بیش از ۳۰ شرکت مهم ژاپنی، از جمله بانک ژاپن قرار است تا سال ۲۰۲۱ به صورت مشترک یک ارز دیجیتال خصوصی را برای بهبود پرداخت‌ها راه‌اندازی کنند. در ادامه درباره پروژه راه‌اندازی ارز دیجیتال خصوصی بانک های ژاپن بیشتر صحبت می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال ژاپنی به نام «DeCurret» که یکی از اعضای این گروه است این خبر را روز سه شنبه منتشر کرد. از دیگر اعضای مهم این گروه می‌توان به سه بانک مهم MUFG، Sumitomo Mitsui و Mizuho اشاره کرد. همچنین چندین موسسه مالی و شرکت خرده فروشی هم از دیگر اعضای این همکاری به شمار می‌روند.

اعضای این همکاری قصد دارند یک مدل ارز دیجیتال دو لایه (two-layered digital currency) را آزمایش کنند که برای حداکثر کردن قابلیت برنامه نویسی، دارای یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین و یک ناحیه اضافی برای پیاده سازی منطق تجاری و قراردادهای هوشمند است. اعضای گروه معتقدند این مدل می‌تواند به توسعه اقتصادی ژاپن کمک کند.

ارز دیجیتال خصوصی بانک های ژاپن

پروژه ارز دیجیتال دو لابه بانک های ژاپنی برای بهبود پرداخت‌های مالی

این مطلب راهم مطالعه کنید: بانک مرکزی ژاپن پروژه یِن دیجیتال را آغاز کرد

به گفته این گروه، این ارز دیجیتال با ابزارهای پرداخت دیجیتال فعلی مانند کارت‌های اعتباری و پول‌های الکترونیکی، زیرساخت‌های پرداخت متمرکز مانند «Zengin system» و مطالعات در مورد راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDCs هیچگونه تعارضی ندارد بلکه می‌تواند از طریق پل زدن و ارتباط بین آن‌ها قابلیت همکاری این سیستم‌های پرداخت را افزایش دهد.

این خبر از آنجایی بسیار اهمیت دارد که غول‌های مخابراتی ژاپن یعنی NTT، Accenture Japan، Daiwa Securities Group و Nomura Holdings هم از اعضای این گروه همکاری هستند و سازمان‌های دولتی کشور ژاپن مانند بانک ژاپن (Bank of Japan) و آژانس خدمات مالی (Financial Services Agency) این کشور روی این طرح ابتکاری نظارت می‌کنند.

نظر شما درباره اقدام بانک های ژاپن برای راه‌اندازی ارز دیجیتال خصوصی چیست؟ آیا این موضوع می‌تواند به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان منجر شود؟ در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین هستیم.

منبع: theblockcrypto