برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در اردن و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در اردن

نام کشور به انگلیسیJordan
پایتختعمان (Amman)
مساحت۸۹٫۳۵۰ کیلومتر مربع
جمعیت ۱۰٫۶۵۸٫۱۲۳ میلیون نفر
زبانعربی
واحد پولدینار اردن (JOD)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالغیر مجاز
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمیغیر مجاز
ICOغیر مجاز
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتالغیر مجاز
خرید و فروش ارز دیجیتالغیر مجاز
استفاده از بلاک چینقانون گذاری نشده

موقعیت کشور

اردن با نام رسمی پادشاهی اردن هاشمی، از پادشاهی‌های عرب در غرب آسیا است. حکومت این کشور از نوع پادشاهی مشروطه است. در این کشور، شاه کلیه قانون‌ها را امضا و تصویب می‌کند که البته دو سوم مجلس‌های قوه مجریه و هیئت وزرا می‌توانند رای پادشاه را لغو کنند. همچنین تمامی قوانین اقتصادی، احکام دادگاهی و واحد پول ملی این کشور به نام شاه صادر می‌شود. این کشور از نظر اقتصادی قدرت بالایی ندارند و برای تامین منابع طبیعی خود وابسته به کشورهای خارجی هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در عمان

قانون گذاری ارز دیجیتال در اردن

در سال ۲۰۱۴، بانک مرکزی اردن (CBJ) تمامی فعالیت‌های مرتبط با داد و ستد بیت کوین را ممنوع اعلام کرد. این دولت به تمامی شهروندان خود هشدار داد که ارزهای مجازی، در این کشور قانونی نیستند و بانک‌ها و موسسات اردن تحت هیچ شرایطی از عرضه ارزهای دیجیتال و معامله آن‌ها با پول رسمی این کشور پشتیبانی نخواهد کرد.

ارزهای دیجیتال در اردن
شرایط و قوانین ارزهای دیجیتال در اردن

علاوه‌بر این، بانک مرکزی اردن اعلام کرد که تمامی بانک‌های این کشور، موسسات مالی و صرافی‌ها، بخشنامه‌ای دریافت کرده‌اند که آن‌ها را از هرگونه معامله‌ای با ارزهای مجازی (ارزهای دیجیتال) به خصوص بیت کوین، منع می‌کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در قطر

استفاده از تکنولوژی بلاک چین در اردن

در اردن، اردوگاه پناهندگی‌ای وجود دارد که از طریق بلاک چین مدیریت می‌شود. شبکه بلاک چین این اردوگاه با کمک یک برنامه به نام Building Blocks اجرایی شده است. این بلاک چین به برنامه World Food Programme کمک کرده تا غذای بیش از ۱۰۰ هزار پناهنده سوریه‌ای در این کشور تامین شود. طبق موسسه تحقیقاتی MIT Technology، در صورت موفقیت کامل این پروژه، اردن قطعا از تکنولوژی بلاک چین برای موارد بسیار بیشتری بهره خواهد برد.

منبع: Coin Telegraph