کاوا لبز (Kava Labs) اولین اپلیکیشن خود را راه‌اندازی کرد: یک پلتفرم سوداور امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) برای بیت کوین (BTC) و سایر ارزها به غیر از اتریوم. با کوین نیک همراه باشید.

این محصول با نام هاروست (Harvest) روی بلاکچین کاوا ساخته شده است و به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را در آنجا سپرده‌گذاری کنند تا به کاربران دیگر قرض داده شود. هاروست در آغاز تنها از BTC، BNB، BUSD و XRP پشتیبانی می‌کند. کاوا لبز به زودی قصد دارد اولین سازندگان بازار خودکار (AMMs) مانند Uniswap و ربات‌های مشاور مثل Yearn را معرفی کند. به گفته برایان کر (Brian Kerr)، مدیرعامل کاوا لبز، امور مالی روی بلاکچین هم جریان پیدا می‌کند.

MakerDAO پلتفرمی مشابه دیفای است که کاوا در آن به کاربران اجازه می‌دهد به ازای یک استیبل‌کوین، USDX با توجه به دلار آمریکا (Pegged one-to-one with U.S dollar) روی پروتکل کاوا موقعیت وثیقه بدهی (CDP) ایجاد کنند. برخلاف Maker، کاوا با سرمایه‌هایی کار می‌کند که از اکوسیستم اتریوم خارج هستند و تا حد زیادی از دور شاهد پیشرفت‌های دیفای بوده‌اند.

چندین صرافی بزرگ رمزارز شامل بایننس (Binance)، هوبی (Huobi) و اوککس (OKEx) از کاوا لبز پشتیبانی می‌کنند. این صرافی‌ها توکن‌های کاوا را به عنوان گرو گرفته و در کنترل بلاکچین شرکت می‌کنند.

کاوا لبز

پشتیبانی چندین صرافی بزرگ ارز دیجیتال از کاوا لبز

برای درو کردن سود از هاروست استفاده کنید

به گفته کر، هاروست با الهام از Ave و Compound ساخته شده اما همان قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که این دو پروتکل برای مجامع وسیع‌تر ارزهای دیجیتال دارند.

ما در حال ساخت هاروست متوجه شدیم که الگوی طراحی آن از قبل وجود داشته است. آنچه ما می‌توانیم روی میز بیاوریم باز کردن قفل دارایی وسیع بازار و ارائه آن به شکل وام و قرض دادن است.

کاربرانی که در هاروست وام میگیرند یا رمزارز خود را قرض می‌دهند بهره و توکن‌های HARD خود را دریافت می‌کنند. HARD، توکن کنترل‌کننده‌ای است که از آن برای تشویق لیکوییدیتی روی پلتفرم استفاده می‌شود.

کاوا براساس الگوریتم اجماع Tendermint ساخته شده است. این الگوریتم توسط پروژه همکارپذیری بلاکچین Cosmos هم به کار گرفته شده بود. کاوا در ماه اکتبر روی بایننس یک عرضه اولیه صرافی (IEO) را اجرا کرد و به عنوان یک سرمایه‌گذار روی Arrington XRP Capital حساب می‌کند.

منبع: coindesk