به سابق بیانگر موضعی قاطعانه‌تر در خصوص این پروژه بود.

در جلسه سال ۲۰۱۸، این بانک گفته بود که پروژه ارز دیجیتال ملی را با «سرعتی ثابت» دنبال می‌کند. سال گذشته، این بانک تائید کرد که با نگاهی دقیق‌تر به فضای رمزارزها در کشور و در سطح جهانی با «شتاب بیشتری» این فرآیند را دنبال می‌کند. همچنین، این بانک یکی از اهداف خود را در سال ۲۰۱۹ نظارت دقیق‌تر بر تامین مالی آنلاین در این سال قرار داده بود.

امسال احتمالا به علت نگرانی‌های مربوط به شیوع بیماری کرونا از طریق اسکناس‌های فیزیکی این ایده چند ساله نیز قوام بیشتری گرفته است. در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۵ فوریه، بانک مرکزی چین گفت که وجه نقد را پیش از ورود به مدت ۱۴ روز ضدعفونی و ذخیره می‌کند و ۶۰۰ میلیارد یوان وجه نقد جدید وارد چرخه پول می‌کند.

محققان بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) اخیرا اعلام کردند که شیوع بیماری کرونا می تواند تمایل به پذیرش پرداخت‌های دیجیتالی را بیشتر کرده و گفتگوهای بیشتری در خصوص ارزهای دیجیتال در بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان به راه بیندازد.

بر اساس اطلاعیه آخرین نشست سالانه، بانک خلق چین قصد دارد همزمان با فشار برای ایجاد پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال، سیستم بانکی را برای عرضه و برداشت وجه نقد و سایر موارد اصلاح کند تا بتواند گردش مالی را بهتر مدیریت کند.

سایر اولویت‌های دیگر در دستور کار بانک مرکزی چین شامل تقویت مبارزه با پول‌های تقلبی و آزمایش برنامه‌هایی برای مدیریت مقادیر زیاد پول بود.

طبق این اطلاعیه، علاوه بر بخش‌های مختلف در بانک خلق چین، مقامات بانک‌های تجاری دولتی مهم چین نیز در این نشست حضور داشتند.

منبع: cryptonewmedia.press