با وجود افت ۵۰ درصدی بازار رمزارز و بیت کوین در اواسط مارس که به پنج‌‌شنبه سیاه معروف شد، گزارش‌ها از افزایش علاقه سازمان ها به ارز دیجیتال حکایت می‌کنند. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بازار رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

در پی «پنج‌شنبه سیاه»، برای برخی کاملا واضح بود که رمزارزها مُرده‌اند: پوزیشن‌های بیت کوین به ارزش صدها میلیون دلار لیکوئید شدند و صاحبان آن‌ها سرمایه خود را از دست دادند. نقدینگی بازار طی فقط یک روز ۵۰ درصد افت داشت، و در شبکه اجتماعی توییتر نیز برای مدت کوتاهی تقریبا هیچ توییتی در مورد رمزارزها نوشته نشد.

اما طبق یک گزارش جدید، علاقه سازمان ها به ارز دیجیتال و بیت کوین درواقع در حال افزایش و نه کاهش است.

طبق گفته فرانک چاپارو (Frank Chaparro)، مدیر خبری نشریه دِبلاک (The Block)، شرکت دارایی‌های دیجیتال فیدلیتی (Fidelity Digital Assets)، بخش خدمات رمزارز شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری فیدلیتی که تریلیون دلار تحت مدیریت خود دارد، تائید کرده که روند علاقه به این حوزه صعودی بوده است.

سخنگوی فیدلیتی در گفتگو با چاپارو اظهار داشت:

از منظر معاملات، هر ماه مشتریان جدیدی به ما اضافه می‌شوند و ما شاهد رشد چشمگیر علاقه به رمزارزها هستیم… و در هفته‌های اخیر، شاهد فعالیت‌های بیشتری در کسب‌وکار خود بوده‌ایم.

فرانک چاپارو ۹ آوریل در توییتی نوشت:

پایانه همکاری خود را با اریس‌ایکس (ErisX) آغاز کرد.

تماس‌های بیشتری از سوی صندوق‌های بازنشستگی و دفاتر سرمایه‌گذاری خانوادگی دریافت کردیم.

کسب‌وکارهای حوزه معاملات شاهد رشد قابل‌توجهی هستند.

سرمایه‌گذارها به داستان طلای دیجیتال علاقه نشان دادند.

منابع آگاه این موضوع را تائید کرده و گفتند که بازوی رمزارز فیدلیتی شاهد افزایش درخواست‌ها از سوی صندوق‌های بازنشستگی، دفاتر سرمایه‌گذاری خانوادگی و صندوق‌های بزرگ و بین‌المللی پوشش ریسک بوده‌اند زیرا سرمایه‌گذاران در جریان شیوع بیماری کووید۱۹ به دنبال شیوه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری هستند.

افزایش علاقه سازمان ها به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: ۴ پیشنهاد سرمایه گذاری ارز دیجیتال

تائید علاقه سازمان ها به بیت کوین با تجربه‌های شخصی افراد مختلف

در گفتگویی که اخیرا با حضور رائول پال (Raoul Pal) از شرکت ریل ویژن (Real Vision) و دن مورهد (Dan Morehead) از شرکت پانترا کپیتال (Pantera Capital) برگزار شد، هر دو تائید کردند که مدیران برجسته‌ای از وال استریت و مدیران ارشد فناوری اطلاعات از دفاتر سرمایه‌گذاری خانوادگی می‌شناسند که در مجموع به فضای بیت کوین و رمزارزها نزدیک‌تر شده‌اند. به ویژه، پال گفت:

درواقع دیگر دفتر سرمایه‌گذاری خانوادگی را نمی‌شناسم که حداقل اندکی رمزارز نداشته باشد.

احتمالا آن‌ها از طریق راه حلی مانند شرکت دارایی‌های دیجیتال فیدلیتی وارد این بازار نوپا شده‌اند.

در مورد اینکه چرا این روند در حالت افزایش است، فیدلیتی به انتشار بحثی در خصوص اینکه بیت کوین چطور یک «سرمایه‌گذاری مناسب و طلای دیجیتال» است اشاره کرد و افزود که این بحث احتمالا توانسته سرمایه‌گذاران بیشتری را به این حوزه بکشاند.

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست کالا در شرکت بلومبرگ، در گزارشی که اخیرا از این شرکت منتشر شد توضیح داد:

با توجه به اینکه بیت کوین در سال ۲۰۲۰ تنها ۲ درصد افت داشت اما شاخص S&P 500 تا ۲۲ درصد سقوط کرد، من معتقد هستم که رمزارزها عملکرد، بلوغ، و پذیرشی شبیه به طلا از خود نشان می‌دهند.

سرمایه‌گذارهای خُرد در بازار ارز دیجیتال و بیت کوین

داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذارهای خُرد نیز در رشد اخیر بیت کوین موثر بوده‌اند. علاوه بر این، تمام داده‌ها نشان‌دهنده اضافه‌شدن سرمایه‌گذاران کم‌تجربه به سیل مشتاقان بیت کوین هستند.

صرافی کوین‌بیس که به عنوان مرکزی برای ورود افراد تازه‌وارد به فضای رمزارز تلقی می‌شود نیز شاهد افزایش چشمگیری در حجم خرید به هنگام پنج‌شنبه سیاه بوده است:

اما فراتر از این هجوم یک‌باره، دو مسئله واضح هستند: کارگزارهای خُرد ما در طول افت بیت کوین از جمله خریداران بودند و در آن مدت بیت کوین قطعا مورد علاقه بسیاری بوده است. مشتریان ما معمولا ۶۰ درصد بیش از فروش خود بیت کوین می‌خرند اما در طول سقوط بازارها با استفاده از افت قیمت این رقم به ۶۷ درصد رسید، که بیانگر تقاضای زیاد برای دارایی‌های رمزارز حتی به هنگام بی‌ثباتی شدید بازار است.

سایر معیارها نیز این مسئله را منعکس کردند. به عنوان مثال، معامله‌گر رمزارز نیک پاتل (Nik Patel) اظهار داشت که سه کارگزار خُرد برجسته در بریتانیا که عملیات رمزارز انجام می‌دهند شاهد بازکردن موقعیت‌های لانگ بسیاری از معامله‌گران برای معاملات بیت کوین بوده‌اند.

برای مثال، وبسایت مشتقات آنلاین IG.com شاهد بود که ۷۸ درصد حساب‌های مشتریان در حال انجام معاملات لانگ بیت کوین هستند درحالیکه تنها ۲۲ درصد معاملات شورت انجام می‌دهند.

منبع: blockonomi.com