قانون سه ماهه یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران ارز مجازی که مثل خود من محافظه‌کارتر هستند شکل گرفته است تا هم بتوان از سرمایه‌های انسانی محافظت کرد و هم در زمان سرمایه گذاری در پروژه‌های ارزمجازی ارزش را به حداکثر رساند. این استراتژی به منظور اینکه به سرعت ثروتمند شوید طراحی نشده است با این حال با استفاده از آن می‌توان به ثروت دست یافت. این استراتژی به منظور ایجاد جریان درآمد مستمر طراحی شده است. با کوین نیک همراه باشید تا بیشتردر این مورد توضیح دهیم.

چرا قانون سه ماهه را برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال طراحی کردم؟

من در پروژه‌های ارز دیجیتال متعددی سرمایه گذاری کرده بودم و متوجه یک روند مشخص در تمامی پروژه‌های جدیدی که وارد بازار می‌شد، شدم. برخی از این پروژه‌ها بزرگ بودند و برخی خیلی بزرگ نبودند و برخی نیز با کلاه‌برداری همراه بودند. قانون سه ماهه به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا موارد را دسته بندی کند و به بیان ساده بداند اوضاع از چه قرار است و یک فهرست سرمایه گذاری شخصی برای سرمایه گذاری در پروژه‌ها شکل دهد. این سه ماه برای دسته بندی این موارد حالت تست آزمایشی را دارد. این اصلا به این معنا نیست که من در پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کنم، بلکه بدین معناست که تا زمانی که به مرور زمان یک پروژه خود را اثبات نکند، به صورت جدی سهمی در آن نمی‌خرم.

ارز مجازی

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مردم تمایل دارند که به جای سرمایه گذاری بر اساس معیارها و ارزش‌های پروژه بر حسب FOMO (ترس از دست دادن)  سرمایه گذاری کنند. پدیده FOMO سبب می‌شود تا ارزش کاذب در بازار بورس شکل گیرد و قیمت‌ها بالاتر از حد واقعی پروژه یا سکه مورد نظر می‌رود. پرداخت هزینه بیش از حد در یک سرمایه گذاری بدین معناست که بازگشت سرمایه شما بیشتر طول می‌کشد در صورتی که اگر برای ورود به بازار بیشتر صبر می‌کردید این زمان تا این اندازه طولانی نمی‌شد. آیا این بدین معناست که با ورود زودهنگام به بازار نمی‌توانید به کسب درآمد دست یابید؟ خیر، لزوما این طور نیست اما به عنوان یک قانون کلی در این حالت، مادامی که پروژه در حالت ابقا و پیشرفت است زمان بیشتری برای بازگشت سود شما لازم است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

چرا ۳ ماه؟

۱.پروژه‌های کلاهبرداری مدام بوجود می‌آیند. افرادی که این کلاهبرداری‌ها را شکل می‌دهند معمولا یک تا دو ماه پروژه را در دست دارند یعنی تا زمانی که ارزهای اولیه را بفروشند و گره‌های اصلی را پدید آورند و سپس در بورس قرار گرفته و سکه‌های بی‌ارزش خود را می‌فروشند و سپس در حالی که بیت کوین بدست آورده‌اند سرمایه گذاران را با سکه‌هایی که از لحاظ مجازی ارزشی ندارند رها می‌کنند. مشکل این است که همه‌ی پروژه‌های قانونی و ارزشمند نیز برخی از این فرمول مشابه را برای ارزهای اولیه و  فروش ارزهایی که ارزش چندانی ندارند انجام می‌دهند تا خریداران زیادی پیدا کنند و در لیست بورس قرار گیرند. تنها تفاوت موجود این است که توسعه دهندگان در زمانی که لیست بورس باز است ارزها و دارایی‌های خود را با قیمت ارزان نمی‌فروشند.

۲.زمان FOMO (ترس از دست دادن) گذشته باشد. پس از ۳ ماه  پروژه‌ی سکه تثبیت می‌شود و قیمت آن وارد بورس می‌شود. این بدین معنا نیست که در این حالت سرمایه گذاری خالی از خطر است. در هر سرمایه گذاری خطر و سود وجود دارد اما بسیاری از ارزهای اولیه رایج که در شکل گیری یک پروژه نقش دارند شناخته می‌شوند یا مورد توجه قرار می‌گیرند و یا پروژه منحل می‌شود.

پس از سه ماه شما می‌توانید به یک الگوی صحیح دست یابید و به برای یک ارز دیجیتال به پتانسیل رشد پروژه برسید. معمولا قیمت بالای کوین روند نزولی را پیش می‌گیرد (معمولا پروژه‌ها در ۲ تا دو ماه و نیم اول چه به صورت ضرب زده‌ی حقیقی باشند و یا مجازی با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسند) تا به منبع اولیه برسد و این موضوع به ارزدیجیتال جدید بستگی دارد. گواه بر سهام و سود گره‌ اصلی همچون سود حاصل از تولید کوین در حد تثبیت قرار می‌گیرند.

۳.سه ماه به شما فرصت این را می‌دهد که به صورت مطمئن‌تر و فراتر به مطالعه‌ی پروژه بپردازید. شما زمان این را پیدا می‌کنید که گواهی رسمی دولت را در مورد پروژه مورد نظر بررسی کنید و به شما زمان می‌دهد تا با جامعه مراوده یابید و در مورد شرکت افراد جامعه در پروژه تصمیم‌گیری کنید. شما قادر خواهید بود دریابید که آیا تیم توسعه‌دهنده در این زمینه با مشقت رو به رو هستند یا خیر و اینکه در مورد چالش‌ها چه کارهایی کرده‌اند و می‌کنند. این سه ماه به شما امکان دسترسی به اطلاعاتی فراتر از پروژه‌ی مورد نظر را می‌دهد تا بتوانید با قطعیت تصمیم به سرمایه‌گذاری و یا گذر از آن بگیرید.

ارز دیجیتال

قانون سه ماهه در عرصه ارز دیجیتال

در اکثر مواقع اگر یک سرمایه گذاری امروز یک سرمایه گذاری عالی و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال محسوب شود فردا نیز به همین شکل خواهد بود. تنها زمانی که دست به نقد هستید خیلی عجله نکنید و پول خود را صرف یک پروژه نکنید. در این راه چیزی فراتر از قمار یا امید و رویاپردازی نیست. در حالی که کاملا مطلع هستید و برای دانستن جنبه‌های مختلف پروژه آمادگی دارید وارد این راه شوید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی انواع بلاک چین به زبان ساده، بلاک چین عمومی، خصوصی و کنسرسیوم چه تفاوتی دارند؟

من چند تصویر از قیمت کوین‌ها و نمودارهای فعالیتی پست کرده‌ام. من نمادهای کوین را در دو پروژه‌ی جدیتر گنجانده‌ام. نمی‌خواهم به این پروژه‌ها آسیبی وارد کنم چراکه هر دوی آن‌ها بسیار معتبر هستند اما نمودارها نکات اصلی را به خوبی توضیح می‌دهند. بخش سوم یعنی بخش مربوط به Dash بسیار عمیق و بسیط است تاحدی که این مقاله آن را پوشش نمی‌دهد. ارزش آن بسیار شناخته شده است و پروژه‌ی موفقی بوده است. Dash نیز دارای ویژگی‌های گرایشی و جنبشی یکسانی است که در این مقاله در رابطه با آن‌ها صحبت شد.

اگرچه من نکات اصلی و مهم در مورد دلایل اصلی برای صبر کردن سه ماهه پیش از سرمایه گذاری سنگین را پوشش دادم اما ملاحظات دیگری از جمله مفاهیم نامه‌ی سفید، جهت پروژه، اینکه آیا پروژه در مسیری که پیش می‌رود پیشگام است یا خیر، سود سهام و یا سود حاصل از ضرب چقدر است و اینکه آیا توسعه دهندگان و جامعه در discord، telegram و یا رسانه‌های اجتماعی فعال هستند یا خیر نیز وجود دارند.

قانون سه ماهه در سطح بسیار مقدماتی عمل می‌کند تا از افراد تازه کار افراد حرفه‌ای بسازد اما نباید هیچگاه در زمان سرمایه گذاری در هیچکدام از پروژه‌ها تنها تمرکز شما بر روی این یک مورد باشد. در پست‌های بعدی در مورد موضوعاتی همچون بررسی نامه‌های سفید و سایر موضوعاتی که مکمل قانون سه ماهه هستند خواهم نوشت.

تا دفعه‌ی بعد برای همه‌ی شما آرزو دارم که سرمایه گذاری‌هایتان پرثمر باشد.

مقاله‌ها تنها به منظور کسب اطلاعات است. تمام سرمایه گذاری‌ها ریسک دارند. لطفا پیش از سرمایه گذاری در این مورد یا هر ابزار سرمایه گذاری دیگری از سعی و پشتکار خود بهره ببرید. اگر قصد خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: medium.com