کانیه وست، رپر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جدیدترین مصاحبه خود در خصوص بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا صحبت کرده و صاحبان این رمزارز را افرادی آگاه در خصوص چگونگی آزادی بشریت نام برده است. تعریف کانیه وست از بیت کوین و دارندگان آن باعث ایجاد نگاه مثبت بسیاری از علاقه‌مندان دنیای ارزهای دیجیتال به این نامزد ریاست جمهوری آمریکا شده است.

کانیه وست (Kanye West) این صحبت‌ها و تعریف و تمجید خود از بیت کوین را در مصاحبه‌ای سه ساعته با جو روگان (Joe Rogan)، مبارز MMA، آزادی‌خواه، کمدین و مجری محبوب پادکست‌های مختلف، به زبان آورده است. تمجید‌های کانیه وست از دارندگان بیت کوین از اینجا آغاز شد:

جک دورسی (Jack Dorsey مدیر شبکه اجتماعی توییتر) دو ماه قبل از پاندمی کرونا سعی بر تبدیل توییتر به فضایی غیرمتمرکز کرد و این یک موفقیت بود، چرا که او با افراد مرتبط با بیت کوین صحبت می‌کند. این افراد، اشخاصی هستند که واقعا نسبت به آزادی واقعی آمریکا و بشریت دیدگاه خاص خود را دارند.

جک دورسی، مدیرعامل شرکت توییتر همچنین شرکت پرداخت Square را مدیریت می‌کند که در همین ماه بیش از ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد.

تعریف کانیه وست از بیت کوین و آزادی

کانیه وست به خوبی از مزایای بیت کوین آگاه است. در یک مصاحبه در سال ۲۰۱۸، وست به نارضایتی خود برای قبض‌های ۲۰ دلاری عقب افتاده‌ای اشاره کرد که او را به یاد دوران بردگی انداخت و به همین دلیل علاقه‌ خود را به استفاده از بیت کوین نشان داد.

البته در این مصاحبه سه ساعته، کانیه وست دیگر اشاره‌ای به بیت کوین نداشت. اما مفهوم آزادی از نگاه او، ریشه در سیستم کهنه سیاسی و سیستم کهنه بانکی آمریکا دارد و همچنین این موارد را به نژادپرستی ارتباط داد. هدف او به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری، تغییر این سیستم‌ها در ایالات متحده آمریکا است. اما یکی از جالب‌تری سخنان کانیه وست در این مصاحبه را بخوانیم:

پول واقعی نیست، پس به همین دلیل دنیا باید در نهایت رایگان و آزاد باشد.

دیدگاه شما در خصوص صحبت‌های کانیه وست چیست؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt