اینطور که به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران نهادی دیدگاه مثبتی نسبت به بیت کوین دارند و بسیاری از آن‌ها در فکر این هستند تا برنامه‌های خود را به سمت این ارز دیجیتال سوق دهند. توجه بیشتر سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین و بازارهای آن، می‌تواند باعث قدرت هرچه بیشتر این ارز دیجیتال در اقتصاد دنیا شود.

طی یک نظرسنجی و تحقیق از سوی شرکت بیمه دیجیتال Evertas که وظیفه محافظت از دارایی‌های رمزنگاری شده سرمایه‌گذاران را برعهده دارد، مشخص شده است که سرمایه‌گذاران نهادی (Institutional Investors) در طی پنج سال آینده، تمرکز خود را روی بیت کوین افزایش خواهند داد.

شرکت Evertas توانسته حدود ۷۸ میلیارد دلار دارایی دیجیتال سرمایه‌گذاران را مدیریت کند. جی گدانسکی (J Gdanski) موسس این شرکت می‌گوید:

تحقیقات ما نشان داده است که سرمایه‌گذاران نهادی نسبت به افزایش حضور خود در ارزهای رمزنگاری شده و دارایی‌های دیجیتال خوشبین و مشتاق هستند، اما مشکلات زیرساختی زیادی وجود دارد که این افراد را همچنان نگران کرده است.

در این نظرسنجی، افراد مختلفی از دنیای ارز دیجیتال شرکت کرده‌اند. نهنگ‌های مختلف، افرادی که سرمایه عظیمی در اختیار دارند، شرکت های مالی رایج، صرافی‌ها، دفاتر خانوادگی و غیره.

دلیل تمایل تمرکز سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال چیست؟

در این نظرسنجی مشخص شده است که ۹۰ درصد از این سرمایه‌گذاران باور دارند که طی چند سال آینده، میزان هولدینگ ارزهای رمزنگاری شده توسط دیگر سرمایه‌گذارها افزایش خواهد یافت. به همین دلیل آن‌ها هم به سراغ سرمایه‌گذاری و هودل بیت کوین خواهند رفت.

همچنین ۸۴ درصد بر این باور هستند که زیرساخت ارزهای رمزنگاری شده بهبود خواهد یافت که باعث می‌شود مردم بیشتری با دارایی‌های دیجیتال به داد و ستد بپردازند. طبق نظر ۸۰ درصد این سرمایه‌گذاران، رشد بازار ارزهای دیجیتال باعث افزایش نقدینگی بیشتر خواهد شد و در نتیجه نرخ معاملات هم بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ ارز دیجیتال جدید مناسب برای سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از دلایل این سرمایه‌گذاران این است که رشد بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند با ورود بیشتر مدیریت سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سازمانی همراه باشد. همچنین ۷۶ درصد سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که اختیارات جانبی شخصی‌تری هم برای دارایی‌های دیجیتال افزایش خواهد یافت که در نتیجه روش‌های سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده را منعطف و جذاب‌تر خواهد کرد.

یکی از موارد جالب توجه این نظرسنجی این بود که نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به مدیریت و کنترل تورم توسط دولت‌ها ناامید هستند. ۴۶ درصد از سرمایه‌گذاران گفته‌اند که نرخ سود منفی و اوراق قرضه منفی، بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های دیجیتال حرکت خواهد داد.

۴۴ درصد سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌اند که گسترش توکن‌سازی دارایی‌های رمزنگاری شده که وابسته به چارچوب قانون‌گذاری کشورها است، و پیشرفت سرویس‌های متولی، یکی دیگر از دلایل افزایش تمرکز سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین است.

بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌گذاران نگران عدم وجود بیمه مناسب هستند

در این مطالعه مشخص شده است که با وجود تمایل بالای سرمایه‌گذاران نهادی به ارزهای دیجیتال، ۵۶ درصد از سرمایه‌گذاران نگران محدودیت‌های بیمه برای ارزهای دیجیتال هستند. مدیر شرکت Evertas در این خصوص می‌گوید:

عدم وجود بیمه مناسب برای بازار دارایی‌های دیجیتال، مهم‌ترین نگرانی سرمایه‌گذاران نهادی است. جای تعجبی هم ندارد، چرا که شرکت‌های بیمه فقط حدود ۲ میلیارد دلار برای بازار‌ ارزهای دیجیتالی که ارزشی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار دارند، تامین کرده‌اند.

نظر شما در خصوص گسترش تمرکز سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Zycrypto