به تازگی یک سری اطلاعات جزئی به دست آمده که کاربران را نسبت به صرافی رمزارز بیت مکس (BitMEX) بدبین کرده است. به نظر می‌رسد که صرافی بیت مکس هزینه تراکنش بیشتری را از کاربران دریافت می‌کند اما این موضوع حقیقت دارد؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

همان طور که پیش از این اشاره شد، به نظر می‌رسد صرافی بیت مکس در حال دریافت کردن هزینه بیشتری بابت تراکنش‌ها، از کاربران رمزارز بیت کوین است. اما بیایید نگاهی به بررسی‌های انجام شده بیندازیم و صحت این قضیه را بسنجیم.

هزینه تراکنش‌های بیت کوین در صرافی بیت مکس اوج ‌می‌گیرد

طبق تحقیقات و مدارکی که توسط 0xB10C منتشر شده، صرافی بیت مکس، چندین مگابایت که اطلاعات تراکنش را در خود دارد، برای شبکه بیت کوین می‌فرستد و این کار را در ساعت مشخصی از روز انجام می‌دهد. همین انتقال اطلاعات و مگابایت‌ها، باعث می‌شود تا به صورت موقتی، یک فراز عجیب را روی گراف و نمودار هزینه تراکنش مشاهده کنیم. شما می‌توانید تصویر مربوطه را در زیر مشاهده نمایید:

نمودار صرافی رمزارز بیت مکس

با مشاهده نمودار می‌توانیم بگوییم که این بالا رفتن خطوط در نمودار که نشان دهنده‌ی بالا رفتن میزان قیمت تراکنش‌ کاربران بیت کوین است، در صورت اجرای مدیریت صنعتی استاندارد، رخ نمی‌داد. 0xB10C که این اطلاعات را برای اولین بار منتشر کرده، در این باره چنین می‌نویسد:

در صورت پیاده سازی استانداردهای صنعتی کنونی در کیف پول‌های بیت مکس، اندازه‌ تراکنش‌ها به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند. زمانی این مورد فعال شود، Schnoor و Taproot با دسته بندی خروجی ترکیب می‌شوند و به نظر می‌رسد که برای بهبود تعداد و اندازه تراکنش‌ها، بسیار عالی باشد.

مکانیزمی که در صرافی بیت مکس استفاده می‌شود، به این گونه است که تمام اشخاصی که روی شبکه بیت کوین تراکنش انجام می‌دهند، از یک نرخ پرداخت استفاده می‌کنند که پرداختی‌ها را با مبالغ بیشتر و زمان‌های تایید سازی طولانی‌تر انجام می‌دهد. تاثیر این قضیه در آخر هفته‌ها کمتر است چرا که تراکنش‌های کمتری انجام می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی کوین بیس توضیح می‌دهد که چرا بیت کوین از طلا بهتر است

کوین بیس در ماه مارچ به دسته بندی روی آورد

برای کاهش بارِ شبکه و هزینه‌‌های تراکنش کاربران، صرافی کوین بیس به یک سیستم جدید به نام سیستم دسته بندی تراکنش‌ها یا Batching در ماه مارچ روی‌ آورد و در واقع روال کار خود را به این ترتیب تغییر داد. صرافی کوین بیس هم‌اکنون چند تراکنش را درون یک تراکنش جای می‌دهد و آن را دسته بندی می‌کند. این کار صرافی کوین بیس سب می‌شود تا در هزینه‌های تراکنش، ۵۰ درصد صرفه جویی شود و کاربران این میزان هزینه را ذخیره نمایند. این عامل همچنین یک تاثیر مثبت را با کاهش دادن بار یا لود کوین بیس، روی شبکه گذاشته است.

اما بزرگترین نقطه ضعف این ساز و کار برای کاربران صرافی کوین بیس، این است که برای انجام هر تراکنش باید یک تاخیر نامحسوس را تجربه کنند و کارها کمی کندتر پیش می‌رود. از آن جایی که سیستم جدید کوین بیس باید تمام تراکنش ها را جمع آوری کرده و آن‌ها به یک تراکنش تبدیل نماید، این تاخیر کوتاه شکل می‌گیرد.

با در نظر گرفتن این موضوع که تصمیمات دو صرافی بیت مکس و کوین بیس می‌تواند تا این حد برروی شبکه تاثیر بگذارد و بسیار چشمگیر جلوه کند، بسیاری از مردم ممکن است به این موضوع فکر کنند که دوره جدیدی در صرافی غیر متمرکز شکل گرفته یا در حال شکل گیری است. این دوره جدید به نظر اجتناب ناپذیر می‌آید و نکات خوب و مثبت بسیاری با خود به همراه خواهد آورد.

نظر شما در مورد حاشیه به وجود آمده برای صرافی بیت مکس چیست؟ اقدام کوین بیس را برای از بین رفتن مشکل اشاره شده، چطور ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Cryptobriefing