جک دورسی، مدیر عامل شرکت توییتر، که یکی از طرفداران مشهور بیت کوین شناخته می‌شود، ۱ میلیارد دلار از ثروت خود را برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داد.

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر کمپانی توییتر، که یکی از فعالان و طرفداران پر و پا قرص ارزهای دیجیتال و بیت کوین شناخته می‌شود، به تازگی ۱ میلیارد دلار (معادل ۲۸ درصد از ثروت او) را برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داد. کمک ۱ میلیارد دلاری جک دورسی باعث تحسین بسیاری از مردم و فالوورهای او در توییتر شد.

جک دورسی همیشه یکی از تجلیل‌گران فضای ارزهای دیجیتال و بلاک چین بوده است. او پروژه Square را با پشتیبانی از تراکنش‌های بیت کوین برای پرداخت‌های موبایل و سرویس‌های مالی راه‌اندازی کرده است. همچنین او آیکون اختصاصی بیت کوین ( ₿ ) را برای پلتفرم توییتر خود فعال کرده است. همچنین دائما می‌توان پشتیبانی او از این ارز دیجیتال را در توییت‌های او مشاهده کرد. اما جدیدترین و تحسین‌برانگیز‌ترین فعالیت اخیر جک دورسی، باعث شد تا او به مرحله جدیدی از محبوبیت و انسانیت برسد. جک دورسی برای مبارزه با ویروس کوید-۱۹ تصمیم گرفت تا ۲۸ درصد از ثروت خود را اهدا کند. او این تصمیم را از طریق یک توییت به مردم اعلام کرد:

کمک ۱ میلیارد دلاری جک دورسی برای مبارزه با کرونا

توییت جک دورسی

او همچنین در این توییت برنامه حمایتی خود پس از شکست ویروس کرونا را اعلام کرد. جک دورسی در برنامه بعدی خود قصد دارد تا به همکاری با سازمان درآمد پایه همگانی (UBI) و تحصیل و سلامت دختران و زنان جوان بپردازد. او حتی برای شفافیت کار خود و چگونگی صرف این هزینه‌ها، یک پرونده در گوگل تشکیل داده است. در پی کمک ۱ میلیارد دلاری جک دورسی برای مقابله با کرونا، چهره‌های برجسته‌ای به تجلیل از مدیرعامل شرکت توییتر پرداختند. از جمله این افراد می‌توان به چانگ‌پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بایننس اشاره کرد. ژائو، با تحسین جک دورسی، او را نسل جدیدی از میلیاردرها معرفی کرد که نه با میزان ثروتی که در اختیار دارند، بلکه با توجه به میزان ثروتی که اهدا می‌کنند، شناخته می‌شوند.