جاستین سان، موسس پلتفرم‌ Tron و مدیر اجرایی BitTorrent، به تازگی تاریخ شروع کار Tron 4 را اعلام کرد. شبکه بلاک چین ترون ۴ در تاریخ ۷ جولای (سه‌شنبه، ۱۷ تیر ماه ۹۹) در دسترس قرار خواهد گرفت. با کوین نیک همراه باشید.

یکی از ویژگی‌های کلیدی نسخه جدید شبکه بلاک چین ترون، پروتکل جدید قراردادهای هوشمند خواهد بود که از zkSNARKS استفاده می‌کند. حریم خصوصی، یکی از ویژگی‌های مجزای بلاک چین ترون است، اما با این حال، تراکنش‌های TRX ناشناس نخواهند بود. ویژگی جدید Smart Contract Privacy Protocol، از تمامی توکن‌های استاندارد TRC20 هم پشتیبانی خواهد کرد.

انتظار برای اعلام رسمی آغاز به کار Tron 4 بالاخره به پایان رسید و جاستین سان (Justin Sun) اعلام کرده است که این شبکه در تاریخ ۷ جولای شروع به کار می‌کند. او این خبر را از طریق توییتر اعلام کرد:

تاریخ اعلام آغاز به کار Tron 4 در شبکه بلاک چین Tron

توییت جاستین سان (Justin Sun)

۴ ویژگی اصلی شبکه بلاک چین ترون ۴

جاستین سان، موسس و مدیر بلاک چین Tron 4، در کنار اعلام تاریخ شروع کار شبکه Tron 4 و دسترسی مردم به آن، ۴ ویژگی اصلی آن را با طرفداران به اشتراک گذاشت:

  • پروتکل قرارداد هوشمند: پروتکل TRONZ Smart Contract Privacy اولین پروتکل قراردادهای هوشمندی خواهد بود که توسط یک ماشین مجازی (Virtual Machine) پشتیبانی می‌شود.
  • مکانیزم توافق عام: مکانیزم توافق عام دو لایه TPOS، ترکیبی از ویژگی‌های DPoS و PBFT است که نتیجه آن، کاهش زمان تایید بلوک‌ها از ۵۷ ثانیه به ۳ ثانیه می‌شود.
  • پروتکل‌های جدید TICP Cross Chain: این ویژگی آغازی برای وجود سیستم کراس چین در اکوسیستم ترون خواهد بود.
  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مالی: استفاده از شبکه بلاک چین در موسسات و شرکت‌های مالی به منظور توسعه و شخصی‌سازی اپلیکیشن‌ها بر اساس شبکه بلاک چین.

تراکنش‌های TRX خصوصی یا ناشناس نخواهند بود

علاوه بر اعلام تاریخ شروع کار شبکه Tron 4 توسط جاستین سان، همچنین اعلام شد که تراکنش‌ها در این شبکه ناشناس نخواهند بود. ترون ۴ اولین پلتفرم بلاک چینی است که از پروتکل‌های Smart Contract Privacy استفاده می‌کند. با استفاده از این ویژگی، قراردادهای هوشمند متن باز هستند و برای تمامی توسعه دهندگان اکوسیستم ترون در دسترس خواهند بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اضافه شدن اتر به کیف پول ترون ولت

هرچند، تراکنش‌های TRX در این شبکه به هیچ صورت مخفی یا ناشناس نخواهند بود. بنیاد TRONZ که به سختی در تلاش بوده است تا ویژگی Smart Contract Privacy را روی این شبکه اجرا کند، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است:

TRON ، با ثبات کامل، در حال توسعه یک زنجیره‌ای امن با رعایت مقررات و قانون‌گذاری‌های جهانی بوده است.

از این رو، آپگرید شبکه بلاک چین Tron 4 به هیچ صورت باعث نخواهد شد تا قراردادهای هوشمند TRX ناشناس باشند، همچنین هیچگونه حریم خصوصی برای تراکنش‌ها پیاده نخواهد کرد. این پروتکل کاملاً از تمامی توکن‌های TRC20-Standard پشتیبانی خواهد کرد. چه این توکن‌ها منتشر شده باشند یا نه.

توسعه دهندگان می‌توانند از ویژگی تراکنش‌های محافظت شده، با استفاده از قراردادهای هوشمند، استفاده کنند.

منبع: Ethereum World News