اتریوم بعد از هاوینگ بیت کوین توانست عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان دهد.  همچنین در هفته‌های اخیر بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر هم عملکرد بسیار خوبی در بازار ارزهای دیجیتال داشته‌اند. همین موضوع باعث شد، بسیاری از کاربران سوال کنند آیا فصل سرمایه گذاری در آلت کوین‌ ها فرا رسیده است؟

اتریوم که در طی رویداد هاوینگ بیت کوین کاملا تحت تاثیر آن قرار داشت بعد از آن توانست رشد ۲۷٫۳ درصدی را تجربه کند، در حالی که بیت کوین تنها ۹٫۲۵ درصد رشد داشت. در سال گذشته حرکت سهمی وار قیمت بیت کوین باعث شد، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها با افزایش مداوم بر بازار غلبه کنند. امسال هم امکان نقدینگی سریع به وسیله استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار امریکا و  تعداد زیاد صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه کننده باعث شد دوباره سهم بازار آلت کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند.

در میان ارزهای دیجیتال کاردانو (ADA) با رشد قیمتی ۴۰ درصدی و استلار (XLM) با رشد قیمتی ۳۰ درصدی در ۲ هفته اخیر صدرنشین بودند. علاوه بر این ارز OmiseGo بعد از حضور در فهرست ارزهای قابل عرضه در صرافی کوین‌بیس (Coinbase) و ادغام با تتر (Tether) بیش از ۱۵۰ درصد رشد را تجربه کرد.

رشد ارزهای ثابت (Stablecoin) مبتنی بر شبکه‌های بلاک چین مانند اتریوم، ترون (Tron)، الگوراند (Algorand)، ای او اس (EOS) و مانند آن یک گزینه خروج آسان پیش روی سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هستند  قرار داده است.

رشد ارزش آلت کوین ها

هاوینگ بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: عملکرد بهتر آلت کوینها در برابر بیتکوین ؛ آیا پادشاه به جایگاه خود بازخواهد گشت؟

نقطه سقوط تسلط بیت کوین کجاست؟

تسلط بیت کوین بر بازارهای ارز دیجیتال در حال حاضر به دنبال ایجاد پشتیبانی بالاتر از ۵۰ دوره EMA (میانگین نمایی متحرک) در ۶۵٫۶ درصد است. دامنه مساوی بین ۶۴٫۲ و ۶۶ درصد به عنوان سطح مقاومت بیت کوین عمل می‌کند. اگر میزان تسلط بیت کوین از این سطح پایین‌تر بیاید، فصل سرمایه‌گذاری در آلت کوین ها آغاز می‌‌شود.

علاوه بر این افزایش هزینه معامله و افزایش حجم تراکنش‌ها در ممپول پس از هاوینگ می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه کاربران به دنبال ارزهایی با هزینه پایین‌تر بروند. البته ثبات شبکه بیت کوین به دنبال بازگرداندن سرعت و هزینه تراکنش‌ پیش از هاوینگ است.

هر چند که تحلیل فاندامنتال رشد قوی از آلت کوین‌ها نشان نمی‌دهد، عملکرد قیمت بیت کوین در صورت نزولی بودن می‌تواند میزان فروش دقیق آلت کوین‌ها را بهتر ارزیابی کند. تحلیل شما از وضعیت بازار ارز دیجیتال چیست؟ آیا زمان سرمایه گذاری در آلت کوین‌ ها فرار رسیده است؟

منبع: bitcoinwarrior