اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده است که آیا افزایش قیمت ارز دیجیتال لینک حباب است یا کاملا منطقی، در این مطلب از کوین نیک قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

در سیزدهم ژوئیه ارزش چین لینک (Chainlink) با ۳۴ درصد رشد به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۸/۴۸ دلار رسید. با وجود اینکه پس از آن با اصلاح جزئی تا ۷ دلار هم پایین آمد اما در زمان نگارش این مطلب دوباره برای شکست بالاترین قیمت خود تلاش می‌کند.

جالب است بدانید ارز «LINK» از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون نزدیک به ۱۶۷ درصد رشد داشته است و در میان ارزهایی قرار گرفته است که بهترین عملکرد را داشته‌اند. اما این اولین باری نیست که چین لینک در این جایگاه قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۱۹ هم طبق گزارش وبسایت «CoinMarketCap » معادل ۱۴۸۱درصد رشد را به ثبت رسانده بود. با احتساب افزایش ارزش لینک در سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذارانی که این سکه را در اولین عرضه خریداری کردند حالا به سود ۵۰۰۰ درصدی دست پیدا کرده‌اند.

طبق داده‌های اخیر از موسسه آنالیز سانتیمنت (Santiment) تخمین زده می‌شود که سرمایه‌گذاران لینک به طور متوسط ۶۴ درصد سود داشته باشند و این ارز دیجیتال جایگاه شماره یک در لیست روندهای نوظهور سایت سانتیمنت قرار بگیرد.

آیا افزایش قیمت لینک حباب است؟

افزایش آدرسهای چین لینک

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهت سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت چین لینک و اتم در بازار ارزهای دیجیتال

آیا افزایش قیمت لینک حباب است؟

بعد از این افزایش قیمت این سوال برای خیلی از سرمایه‌گذاران به‌وجود آمد که آیا این افزایش قیمت ارز دیجیتال لینک حباب است یا منطقی؟ بعد از سقوط بیت کوین به ۳٫۷۵۰ دلار در تاریخ ۱۲ مارس، قیمت تعدادی از آلت کوین‌ها مخصوصا آن‌ها که به بازار دیفای (DeFi) مرتبط بودند دو تا سه برابر شد.

عملکرد قیمت لینک و سایر ارزهای دیجیتال برخی از سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که یک فصل تازه برای آلت‌کوین‌ها شروع شده است. اما بهتر است نگاهی دقیق‌تر به شاخص‌های فاندامنتال لینک بیاندازیم تا ببینیم این افزایش قیمت ناشی از فومو «ترس از دست دادن فرصت» است یا ترکیبی از عوامل اساسی‌تر.

مجموعه CoinMetrics داده‌هایی را استخراج کرده است که از قیمت لینک حمایت می‌کند. به عنوان مثال، کل آدرس‌های فعال و تعداد تراکنش‌ها در حال افزایش بوده است که نشان دهنده تعداد افرادی است که از ارز لینک نگهداری می‌کنند و از همه مهم‌تر اینکه استفاده از لینک در حال افزایش است.

همچنین تعداد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مانند (کمپانی‌ها، سرمایه‌گذارها، نود اپراتورها و …) که در سطح عمیق‌تر با چین لینک درگیر شده‌اند هم در حال افزایش است. صرافی‌های بایننس و هوبی هم برای پردازش داده‌های قیمتی شروع به اجرای نودهایی در شبکه چین لینک کرده‌اند.

علاوه بر آن در ماه ژوئن شبکه خدمات بلاک چین کشور چین (China’s Blockchain Service Network) هم با چین لینک متحد شد و ۱۳۵ نود را روی آن اجرا کرد.

در همین حال که چین لینک با افزایش گره‌ها و مشارکت افراد بیشتر به رشد سالم خود ادامه می‌دهد، نیروهای خارجی دیگری هم در افزایش قیمت این ارز بی تاثیر نبودند. برای مثال افزایش تقاضای ارزهای مرتبط با  DeFi مانند لینک افزایش یافته است زیرا بالاترین بازده را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.

پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز به دلیل اینکه امنیت و اعتماد بیشتری را برای انجام قراردادهای هوشمند فراهم می‌کنند، همین موضوع باعث افزایش تقاضای ارزهای مرتبط با این موضوع مانند لینک شده و بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

تحلیل شما از افزایش قیمت آلت کوین‌هایی مانند چین لینک چیست؟ سوالات و نظرات خود را می‌توانید زیر همین مطلب در وبسایت کوین نیک یا صفحات شبکه‌های اجتماعی ما با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph